KOKULARIN EFENDİSİ LORİS

Dünya değişim içinde. Bu değişim özellikle teknoloji ve ekonomi alanında hızlı bir şekilde sürüyor. Türk İşadamları da her iki alandaki, değişime uygulanan ekonomik politikalar nedeniyle hızlı bir şekilde uyum sağladı.

22 Şubat 2016 Pazartesi 17:25 | Son Güncellenme:
9 dakika okunma süresi

Büyük çabalar sayesinde ortaya çıkan Loris markası da bunlardan birisi. Okuyucular Kozmetik Anonim şirketi bundan dokuz yıl önce tüketiciyi Loris markası ile tanıştırdı. Ar-Ge’ye büyük önem veren Okuyucular Kozmetik geçen süre içinde 236 satış mağazasını devreye soktu. Anlamlı bir başarı öyküsüne sahip olan Loris’in öyküsü Okuyucular Kozmetik Yönetim Kurulu Başkanı Fehmi Okuyucu’nun sorularımıza verdiği cevaplarda saklı.

 

Loris Parfüm ne zaman, nasıl kuruldu?

2006 yılında sektöre giriş yaptık, 2011 yılında ise Loris adıyla markalaştık. Her şeyden önce ülkem bir değer bir marka kazansın istedim. İkinci olarak da ticaret yapmak para kazanmak için bu işe girdim. Bunun öncesinde gıda toptancılığı yapan bir firmanın sahibiydim. Marmara bölgesine hâkim bir şirkettik. Bu nedenle bölgeyi tanıyordum. Şirketimiz geniş çaplı bir dağıtım ağına sahipti. Birçok noktaya ürün veriyorduk. Gıda konusu bazı nedenlerden dolayı birçok sıkıntıyı içinde barındırıyordu. Yeni bir iş arayışı içindeydim. Bu konu üzerine araştırmalar yaptım. Baktım ki parfüm üretimi o kadar pahalı bir iş değil. Maliyetler oldukça düşüktü. Yasal mevzuatları inceledim. Aldığım verilerle kafamda bu işin daha iyi yapılabileceğine ve daha ucuza ürün satılabileceğine dair fikir oluştu.

 

Sektörünüzde karşınıza çıkan en büyük zorluk nedir? Nasıl aşılır?

Bana göre markalaşma en büyük sorun. Ülkemizin yeni markalara çok ihtiyacı var.  Bir markayı oluşturmak için çok büyük bir know-how gerekli. Biz en büyük yatırımı markaya yapıyoruz. Bu nedenle üniversitelerden ve bazı devlet kurumlarından yardım bekliyoruz. Bazı konularda eski geleneklerden oluşan bürokrasi yoğunluğu var. Bunların yakın zamanda uygulanacak hükümet politikalarıyla giderileceğine inanıyorum.

 

Loris markası olarak hangi ürün çeşitlerine sahipsiniz? Bu ürünlerin özellikleri nelerdir?

Koku ve parfüm odaklı bir firmayız. Ürün yelpazemiz içinde öncelikle 400 çeşit kadın ve erkek parfümü yer alıyor. Öte yandan altı çeşit kolonya üretiyoruz. Ergonomisi ve kullanım kolaylığı ile tamamen bize ait olan on çeşit de oto kokusu üretiyoruz. Ürünlerimizin en temel özelliği kullanıcıların sağlığına zarar vermemesidir. Loris müşterisine sağlıklı, ucuz ve kaliteli ürünler sunmanın haklı gururunu yaşıyor.

 

Ürünlerinizde en çok dikkat ettiğiniz hususlar nelerdir?

Az önce söylediğim gibi bizim için insan sağlığı çok önemli. Bu nedenle pek çok kalite belgesine sahibiz. Bunların içinde en önemli olanları toksik, dermatoloji, patolojik onay belgeleri.  Avrupa sandartlarında ürünlerimiz için 8 değişik kalite belgemiz var.

 

En çok hangi ürünleriniz tercih ediliyor?

Ürünlerimiz içinde birkaç tip var. Bunların içinde en çok tercih edilen parfüm serisi. Mağazalarımızda satışa sunduğumuz 400 çeşit kadın ve erkek parfümü var.  Müşterimiz daha çok parfüm satın almayı tercih ediyor.  Loris’e tüketiciler çok güveniyor.  Bu nedenle hemen her çeşit ürünümüz alıcı buluyor. Bunda en büyük neden ise sağlıklı, ucuz ve kaliteli ürünler sunmamız.

 

Sektörde nerede olmayı hedefliyorsunuz?

Özellikle Avrupa’da dağıtım ve mağaza ağımızı geliştirmek hedefimiz. Dünya devleri ile yarışmayı kendisine hedef alan Loris, bu alanda bayrağımızı dalgalandırmanın onurunu yaşıyor. Ayrıca ürün çeşitliliğimizi artırmak için Ar-Ge çalışmalarımız sürüyor. Hedefimiz; gül diyarı, çiçek diyarı olan ülkemizin parfümünü üretmek. Osmanlı saraylarında kullanılan kokuları araştırıp inceliyoruz. Bunları yeniden halkımızla buluşturacağız.

 

Kalite politikanızı hangi kıstaslara göre belirlediniz?

Kalite standartlarımızı belirlemek için uluslararası kurumlardan yardım aldık. Tüm kalite belgelerimiz dünya çapından firmalardan onaylı. Ar-Ge konusunda, üretimde, satış pazarlamada, yönetimde ve PR konusunda uzman kişi ve kurumlarla çalışıyoruz. Personelimiz eğitimli, müşteri memnuniyetine ve onlardan geri dönüşlere önem veriyoruz. Çalışanlarımız da bizim için çok değerli.  Hijyen en üst derece önem verdiğimiz konu. Tüm bunları bir pota içinde buluşturduğumuz  zaman toplam kalite ortaya çıkıyor.

 

Loris Parfüm olarak kaç şehirde mağazanız var?  Yurt dışında hangi ülkelerde, Loris Parfum olarak varlık gösteriyorsunuz?

Dokuz yılda, 150’si ülkemizde olmak üzere 86’sı yurt dışında 236 mağazayı hizmete açtık. Yurt dışında Hollanda, İngiltere, Irak, Kıbrıs, Kırgızistan, Moldova, Sırbistan, Ukrayna, Azerbaycan, Belçika, Bosna Hersek, Bulgaristan, Gürcistan’da mağazalarımız var. Avrupa’da Almanya merkezli bir lojistik ağı kuruyoruz. Almanya’daki  depo için 100 bin euro’luk yatırım yaptık. Avrupa’da hemen hemen her ülkede olmayı planlıyoruz. Öte yandan Tayland,  Brezilya, Malezya’nın yanı sıra Güney Amerika da hedeflerimiz arasında. Mağazalarımızın büyük bir kısmı franchise sistemi ile çalışıyor.

 

Bayilik sisteminiz hakkında bilgi verir misiniz?

Bu yıl yurtiçinde 25,  yurtdışında da 25 franchise vereceğiz. Mağazalarımızın 15-30 metrekareler arasında olmasını talep ediyoruz. Bir mağazanın toplam yatırım tutarı ise 30-40 bin TL’yi buluyor. Böylece yatırımcıya çok düşük maliyetli bir iş modeli sunuyor. Bu anlamda iş ortaklarımıza basit kurulumlu ve karlı iş modelleri sunuyoruz.  Franchise sistemimizde yatırımın geri dönüşü ve kazanç çok hızlı. Bu alanda yatırım yapmayı düşünen kişi ve kurumları da Loris ailesine katılmaya davet ediyorum.

 

Tüketiciler neden sizi tercih etmeliler?

Parfüm işi, bir merak ayrıca dinimizde de sünnet. Peygamberimiz (SAV)Hz. Muhammed Mustafa’nın da bu konuda hadisleri var. Biz Loris Parfüm olarak. Az önce detaylı olarak saydığımız nedenlerden dolayı çok kaliteli ve ucuz ürünler sunuyoruz. Gönül rahatlığı ile istedikleri ürünü tercih edip kullanabilirler.

EN ÇOK OKUNANLAR

Doğu Ekspresi ile Yeni Keşifler

Doğu Ekspresi ile Yeni Keşifler

4 dakika okunma süresi
Yeşilin Öncülüğünde Dekorasyon Önerileri

Yeşilin Öncülüğünde Dekorasyon Önerileri

1 dakika okunma süresi
Monan Mücevher'den 10. Yılına Özel Sergi

Monan Mücevher'den 10. Yılına Özel Sergi

1 dakika okunma süresi
Moda Dünyasında Oyuncu Değişiklikleri

Moda Dünyasında Oyuncu Değişiklikleri

6 dakika okunma süresi
2024 MTV Avrupa Müzik Ödülleri: Unutulmaz Anlar

2024 MTV Avrupa Müzik Ödülleri: Unutulmaz Anlar

2 dakika okunma süresi

DAHA FAZLASI

GİYİLEBİLİR TEKNOLOJİDE YENİ TREND

GİYİLEBİLİR TEKNOLOJİDE YENİ TREND

ANTİKA TUTKUSUNDA BİR YAŞAM OSMAN GÜRSOY ANTİKA VE SANAT EVİ

ANTİKA TUTKUSUNDA BİR YAŞAM OSMAN GÜRSOY ANTİKA VE SANAT EVİ

REZZAN BENARDETE, ZEYNEP MUTLU VE AYŞE BOYNERİN LÜKS TERCİHLERİ

REZZAN BENARDETE, ZEYNEP MUTLU VE AYŞE BOYNERİN LÜKS TERCİHLERİ

GENÇ, ÖZGÜR VE DOĞAL

GENÇ, ÖZGÜR VE DOĞAL

EVİNİZDE 2016 YILI TREND RENKLERE YER AÇIN

EVİNİZDE 2016 YILI TREND RENKLERE YER AÇIN

İNGİLTERE SUSSEX'DE LÜKSÜN DANSI

İNGİLTERE SUSSEX'DE LÜKSÜN DANSI

NEW YORK'TA ÜNLÜ MİMAR KELLY HOPPEN TASARIMIYLA DİNGİN DOKUNUŞLAR

NEW YORK'TA ÜNLÜ MİMAR KELLY HOPPEN TASARIMIYLA DİNGİN DOKUNUŞLAR

FAL, KEHANET VE BİLİCİLİK

FAL, KEHANET VE BİLİCİLİK

HER ÇAĞA AİT BİR KENTİ KEŞFETMEK; GAZİANTEP

HER ÇAĞA AİT BİR KENTİ KEŞFETMEK; GAZİANTEP

EFSANE YAZARIN AYAK İZİNDEN ERNEST HEMINGWAY EVİ VE MÜZESİ

EFSANE YAZARIN AYAK İZİNDEN ERNEST HEMINGWAY EVİ VE MÜZESİ

FİGEN ÇİFTÇİ İLE TARİHİN SÜZGECİNDEN İNSAN YÜZLERİ

FİGEN ÇİFTÇİ İLE TARİHİN SÜZGECİNDEN İNSAN YÜZLERİ

BİRLEŞİK KRALLIK COTSWOLD’DA PASTORAL BİR GÖL EVİ

BİRLEŞİK KRALLIK COTSWOLD’DA PASTORAL BİR GÖL EVİ