Alem Dergisi’nin 15 Temmuz sayısında yer alan ve yukarıda gördüğünüz harika moda fotoğrafları çekilirken oradaydık… Bu güzel fotoğrafların çekiminin perde arkasını izledik. İşte ayrıntılar…
İstanbul Kurtköy’deki İstanbul Park yarış pistinde yapılan çekim için ekipler buluşma saati olarak 08.00’i belirlemişti. Malum o güzel model ve iki harika Porsche’yi gördüğünüz karelerin ardında deyim yerindeyse bir ordu çalıştı.
(Dünyanın çeşitli yerlerinden gelen Porsche tutkunları belli dönemlerde bir araya gelerek ileri sürüş eğitimleri alıyor ve çeşitli modelleri deneyimliyor.) Dolayısıyla ilk andan itibaren pistin çeşitli köşelerinden gelen ve kulakların hemen ayırt edebileceği Porsche motoru sesiyle çalışmaya başlandı.
Model Isabelle, İsveçli. Kuzeyli güzelliğini fotoğraflarda görüyorsunuz. Makyajsız haliyle de en az bu kadar güzel. Fakat tahmininizden daha ufak tefek. Çok mütevazı. Uslu bir çocuk gibi makyöz Fevzi Altun’un karşısına oturuyor. Fevzi Altun bu tarz çekimlerde aranan isimlerden biri.
Fotoğraf sanatçısı Bedia Günaydın da bu hazırlıklar sırasında ekibin başındaydı ve çalışmaları sürekli kontrol edip isteklerine göre yönlendirdi.
İstanbul Park pistine gidenler büyüklüğünü bilir, gitmeyenler için de devasa bir kompleks olduğunu hatırlatalım.
Girişteki ofislerde kurulan kulis ile pistin girişindeki Pit alanında yapılan çekim sırasında her şey daha kolay olsa da piste çıkmak ve sonrası en çok Isabelle’i zorladı.
Çünkü her yeni poz için koşarak kulise dönmek, kıyafet değiştirip ekibi fazla bekletmeden ve elbette pisti fazla meşgul etmeden çekime devam etmek gerekti. Bir süre sonra o şık kıyafetin altına geçirdiği arkasına basılmış spor ayakkabılarını elinde gördüğümde şaşırmadım çünkü yalınayak koşmak zaman kazandırıyordu.
Kuliste kıyafetlerle ilgilenen ekibin işi de oldukça teknik detaylar içeriyor; örneğin ayakkabıların zeminden etkilenmemesi için tabanlarına şeffaf bantlar yapıştırılması; kıyafetin modelin üzerine tam oturtulması için arkadan mandallanması gibi aklınıza gelmeyecek onlarca ayrıntı…
Bu arada çekim boyunca Porsche on Track ekibi çalışmaya devam eti. Pistte turlarını bitirip Pit’e girdiklerinde -ki bu yaklaşık 20 dakikada bir oldu- arkanızda sıralanan 10 birbirinden harika Porsche ile yapılacak şeyi yapıp bol bol selfie çektik…
Pistte yapılan çekimdeyse damalı bayrakla verilen pozlar artık güneşin en tepede olduğu vakitlere denk geldi ki bu en çok Isabelle’i yordu yine.
Asfaltın yansıttığı sıcaklık neredeyse 40 dereceyi bulmuşken, devasa topuklular üzerinde dengeli durmak, yüzünüzdeki makyaj bozuldukça düzeltilirken bir yandan saçınıza spreyler sıkılması ve verilen komutları yerine getirmek pek kolay olmasa gerek.
Finaldeki kırmızı uçuşan etekli fotoğraflar için ekip oldukça emek verdi. Rüzgârın yetersiz kaldığı anlarda Hakan Öztürk devreye girdi ve o etekler bir şekilde uçuşturuldu.
Macan 2,0
Porsche Orta ve Doğu Avrupa Bölgesi’ne bağlı 26 ülke arasında ilk kez Türkiye’de satışa sunulan Porsche Macan 2,0 için ülke genelinde 7 Porsche Merkezi’nde sipariş alınmaya başlandı
Türkiye’de ilk kez İstanbul Autoshow 2015’te ön siparişleri alınmaya başlanan Macan model ailesinin yeni üyesi Macan 2,0, 2 litre benzinli motoru ile benzersiz Porsche sürüş konforu ve prestijini düşük yakıt tüketimi ile buluşturuyor.
Macan Turbo, Macan S ve Macan S Diesel’den sonra ailenin ülkemizde satışa sunulan dördüncü üyesi Macan 2,0, Türkiye’nin de yer aldığı Porsche Orta ve Doğu Avrupa Bölgesi’ndeki 26 ülke arasında ilk kez Türkiye’de satışa sunuluyor.
Dört silindirli motoruyla 237 HP güç üreten Macan 2,0, 350Nm’lik tork değerine sahip, 0’dan 100km/s hıza 6,9 saniyede ulaşabilen otomobil, saatte 223 km azami hız yapabiliyor.
Porsche Macan 2,0, İstanbul, Ankara, İzmir ve Mersin’deki 7 Porsche Merkezi’nde alınacak ön siparişlerin ardından Ağustos ayından itibaren sahiplerine teslim edilecek
911 Carrera GTS: Agresif tasarım
Coupe ve Cabriolet gövde versiyonları ile Porsche tutkunlarıyla buluşan 911 Carrera GTS, ilk bakışta agresif dış tasarımı ile öne çıkıyor. 20 inç özel mat siyah jantları ilk bakışta aracın GTS karakterini yansıtırken, Porsche Dinamik Işık Sistemi (PDLS) Bi Xenon ön farları, ön hava girişleri, Sport Design yan aynaları ve siyah krom egzozu da otomobilin her açıdan bir GTS olduğunu ortaya koyuyor. GTS spor egzoz sistemi, belirgin bir GTS sesi sağlaması için özel olarak geliştirildi. 911 Carrera S’ten 44 milimetre daha geniş olan arka aks mesafesi de, 911 Carrera GTS’e daha dinamik ve konforlu sürüş sağlıyor.
911 Carrera GTS modellerinin iç tasarımı da seçkinliği ve sürüş konforunu buluşturuyor. Alcantara deri döşemeli koltuklara, yine Porsche’nin diğer GTS modellerinde olduğu gibi, yine Alcantara kaplı orta paneller eşlik ediyor.
Arkadan itişli ve dört tekerlekten çekişli seçenekleri bulunan 911 Carerra GTS modelleri, 3.8 litre Boxster motoru ile 430 HP güç üretiyor. 440 Nm tork üreten bu motor, otomatik PDK şanzımanlı Coupe versiyonunu 0’dan saatte 100 kilometre hıza sadece 4 saniyede ulaştırıyor. Cabriolet versiyonu ise aynı hıza 4.2 saniyede çıkıyor. Manuel şanzımanlı arkadan çekişli 911 Carrera GTS saatte 306 kilometre hıza ulaşabilirken, otomatik şanzımanlı versiyonu ise saatte 304 kilometre hıza erişiyor.
911 Carrera GTS Coupe 100 km’de ortalama 9,5 - 8,7 lt yakıt tüketirken 223 - 202 g/km CO2 emisyon değerine sahiptir. 911 Carrera GTS Cabriolet modeli ise 100 km’de 9,7 - 8,9 lt yakıt tüketimi ve 228-207 gr/km CO2 salımı değerine sahiptir.
911 Carrera 4 GTS Coupe modelinin ortalama yakıt tüketimi 9,9 - 9,1 lt/100 km; CO2 emisyonu 223 - 212 gr/km iken, ailenin son üyesi 911 Carrera 4 GTS Cabriolet modelinin yakıt tüketimi 100km’de 10,0 - 9,2 lt ve CO2 emisyonu ise km’de 235 - 214 gr’dır.