Ayça BARUT TANMAN –[email protected] Fotoğraflar Getty Images Türkiye
İki yakın arkadaş Cathrine Saks ve Barbara Potts’un, 2014 yılında henüz 21 yaşındayken hayata geçirdikleri Saks Potts son dönemin en çok dikkat çeken dış giyim markalarından. Saks Potts’un rengarenk paltolarının büyüsüne kapılanlar arasında Kendall Jenner, Gigi Hadid ve Alexa Chung da var. Logolu aksesuarları ve hazır giyim parçalarıyla da ilgi çeken markayla ilgili merak ettiklerimizi Cathrine Saks ve Barbara Potts’a sorduk.
Saks Potts’un hikayesini sizden dinleyebilir miyiz?
Çocukluğumuzdan beri rengarenk kıyafetler giymeyi çok sevdik ve şu anda hayatımızı bununla kazandığımızı söyleyebiliriz. Çocukluğumuzun şu andaki işimizde kesinlikle etkisi var. Çoğu dış giyim parçasının kişilikten yoksun ve renksiz olduğunu düşünerek, renkli bir dış giyim markası yaratmak hedefiyle Saks Potts’u hayata geçirdik. Kışların her zaman karanlık ve soğuk olduğu Danimarka gibi bir ülkede yaşayınca hepimiz klasik İskandinav üniforması olan bej, siyah ya da gri paltolar giyiyorduk. Her şeyi biraz daha neşelendirmek için daha fazla renge ihtiyaç olduğunu düşündük. Her zaman renklerin çekimindeydik ve kendimizi rengarenk bir gardıropla ifade etmekten çekinmiyorduk. Müşterilerimiz daha ilk koleksiyondan itibaren sıcak, pofuduk ve renkli parçalarımıza büyük ilgi göstererek sektörde bir boşluğu doldurduğumuzu gösterdiler. Artık kışların o kadar da karanlık olmadığını hissediyoruz.
20’li yaşların başında kürkü temel alan bir marka kurmak cesaret işi. Markanızı hayata geçirirken neler yaşadınız?
İkimiz de kendi işlerinde çalışan ebeveynlerin çocuklarıydık ve kendi işimizi kurmamız konusunda bizi oldukça desteklediler. Sıkı çalışmak ikimizin de genlerinde var. Yaparken öğrenmek bilgilerimizi genişletmenin en iyi yolu gibi gözüktü ve kendimize güvenip inanınca harika sonuçlar elde ettiğimizi kısa sürede fark ettik. Ayrıca arkadaşlarımıza ve çevremizdekilere fikirlerini, tavsiyelerini sormaktan hiçbir zaman çekinmedik. Genç yaşta kendi işinizi kurarken yardım istemekten korkmamanın önemli olduğunu düşünüyoruz.
Rengarenk kürk paltolarınız kısa bir sürede sokak stili yıldızlarının favorisi oldu ve adınızı birçok ülkede duyurmanızı sağladı. Sosyal medyanın ve stil ikonlarının etkileri hakkında neler söylemek istersiniz?
İlham veren, güçlü kadınların bizi desteklemesi ve tasarımlarımızı tercih etmesinin anlamı büyük. Danimarka küçük bir ülke, ama yine de bizim uluslararası arenada adımızı duyurmamıza yardım etti. Instagram tüm dünyadan insanlarla iletişim kurmak için ideal adres ve bizim marka kimliğimizi kurmamız için harika bir araç oldu.
Kopenhag tasarımlarınızı nasıl etkiliyor?
Koleksiyonlarımızda İskandinav yaşam tarzının etkisi büyük. Kıyafetlerimizin sadece güzel görünmesi yeterli değil. Kopenhag oldukça soğuk bir ülke, o yüzden dış giyim parçalarının pratik olması ve sıcak tutması gerekiyor. Kış aylarında oldukça zorlayıcı olan hava şartlarına karşı koyması da çok önemli.