Lara MUTLU - [email protected] / Fotoğraflar: Pınar GEDİKÖZER
Kendisi Wallpaper ve Monocle dergilerinin yaratıcısı ve sektörün hiç şüphesiz en cool isimlerinden biri. Tyler Brûlé’ye sektörün geleceğini sorduğumuzda yanıtı, “Biraz köklerimize dönüyoruz gibi hissediyorum çünkü gerçeklikten şüphe edildiği bir dönemden geçiyoruz. Ama bir diğer yandan dünyanın her tarafında aynı durum geçerli değil. Almanya, Amerika’daki sorunların yarısından haberdar değil...” oluyor.
Yayıncılık dünyasında kilit bir isimsiniz. Yıllar içinde bunu nasıl başardınız?
Bağımsız ve aile şirketi olduğumuz için avantajlara sahibiz ve kendimizi yayıncı olarak görmüyoruz. Bu şekilde diğer şirketlere zarar veren trendlere bağlı kalma gibi bir zorunluluğumuz yok Özellikle dijital yayıncılığa bir strateji ya da kazanç modeli olmadan girmekten bahsediyorum. Kitaplara büyük yatırımlar yapmak gibi diğer firmaların uzak durduğu alanlara yatırım yapabiliyoruz. Sonuç olarak oldukça tutucu bir yapımız var ve bu bizim büyümemize, başarımıza yardımcı oluyor.
İşinizle ilgili sizi en çok heyecanlandıran şey nedir?
Seyahat etmek, yeni projeleri hayata geçirmek, akıllı ve becerikli insanlarla birlikte çalışıp iyi rakiplere sahip olmak.
Şu an hangi kitapları okuyorsunuz?
Ben okumalarımı modern tarih ve sonrasında iyi bir siyasi gerilim kitaplarıyla yaparım.
Vazgeçemediğiniz lüksleriniz neler?
Sürekli yeni bir Fransız markasından blazerlar almak ve New York’taki favori üreticimden tişörtler almak.
Hayattaki en büyük başarınız nedir?
Bunu söylemek gerçekten zor. Yani herkesin kendi işini yaptığı gibi ben de kendi işimi yapıyorum ve bunun büyük kısmını bir başarı olarak göremiyorum. Bence insanlar yayınlarımızı beğendiği zaman, bize yazı yazıp perspektiflerinin değiştiğini ya da dünyaya bakışlarının genişlediğini söylediklerinde mutlu olduğumu düşünüyorum.
RÖPORTAJIN TAMAMI BU HAFTA ALEM'DE.