Simla Canpolat ile Dijital Dünya Üzerine

Sosyal medyada çok sayıda takipçisi olan Simla Canpolat, kurucusu olduğu ajansı Klishe ile dijital içeriklerin ön planda olduğu projelere imza atıyor. Canpolat ile bir araya geldiğimizde sohbetimizin ana başlığı, doğal olarak dijital dünya oldu.

YAZAR: Zeynep Babacan
ABONE OL
8 Kasım 2021 Pazartesi 14:37 | Son Güncellenme:
8 dakika okunma süresi
Simla Canpolat ile Dijital Dünya Üzerine

Reklam sektörüne stajyer olarak adım atan Simla Canpolat'ın sosyal medyada hatırı sayılır bir takipçi kitlesi var. Hem mesleği hem de hobisi gereği dijital trendlerin yakın takibinde olan Canpolat bu bakışını beslemek için izlediği yolları, "Trendleri yakalamak için hayatınızı buna entegre etmeniz gerekiyor. İşinizle hobiniz iç içe geçmeli. İnsanları gözlemlemeli, dışarda dolaşırken gözünüz açık olmalı ve ruhunuzu buna adapte etmelisiniz. Bazen bir kahvecinin menü tasarımından bile ilham alabilirsiniz'' sözleriyle açıklıyor. Canpolat ile ilham dolu bir yolculuğa ne dersiniz?

Okul yıllarında nasıl bir kariyer planınız vardı? Şu anda bulunduğunuz konumu hayal ediyor muydunuz?

Okul yıllarımdayken lise dönemim, planları sürekli değişen ve tam olarak ne istediğimi bilmediğim bir şekilde geçti. Üniversitede sosyoloji okudum; toplumların fikir ve içgörülerini öğrendikçe, iletişim sektörüne ilgi duymaya başladım. Ve reklam ajanslarında staj yaparak iletişim sektörüne adım attım. Ajanslarda çalışmaya başladığım ilk günden bugüne heyecanım hiç azalmadı. Bu sektörün dinamik ve dönüştürülebilir yanını çok seviyorum. O günlerde şu anda olduğum yerin çok daha fazlasını hayal ediyordum. Umarım bir gün yaklaşabilirim.

The Klishe'nin kuruluş hikayesi nedir? Ajansınızın faaliyetlerini sizden dinleyebilir miyiz?

Global ajanslarda uzun yıllar marka direktörü olarak çalıştım. Son bir iki yıldır markaların iş beklentileri dijital ve sosyal medyaya kaymaya başladı fakat klasik ajans yapılarında sosyal medya işinin dinamikliği birçok yöntem denenmesine rağmen yakalanamıyordu. Çalıştığım ajans da aslında dijitalin iletişimin bir kolu değil artık özü olduğuna dair çok fazla direnç gösterdim. Fakat alışılanı kırmak zordu. Bu yüzden yeni dünyanın iletişim dinamiklerine entegre, markasını esnek ve aslında bir kişi gibi yönetecek bir ajans yapısı, pek çok markanın ihtiyacına çözüm olur fikri ile Klishe'nin temelleri atıldı. Klishe içerik bazlı pazarlama stratejisini temele koyan yeni nesil bir reklam ajansı. Ajansta title'lar ve net çizgilerle ayrılmış görev dağılımları yok. Ekip olarak yaşamın tam içinde ve dijital dünyanın değişen dinamik yapısına uygun bir şekilde iş üretiyoruz.

Dijital içerik üretmenin püf noktaları hakkında neler söylemek istersiniz?

Sürdürülebilirlik, dinamizm ve organik içerik yaratımı önemli. Kitleleri dinlemek ve anlamak gerekiyor. İçeriklerin ilgi görmesinin birçok parametresi var. Sürekli bu dünyanın içinde olmak ama gerçek dünyayla iletişimi de kesmemek gerekiyor. Filtrelerin bile modasının olduğu bir dünyada çok hızlı ve esnek olmalısınız.

Sosyal medyada sadık bir takipçi kitleniz var. Bu kadar ilgi görmenizin sırrı ne sizce?

Trendleri ilk uygulayanlardan olmak ve çalışkanlığım bence.

En çok hangi paylaşımlarınız ilgi görüyor?

Reel paylaşımlarım çok ilgi görüyor. Ve genelde motivasyonel içeriklerim. İnsanlar yıllar içinde hayatımın birçok evresine tanık oldu ve benim gelişimime kendilerini ortak hissediyorlar. Bu şahane bir duygu. Çünkü gerçekten ortaklar.

Sosyal medyada en çok aldığınız soru hangisi?

Girişimcilik üzerine çok soru alıyorum.

Sosyal medyayı doğru kullanma kılavuzu var mı sizce? Yoksa her yeni gün dijital ortamda trendler değiştiriyor mu?

Bence sosyal medyanın pek çok doğrusu var. Kılavuz sadece pixel ölçüleri ve uygulama kullanımları ile ilgili olabilir. Herkes ruhunu kattığı sürece sosyal medya değişiyor, trendleri biz kullanıcılar şekillendiriyoruz. Bu noktada kurallar çok da önemli değil.

Trendleri yakalamak konusunda neler söylemek istersiniz? İnsan bu konuda kendini eğitebilir mi?

Trendleri yakalamak için hayatınızı buna entegre etmeniz gerekiyor. İşinizle hobiniz iç içe geçmeli. İnsanları gözlemlemelisiniz; dışarda dolaşırken gözünüz açık olmalı ve ruhunuzu buna adapte etmelisiniz. Bazen bir kahvecinin menü tasarımından bile ilham alabilirsiniz. Trendler eşittir hayatın ta kendisi!

Motivasyon kaynaklarınızı bizimle paylaşır mısınız?

Takipçilerim, markalarımıza yaptığımız projeler, ailem ve arkadaşlarım.

Geleceğe yönelik hedefleriniz neler?

Klishe markasını büyütmek. Ajansın ''trendsetter'' yönünü parlatmak ve global bir ajansla partnerlik yaparak global projelere imza atmak.

Şimdilerde sizi heyecanlandıran yeni bir proje var mı?

Klishe Academy. Yakın zamanda Türkiye'nin en büyük içerik üretim platformularından birini açıyor olacağız. Çok heyecanlıyım. İçerik üreticiliğini çok kişiye kazandıracağımıza eminim.

Sıradan bir gününüzü bizimle paylaşır mısınız?

Sabahları çok erken kalkıyorum. Kendime yarattığım kısa bir rutinim var. Kendimle olan bu zaman bana fazlasıyla iyi geliyor. Sonrasında ofise geçiyorum. Gün içerisinde hem markalarımızın projeleri hem de influencer olarak ürettiğim içeriklere çalışıyorum. İki işin birbirini beslemesi bana iyi geliyor, bu yüzden ajans işleri ile ınfluencer olarak yaptığım işlerin zamanlarını keskin olarak ayırmıyorum. Haftalık olarak bir iş planım oluyor ve ona sadık kalmaya çalışıyorum. Bireysel, sosyal hayatımı asla ihmal etmiyorum. Çünkü dediğim gibi işim hayatımdan ilham alıyor.

EN ÇOK OKUNANLAR

Contemporary Istanbul'un 19. Edisyonu Sanatseverlerle Buluştu
Contemporary Istanbul'un 19. Edisyonu Sanatseverlerle Buluştu

Contemporary Istanbul'un 19. Edisyonu Sanatseverlerle Buluştu

1 dakika okunma süresi
Monan Mücevher'den 10. Yılına Özel Sergi
Monan Mücevher'den 10. Yılına Özel Sergi

Monan Mücevher'den 10. Yılına Özel Sergi

1 dakika okunma süresi
Kışa Özel Nail Art Trendi
Kışa Özel Nail Art Trendi

Kışa Özel Nail Art Trendi

1 dakika okunma süresi
“Bizans'a Yelken Açmak” Sergisi
“Bizans'a Yelken Açmak” Sergisi

“Bizans'a Yelken Açmak” Sergisi

4 dakika okunma süresi
Gossip Girl'ün Çapkın Chuck Bass'ı Ed Westwick Baba Oluyor
Gossip Girl'ün Çapkın Chuck Bass'ı Ed Westwick Baba Oluyor

Gossip Girl'ün Çapkın Chuck Bass'ı Ed Westwick Baba Oluyor

1 dakika okunma süresi

DAHA FAZLASI

Refik Anadol ve Rafet Fatih Özgür ile “Inner Portrait” Projesi Üzerine
Refik Anadol ve Rafet Fatih Özgür ile “Inner Portrait” Projesi Üzerine

Refik Anadol ve Rafet Fatih Özgür ile “Inner Portrait” Projesi Üzerine

Şeflerin En'leri: Favori Lezzet Durakları
Şeflerin En'leri: Favori Lezzet Durakları

Şeflerin En'leri: Favori Lezzet Durakları

Rabia Güreli ile Contemporary Istanbul Üzerine
Rabia Güreli ile Contemporary Istanbul Üzerine

Rabia Güreli ile Contemporary Istanbul Üzerine

“Frida Kahlo'nun Günlükleri” Sergisi Hakkında Merak Edilenler
“Frida Kahlo'nun Günlükleri” Sergisi Hakkında Merak Edilenler

“Frida Kahlo'nun Günlükleri” Sergisi Hakkında Merak Edilenler

Lisa Resling-Halpern ve Kathryn Oskay ile Türk Tasarım Sergisi Üzerine
Lisa Resling-Halpern ve Kathryn Oskay ile Türk Tasarım Sergisi Üzerine

Lisa Resling-Halpern ve Kathryn Oskay ile Türk Tasarım Sergisi Üzerine

Niş Lezzet Üssü: La Plage No: 14
Niş Lezzet Üssü: La Plage No: 14

Niş Lezzet Üssü: La Plage No: 14

Zehra Işık x Mert Aslan ile Yeni Koleksiyon Üzerine
Zehra Işık x Mert Aslan ile Yeni Koleksiyon Üzerine

Zehra Işık x Mert Aslan ile Yeni Koleksiyon Üzerine

Nicole Kidman'ın Oyunculuk Kariyeri Hakkında Bilmeniz Gerekenler
Nicole Kidman'ın Oyunculuk Kariyeri Hakkında Bilmeniz Gerekenler

Nicole Kidman'ın Oyunculuk Kariyeri Hakkında Bilmeniz Gerekenler

Tuba Ünsal Hakkında Merak Edilenler
Tuba Ünsal Hakkında Merak Edilenler

Tuba Ünsal Hakkında Merak Edilenler

Buse Terim'in Bilinmeyenleri
Buse Terim'in Bilinmeyenleri

Buse Terim'in Bilinmeyenleri

Estée Lauder Şirketleri'nin "Pembe Kurdele" Hareketi
Estée Lauder Şirketleri'nin "Pembe Kurdele" Hareketi

Estée Lauder Şirketleri'nin "Pembe Kurdele" Hareketi

Luigi Stinga ile İtalyan Mutfağı
Luigi Stinga ile İtalyan Mutfağı

Luigi Stinga ile İtalyan Mutfağı