Yeni bir marka, harika bir kampanya çalışması, süper bir dünya modeli! Bu sayımızın kapağını süsleyen Faretta, Jendue markasıyla yaptığı iş birliği ile müthiş bir çalışmanın başrolü oluyor. Bu güzel işin mimarı ve markanın yaratıcısı ise Sahra Cansu Yıldırım. Modaya olan tutkusu çocukluk döneminde başlayan Yıldırım, bir yıl önce kurduğu Jendue markası ile estetik ve fonksiyonu birleştirerek uzun ömürlü parçalara imza atıyor. Yıldırım ile markanın yaratılma sürecini ve DNA'sını oluşturan kodları konuşurken yeni koleksiyon için kamera karşısına geçen ünlü model Faretta ile de ünlü bir model olmanın inceliklerine uzanıyoruz.
Modaya olan tutkum, çocukluğumdan beri ailemden aldığım etkilerle başladı. Babaannemin terzilik becerilerini kullanarak evde bebeklerime elbise diker, giydirirdim. 19-20 yaşlarına gelince İtalya'da kısa bir moda kursuna katıldım ve modaya olan ilgim daha da büyüdü. Babamı kaybettikten sonra, ailemin istediği okulları tamamladım, ancak modaya olan tutkumu tekrar canlandırmaya karar verdim. Vakko ESMOD Okulları'nda aldığım eğitimle modaya dair bilgilerimi geliştirdim. Paris'te küçük bir butikte tasarım ve üretimde çalıştım. Paris deneyimi beni etkileyince, Türkiye'ye dönüp kendi markamı yaratmaya karar verdim.
Modayı geri plana itmişken, farkında olmadan aslında kendi tarzımı oluşturuyordum. Bir gün bir dostumla sohbet ederken, tarzımı ve fikirlerimi çok beğendiğini, neden bunu iş haline getirmediğimi sorduğunda ise hep içimde olan moda dünyasında olmak için bu maceraya atılmaya karar verdim. Hem eğitimimi hem de vizyonumu yansıtmak için Jendue'yu yaratma zamanı gelmişti. Global bir marka olması ise hedeflerimden biri.
Moda, benim için bir yaşam tarzının dışa vurumu. İnsanın hayat deneyimini ve ruh halini dış dünyaya yansıtmasının en iyi biçimi.
Bir yıl önce yalnızca kendi çabalarımla başladığım bu moda serüveninde, kısa sürede kendime güzel bir ekip kurdum. Sara ve Noza gibi yetenekli tasarımcılar, sadece dört ay sonra bana katılarak ilk koleksiyonumuzu oluşturmamıza yardımcı oldular. Toplamda 320 tasarım yaptık, ancak sizinle sadece 28 tanesini paylaşıyoruz. Atölye bulma konusunda yaşadığımız zorluklar bizi ekip olarak büyümeye yönlendirdi, kendi numune atölyemizi kurduk. Proshat ve Gökçe'nin katılımıyla ekibimizi genişlettik. Sonrasında Vildan, Recep, Yasemin, Beyza ve Eda'nın dahil olmasıyla daha da güçlendik ve aile olduk. Benim için tabii ki kolay olmadı; tasarımın başında olmanın yanı sıra kalıplara yardım ediyor ve dikiş detaylarına destek oluyordum. Daha sonra bir model makineciyi de ekibimize ekleyerek işleri hızlandırdık. Şimdi www.jendue.com sitesi online alışveriş için açıldı.
Jendue'nin koleksiyonu, özgünlüğe ve çarpıcı şıklığa vurgu yaparak her zaman modanın içinde olduğunu hissettiren, kendine değer veren ve kendini iyi hissettiren cesur kadınlar için tasarlandı. Böylelikle kendine güvenen ve farklı tarzları benimseyen tüm kadınları hedef alıyor.
Ekibimiz, öncelikle Vakko Esmod'u başarıyla tamamlamış, genç, dinamik, kendini geliştirmeye açık ve özgüveni yüksek bireylerden oluşuyor. Bu ekibi; yetenekli ve farklı becerileri olan, Jendue için ortak vizyon ve misyonda, markaya çeşitlilik katabilecek kişileri göz önünde bulundurarak kurdum.
Denim koleksiyonumu oluştururken, denimin özgün dokusunu vurgulayarak insanlara farklı bir deneyim sunmayı amaçladım. Bu koleksiyon, gündüzden geceye uzanan bir şıklığı temsil ederken, insanların içinde rahatlık ve özgüven hissi uyandırabileceği bir tasarım anlayışını benimsiyor. Denimin ham halini insanlarla buluşturduğumuz bu özel koleksiyon, aksesuarlarımızın tamamının özel üretimle, bize özel olarak hazırlandığı bir özel deneyimi yansıtıyor.
Denim koleksiyonumuz, sadece günlük hayatın bir parçası olmakla kalmayıp aynı zamanda denimi bir yaşam tarzına dönüştürmeyi amaçlıyor. Her tasarımımız, denimin benzersiz karakterini vurgulayarak, kullanıcılarımızın günlük rutinlerinde ve özel anlarında şıklığı, konforu, özgünlüğü ve cesareti bir arada yaşamalarına olanak sağlıyoruz.
Sürdürülebilirlik, tasarımlarımızın temel bir unsurudur. Sürdürülebilir malzemeleri kullanma ve sürdürülebilir üretim yöntemlerini benimseme konusunda hassasiyetle yaklaşıyoruz. Bu koleksiyonla birlikte ham üretim yaparak 10 bin ton su tasarrufu sağladık. Bununla birlikte de üretim süreçlerimizi çevresel etkileri en aza indirecek şekilde düzenleyerek moda dünyasında sürdürülebilir bir geleceğe katkıda bulunmayı amaçlıyoruz.
Ana ürünümüz olan jean ile endue kelimesi arasında öngördüğümüz, marka kimliğiyle örtüşecek anlamlar arayarak başladık. Jean, açık bir anlam iken gizli bir kesme işareti ile J harfiyle sınırlandırarak üstü kapalı hale getirildi. Endue ise birkaç anlamı ile karakterimizi uygun şekilde yansıtabildi. Bahşetmek: tasarımcı, kıyafetlerimizin her bir parçası sanat eserlerinin sanatçısı tarafından topluma hediyesi gibidir. Giydirmek: jean algılayış biçimini değiştirerek giyiliş biçimini yeniden yorumlatmak...
İmzamız bizim tasarımlarımızdaki benzersiz çizgimiz ve modaya bakış açımızdır. Denime yepyeni bir yorum katışımız bizim en büyük farkımız.
Kendall Jenner, Scarlett Johansson, Natalie Portman, Kate Hudson, Barbara Palvin, Angelina Jolie, Zendaya, Kaia Gerber ve Dua Lipa...
İnsanlara Jendue tercih ettiklerinde gizemli, çekici, detaycı ve özgüvenli bir duygu kazandırmayı amaçlıyorum. Güçlü ruhlarını hissedecekleri, girdikleri her yerde dikkat çeken, kendine güvenen kadınlar...
Koleksiyon yaratma sürecinde yaratıcılığımı besleyen en büyük faktörlerden biri seyahat etmek ve farklı kültürleri tanımak, gittiğim şehirlerde sanat galerileri ve müzeleri ziyaret etmek. Moda dünyasındaki gelişmelerden haberdar olmak, farklı konularda kitaplar okumak, doğayla vakit geçirmek benim için çok önemli. Meditasyon yapmak ve dans etmek, ritüellerimin başında geliyor. Keşfetmek ve keşif halinde olmak, bu sürecin temelini oluşturuyor. Ayrıca, aniden gelen ilhamları not almak için her daim yanımda bir not defteri taşımak da önemli bir ritüel benim için.
Zamansız ve unutulmaz tasarımlar için, geçici trendler yerine klasik ve özgün parçaları bir araya getirme amacındayım. Temel tasarım prensiplerine odaklanarak, estetik ve fonksiyonu birleştirerek uzun ömürlü parçalar ile aslında denimin hayatımızın pek çok yerinde olduğunu ve zamanla modasının geçmediği gerçeğini de göstermiş oluyorum.
Moda dünyasında bir şeyi değiştirme gücüm olsaydı sürdürülebilirlik ve etik üretim uygulamalarının daha yaygın ve ulaşılabilir olmasını isterdim.
Kendimi beslemek adına yeni şeyler keşfetmek, içsel dengeyi sağlamak için meditasyon ve modayla ilgili hala eğitim almamın yanında yurt dışındaki markaları ve fuarları takip etmek kendimi sürekli beslememde en önemli faktör. Bu sayede benim hayatta bakış açım geliştikçe bunların tasarımlarıma da yansıyacağını düşünüyorum. Moda dünyası çok büyük bir deniz ve bu denizde olmak için kendini her gün yenilemeye, beslemeye, geliştirmeye ihtiyacın var.
Paris, New York, Los Angeles.
Dünyanın en iyi modelleri arasında yer alan Hırvat model Faretta, Jendue markasının yeni kampanyasının yüzü olarak kapak karemizin aurasını yükseltiyor...
İster inanın ister inanmayın, model olmak hiçbir zaman aklımda yoktu. 11 yaşında eczacı olmaya karar veren, 13 yaşında eczacılık eğitimi alan ileri düzey bir öğrenciydim. Bir gün, bir menajerlik ajansı her yıl yeni modelleri aradığı bir tatil sırasında beni ülkemin bir sokağında buldu. İlk başta çok şüpheciydim çünkü dürüst olmak gerekirse modellik özellikle Hırvatistan'da büyük bir tabu konusuydu. Hırvat birinin model olmasının imkansız olduğuna inanıyordum, üstelik hayatım boyunca insanlar bana sadece zeki değil büyük bir "nerd" olduğumu da söylerdi. Ben her alanda ileri olan ve birçok şampiyonaya katılan o kişiydim. Aynı zamanda model olmak için doğan o kızdım. Bu düşünceyi her zaman bir iltifat olarak kabul ederdim ama kendimi asla başarılı bir model olarak hayal etmedim. Keşfedildiğim o gün için yalnızca tanrıya şükredebilirim. Eczacılık diplomamı A derecesi ile bitirdim ve son sınıfta bir yandan eğitimimi tamamlarken bir yandan da çalışmaya başladım. 17 yaşımdaydım ve hemen dünyanın en iyi ajansı olan Elite Model ile anlaşma imzaladım. 18 yaşımda önce Paris'e, sonra da New York'a taşındım.
Çok şanslı olduğumu düşüyorum çünkü modellik sektörüne girdiğim andan itibaren moda sektörüne hakim oldum. Kariyerime başladığım ilk yılda bir moda dergisinin Hırvatistan edisyonu için düzenlenen organizasyonda "Dünyanın En İyi Modeli" ödülünü aldım. Ertesi yıl, dünya çapında en iyi 50 model arasında yer aldım ve 2019'da moda sektörüne yön veren 500 kişinin yer aldığı Business of Fashion listesine girdim. Sürekli aynı şeyi söylemek istiyorum ama bu bir gerçek; tüm bunlar için çok müteşekkirim ve minnettarım. Baştan beri sadece büyük markalarla çalıştım.
Bir gün, yeni bir markadan, markalarının tanıtımı için kampanya yüzü olarak beni görmek istediklerini ifade eden bir teklif aldım. Heyecan verici ve beklenti yaratan bir teklifti. Beni seçtikleri için içtenlikle teşekkür ediyorum çünkü tüm ekip sadece olağanüstü yetenekli değil, aynı zamanda inanılmaz derecede misafirperver, düzenli ve gerçekten iyi kalpli olduğunu da gösterdi. Organizasyon ve detaylara gösterilen incelik tüm süreç boyunca sorunsuz ve keyifli bir deneyim yaşamamı sağladı.
Kişisel tarzım hem şık hem de seksi, çok zamansız ve bu, markanın da kesinlikle en kaliteli malzemeler eşliğinde sunduğu bir tarz. Açıkçası koleksiyonun tamamını istiyorum. Çekim yaparken kıyafetler içinde kendimi bir tanrıça gibi hissettim. Her bir parça zamansız...
Modellik kariyerimin en altı çizilmesi gereken anları kesinlikle Gianni Versace onuruna Versace parfümü için dört yıl boyunca yürüttüğüm kampanya ve Ralph Lauren ile yaptığım sözleşmeydi. Ayrıca iki yıl üst üste Valentino markasının yüzü olmak da unutulmaz bir deneyimdi.
Röportaj: Filiz ŞEREF KULU
Fotoğraflar: Yulia GORBACHENKO
Yönetmen: Melike GAFSI
Kreatif ajans: Metin Gürsoy
Brand Management Styling: Konca AYKAN
Saç: Hamza SARA
Makyaj: Elçin MUTLU
Prodüksiyon: 212 STUDIO
Model: Faretta