MARKA 2022 Konferansı, Tersane İstanbul'da Türkiye'den ve dünyanın dört bir yanından 70'i aşkın konuşmacıyı, binlerce katılımcısını ağırladı. Konferans bu sene, katılımcılarına sanat, teknoloji ve sürdürülebilirlik konularında çok sayıda yaratıcı proje sundu. Yürekli Yönetim Kurulu Başkanı Ayşegül Yürekli Şengör'ün öncülüğünde 2000 yılından bu yana düzenlenen MARKA Konferansı'nı iş dünyası ve cemiyet hayatından çok sayıda isim izledi.
Derı̇n Mermercı̇
Ayşegül Yüreklı̇ Şengör
29-30 Eylül tarihlerinde gerçekleşen MARKA 2022'nin konusu, pandemi sonrası dönemde, tüm iş yapış şekillerinin en baştan sorgulanarak yeniden tasarlanması ihtiyacından yola çıkarak "Remastered" olarak belirlendi. Yakın geleceğe ait öne çıkan tüm değerleri ve trendleri işleyen, yaşamın her noktasından seçilmiş örnek hikayeleri aktaran MARKA Platformu, yeni fikirlerin buluşmasına sahne oldu. İlk gün deneyimli moderatör B.J Cunningham'ın açılış konuşmasını yaptığı etkinlik, genç iklim aktivistlerinin hazırladığı "İklim Manifestosu" ile başladı. Konferansta "Dünya değişti biz değiştik" başlıklı bir konuşma yapan Ayşegül Yürekli Şengör, destek verdikleri "İklim Manifestosu" ile iş dünyasını çevre konusunda daha fazla harekete geçirmeyi amaçladıklarını söyledi.
B.J Cunningham
Ömer Tavı̇loğlu
MARKA 2022 dünyaca ünlü sanatçı Halil Altındere ile örnek bir sosyal sorumluluk projesini de gerçekleştirdi. Yürekli Şengör, başlangıçta Halil Altındere NFT'lerinin etkinlikte satılmasını planladıklarını, fakat koleksiyonerlerden gördükleri yoğun ilgi nedeniyle, tüm edisyonların konferans öncesinde satıldığını anlattı. Halil Altındere NFT'lerinden elde edilen 450 bin TL'nin Türkiye Eğitim Gönüllüleri/TEGV'e bağışlandığını belirtti. Yürekli Şengör, konuşmasında "Konferansta katılımcılara pandemi döneminde hız kazanan teknolojik gelişmeleri yakından görüp, günlük hayatlarında etkin şekilde kullanmalarının önünü açacak bir deneyim sunmayı amaçlıyoruz.
Emı̇ne Erdem
Sanı̇ Şener
Bu yıl da son teknolojinin bize sağladığı alanlarda duyguları, değerleri açığa çıkaran anlam yüklü deneyimler katılımcılarımızı bekliyor. Etkinlikte katılımcılar sanat, teknoloji ve sürdürülebilirlik temalarını yaratıcılıkla buluşturan projeleri deneyimleme imkanı bulacaklar." dedi. 19 yıldır Yapı Kredi World ana sponsorluğunda gerçekleştirilen konferansta, etkinlik alanında sıfır atık uygulamasına özen gösterildi; sunulan yiyecek ve içecekler sürdürülebilir mutfak ilkelerine göre hazırlandı.