EDGARDO OSORIO İLE MODA SEKTÖRÜNDE NORMALLEŞME

19.06.2020 18:09:29

Aquazzura’nın kreatif direktörü Edgardo Osorio, Covid-19’un değişmesi gereken moda dünyasının bu ihtiyacını hızlandırdığını dile getiriyor.

Karantinada nasıl zaman geçirdiniz?

Negatif durumlarda bile pozitif yanı görmeyi denerim. Karantina sürecinde hiç olmadığı kadar kendime ayıracak vaktim oldu; düşünmeye, okumaya ve meditasyon yapmaya. Yeniden yoga yapmaya başladım ve bahçe düzenlemeyle uğraştım. Geleceğimizi, hayatımızı nasıl istediğimizi düşünecek ve değiştirecek vaktimizin olması bir şans. Karantina günlük rutinimde sabah uyanınca egzersiz yaptım; daha sonra tasarım, pazarlama ve reklam ekibimle görüntülü görüşmeler yaptım. Öğle yemeğinden sonra toplantılara devam ediyor ve birkaç saatimi de çizim yapmaya ayırıyordum. Eğer telefon görüşmeleriyle meşgul değilsem bahçede çalıştım ve gün batımından önce yoga yaptım.

Özel ve profesyonel hayatınıza dair yeni kararlar aldınız mı?

İzolasyon hayatınızı düşünmek için harika bir fırsat. Bu süreçte bazen kendimizi fazla zorladığımızı, çok hızlı koştuğumuzu ve bazen kendimizle baş başa kalıp yenilenmenin iyi olduğu fark ettim. İşimi ne kadar çok sevdiğimi ve ne kadar şanslı olduğumu, insanlarla iletişim halinde olmanın beni ne kadar mutlu ettiğini bir kez daha anladım. Şu anda her şeye daha çok minnettarım; gündelik hayat, sağlık ve özgürlük bize hediye. İnsanların bu süreçten ders alarak daha nazik ve her şeye daha minnettar olacağını umuyorum. Başkalarını daha fazla düşünmeliyiz ve sadece kendimiz için değil toplum için neyin daha iyi olduğuna önem vermeliyiz. Profesyonel hayatıma gelince, bence moda sistemi çökmüştü ve şu an onarmak için en doğru zaman. Şimdi al şimdi giy sunarak tasarımları sezonunda satmak. Daha az koleksiyon yapmak ve daha az atık bırakmak. Ekibimle nasıl değişebilir ve yenilenebiliriz diye beyin fırtınası yapıyoruz; Covid sonrası dünyada değişim kaçınılmaz.

Bu süreç sizin tasarım sürecinizi nasıl etkiledi?

Hiç olmadığı kadar sanal ortamda çalışmamız tasarım sürecimi bayağı değiştirdi. Değişen yaşam şekillerimize yönelik ayakkabılar ve ürünlerle koleksiyonumu nasıl şekillendirebileceğimi düşünüyorum.

Aquazzura butikleri yeniden hizmet vermeye başladı. Alınan önlemlerden bahsedebilir misiniz?

Her butik için ülke hükümetinin rehberliği doğrultusunda ve sertifikalı profesyonellerle iş birliği yaparak tam risk değerlendirmesini gerçekleştirdik. Her butikte hem çalışanlar hem müşteriler için gerekli kontrol önlemleri sıkı bir şekilde uygulanıyor. Butikler, klima sistemi dahil olmak üzere açılış ve kapanış sonrası derin bir şekilde dezenfekte ediliyor. Çalışma saatlerinde kişisel koruyucu ekipmanların hazır bulunduğundan emin oluyoruz; bu sayede çalışanlar gün boyunca hem kendileri hem de müşteriler için ortamın güvenli olmasını sağlıyorlar.

Covid-19’un alışveriş alışkanlıklarını değiştirdiğini düşünüyor musunuz?

Umarım dünya değişirken müşterilerin alışkanlıkları da değişir. Kitlesel modayı ve tek kullanımlık parçaları daha az tüketmeliyiz, daha az satın almalıyız. Çalışanların hak ettikleri ücreti aldıkları ve çevreye saygı gösterilen ortamda üretilen daha iyi kalitede tasarımlara yönelmeliyiz. Alışveriş yapanlar geri dönecek ama pandemi sonrası bazı alışkanlıklar değişecek. Tüketiciler ne aldıklarına daha çok dikkat ediyorlar; daha bilinçli bir şekilde, yerel ürünlere yönelerek ve online alışverişi benimseyerek.

Lüks modanın geleceği hakkında neler söylemek istersiniz?

Moda sistemi artık çok eskimişti ve değişmesi gerekiyordu. Doğru yönde adım atanların sayısı çok fazla değildi. Covid-19 bu değişim ihtiyacını hızlandırdı. En sonunda doğru yönde ilerliyoruz. Çok fazla tasarım yapıyorduk, çok fazla atık üretiyorduk ve hızlı koşuyorduk. Hızlı moda sürdürülebilir değil ve değişmesi gerekiyor. Diğer tarafta lüks zaman alıyor ve ne mutlu ki insanlar kendi ritmimizde daha az ama daha kaliteli tasarımlar üretmenin gelecek olduğunu fark etmeye başladılar. İnsanlar daha az ama daha kaliteli ve daha sorumluluk sahibi olarak alışveriş yapmalı. Moda şovları ve tanıtımlar da değişime ihtiyaç duyuyordu. Gelecekte moda tanıtımları sadece sektörün profesyonelleri ve influencer’lardan oluşan küçük bir gruba yönelik değil, daha kapsayıcı olmalı ve hedef müşteriye ulaşmalı. İster dijital ister fiziksel hedef müşteriye duygu veren, onu işin içine katarak hayal kurmasını sağlayan tanıtımlar olmalı.

PAYLAŞ