Global moda sahnesinin köklü oyuncularından Elie Saab ile ortak iş birliği yapmak, markamızın takipçileri için büyük bir heyecan kaynağı. Biz Ipekyol Group olarak, yurt içinde ve yurt dışında sağlıklı büyümemizi sürdürmekte ve sürekli olarak gelişim için yeni alanlar arayışındayız. Rekabetin yoğun olduğu Türkiye pazarında daha güçlü bir konum elde etmek amacıyla gerçekleştirdiğimiz global bir marka ile bu iş birliği, sektörümüzde öncü bir örnek oluşturuyor. Bu iş birliğimiz ilkbahar/yaz sezonu için bir kapsül koleksiyon hazırlamayı kapsıyordu. Bu tarz iş birlikleri Ipekyol'da bir gelenek ve sektörde de ilk hayata geçiren markalar biz olmuştuk. Geçmişte tasarımcı, celebrity ve marka iş birliği örneklerimiz oldukça fazla. Ipekyol olarak tasarımcı iş birlikleri, hayata geçirmekten büyük keyif aldığımız projelerin başında geliyor. Bu anlamda global bir moda oyuncusu ile yan yana gelmeyi uzun süredir hayal ediyorduk. Nihayetinde 2024 İlkbahar/Yaz sezonunda iki markanın köklü mirasını yansıtan Elie Saab X Ipekyol Kapsül Koleksiyonu'nu hayata geçirdik. Koleksiyonun hazırlık sürecinde kreatif ekiplerimiz sık sık bir araya geldi ve sınırlı sayıda üretilen, 40 parçadan oluşan iddialı bir koleksiyona imza attık. Yaz davetlerinin kapıda olduğu dönemde bu özel kapsül koleksiyonumuzu Ipekyol kadını ile buluşturabilmenin heyecanını ve mutluluğunu yaşıyoruz.
Planlamaları ve operasyonel kısmı dahil yaklaşık olarak neredeyse bir yıldır bu büyük etkinlik için tüm organizasyonel yapımız seferber oldu. Ülkemizin tanıtımı açısından da önemli bir organizasyon olması sebebi ile de mekan olarak Tarihi Yarımada'yı gören Galataport İstanbul rıhtımını tercih ettik. Tarihi manzaraya karşı kurulan özel podyum ve izleyici platformuyla gerçekten eşsiz bir görüntü ortaya çıktı. 40 özel parçanın sergilendiği gece, davetliler tarafından da yoğun ilgi gördü. Ayrıca gecenin finalinde 500 drone ile yapılan ışık şovu unutulmaz anlar yarattı. Her aşaması büyük bir özenle planlanan Elie Saab X Ipekyol Kapsül Koleksiyonu'nun her aşamasında işinin en iyileri olan yerli yabancı profesyonellerle çalışmak da projeye değer katan bir unsur oldu. Fotoğraf çekimlerini Alman model Franziska Jetzek ile Paris'te yaptık. Styling'i, Fransız Vogue'un eski moda editörü Geraldine Saglio'nun üstlendiği çekimi dünyaca ünlü fotoğraf sanatçısı Álvaro Beamud Cortes gerçekleştirdi.
Kapsül koleksiyonlar, moda dünyasında oldukça etkili bir pazarlama stratejisi olarak görülüyor. Bu koleksiyonlar, markaların belirli bir tema veya iş birliği çerçevesinde yaratıcı ve sınırlı sayıda ürünler sunmalarını sağlayarak markanın benzersizliğini vurguluyor. Bu da müşterilerin ve markanın takipçilerinin büyük ilgisini çekiyor, belirli bir ivme yaratıyor. Biz de 40 parçadan oluşan kapsül koleksiyonumuzla bu etkiyi yaratmayı istedik. El işçiliği, kumaş kalitesi ve tasarımı ile yaz davet ve düğünlerine damgasını vuracak bir koleksiyonu müşterilerimize sunmaktan gurur duyuyoruz.
Ipekyol'da hazır giyim, çanta, ayakkabı ve aksesuar koleksiyonlarımızın yanı sıra, ilk kez plaj giyim ve ev kozmetiği gibi yeni farklı kategorilere yöneldik. Rekabet avantajını sürdürebilmek için ürün ve hizmetlerimizde sürekli yeniliklere odaklanıyor, Ipekyol markamız altında her geçen gün alt kategorilerimizi artırıyor, yeni iş birlikleri ile müşteri portföyümüzü daha da genişletiyoruz. Ipekyol müşterimize mağazaya girdiğinde ihtiyacı olan diğer kategorilerde de ürün satın alma imkanı ile cevap verme stratejisinde adım adım ilerliyoruz. Müşterilerimiz hediye almak istediğinde de farklı fiyat kategorilerinde satın alabileceği çeşitli ürünler sunarak müşteri beklentilerini karşılamak istiyoruz. Ev kozmetiğinde iyi bir ivme yakaladık ve bunu parfüm ve kozmetik ürünlerle sürdürmeyi amaçlıyoruz. Aksesuar tarafındaki büyümemizi eylül veya ekim ayında açacağımız, sadece aksesuar satan mağazalarla taçlandırmayı planlıyoruz. Çanta ve ayakkabı satışlarındaki yüzde 13-14'lük payı önümüzdeki dönemde yüzde 20'lere taşımayı hedefliyoruz. Grup olarak büyük projelere imza atmasını çok iyi biliyoruz. Bundan sonra da elbette farklı sürprizlerimiz olacaktır.
Ipekyol, Machka ve Twist markalarımızla yurt içinde 262, yurt dışında 53 mağaza ile hizmet veriyoruz. Öncelikle var olduğumuz ülkelerde, hem franchise hem de yönetimi tamamen kendimize ait olacak şekilde yeni mağazalar açarak, dengeli ve sağlıklı bir şekilde büyümeyi hedefliyoruz. Grup olarak önümüzdeki beş yılda bünyemizdeki markalarımızı Türkiye'de ve yakın coğrafyalarda en çok bilinen ilk beş marka arasında görmek hedefimiz. Elie Saab X Ipekyol Kapsül Koleksiyonu yurt içinde 70 ve yurt dışında sekiz Ipekyol mağazasında eş zamanlı olarak satışa sunuldu. İlk günden bu yana yoğun ilgi gören bir koleksiyon oldu.
Çalışanlarımızın büyük çoğunluğunu kadınlar oluşturuyor ve markalarımızın odağında her daim kadınlar var. Toplumsal cinsiyet eşitliğinin sağlanması konusunda önemli projeleri hayata geçirdik ve geçirmeye de devam ediyoruz. Türk Eğitim Vakfı ile Cumhuriyetimizin 100'üncü yılında 100 kız öğrenci ile yola çıktığımız eğitim destek projesi kapsamında Bursa Necatibey Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencileri ile güz döneminde Moda Tasarımı ve Tekstil Teknolojileri Atölye çalışmaları gerçekleştireceğiz. Ayrıca Edirne fabrikamızda dönemsel olarak bursiyerlerimiz ile tasarım, baskı, üretim deneyim ve uygulama workshop'larını hayata geçirmeyi hedefliyoruz.
Elie Saab ve Ipekyol arasındaki iş birliği, Elie Saab'ın erişim alanını genişletmeye ve ürün yelpazesini çeşitlendirmeye yönelik stratejik bir hamle olarak başladı. Bir yandan lüks bir marka olarak özümüzü korurken bir yandan daha geniş kitlelere hitap edecek yeni çizgiler sunmak istedik. Ipekyol bu proje için bize ulaştığında ortak bir vizyonu paylaştığımızı gördük. Projede gitmek istediğimiz yönü tam anlamıyla benimsediklerinden kendileriyle çalışmak büyük bir zevkti. Markamızın özünü anlamaları ve vizyonumuza uyum sağlamaları sayesinde çok daha keyifli ve verimli bir projeye imza attık.
Evet, bu hazır giyim kategorisinde kapsül koleksiyonlara yönelik ilk iş birliğimiz. Özellikle de Ipekyol'un vizyonumuzu paylaştığını ve doğru mesajı verdiğini görünce, birlikte çalışmaya hazır olduğumuza karar verdik. Bu proje bizim hazır giyim kategorisinde ilk iş birliğimiz oldu.
Türk kadını, modern trendleri geleneksel tarzlarla birleştiren zarif bir moda anlayışını benimsiyor. Sıcakkanlılığı, misafirperverliği ve güçlü aile değerleri ile öne çıkıyor ve kültürel mirasını tüm canlılığıyla yansıtıyor.
Türkiye ve Lübnan, tarihi bağları olan ve Akdeniz bölgesinden etkilenen ülkeler olarak benzer kültürlere sahip. Modern trendleri geleneksel tarzlarla birleştiren moda stillerinde bu benzerlikleri daha açık bir şekilde görebiliyoruz. Bunun yanı sıra Akdeniz yaşam tarzı, canlı gece hayatı ve zengin mutfak gelenekleri gibi ortak paydalar da moda stillerinin yakınlaşmasına katkıda bulunuyor.
Babam Elie Saab ile birlikte çalışmak gerçekten büyük bir ayrıcalık. Hem kişisel hem de profesyonel anlamda benim gibi birçok kişiye ilham kaynağı oluyor ve rol model olarak insanlara örnek oluyor. CEO rolünü üstlenmenin zorlukları olsa da oldukça ödüllendirici bir deneyim olduğunu söylemek gerek. Ortak bir vizyon çerçevesinde fikir alışverişinde bulunuyoruz, böylelikle bu deneyimi hem verimli hem de çok daha keyifli hale getiriyoruz.
Moda sektörünün geleceği; inovasyonu, sürdürülebilirliği, dijital dönüşümü, uyarlanabilirliği ve küresel ölçekte genişlemeyi benimsemeye bağlı. Markaların güncel kalmaları, bunun için de değişen tüketici taleplerine yanıt vermeleri ve yeni pazarlar keşfetmeleri gerekiyor. Bir yandan köklerine sadık kalırken bir yandan da gelişime açık olan markalar, günümüzün değişen koşullarına uyum sağlayabilir ve sektöre damga vurabilir.