SOSYAL MEDYA KARNESİ

Dijital çağda sosyal medyayı ne kadar iyi kullanırsan, rakiplerinden o kadar önde olursun. Moda dünyasının yıldız markaları da bu bilinçle yenilik konusunda hız kesmiyor.

ABONE OL
2 Nisan 2018 Pazartesi 14:49 | Son Güncellenme:
6 dakika okunma süresi
SOSYAL MEDYA KARNESİ

Ayça BARUT TANMAN – [email protected]
Fotoğraflar: Getty Images Türkiye

Sosyal medyanın gücünün artması lüks markaların pazarlama stratejilerine yeni bir yön verdi. Eskiden sadece gazete, dergi ve televizyon aracılığıyla müşterilerine ulaşan markalar arasında instgram, facebook ve twitter’ı etkili kullananlar; internet sitelerini videolarla güçlendirenler rakiplerinden bir adım öne çıkmayı başarıyorlar. Hatta günümüzde sadece dijital platformlar için özel kampanya ve iş birliği yapan markaların sayısı da bir hayli fazla. Burberry, dijital kampanyaları ilk başlatan markalar arasında. 2009’da The Art of the Trench adlı internet sitesini hayata geçiren marka, tüm dünyadan ikonik Burberry trençkot giyen insanları aynı platformda buluşturmuştu. Markanın 2013 yılında Google iş birliğiyle hayata geçirdiği ve sosyal medya aracılığıyla insanların sevdiklerine öpücük gönderdiği Burberry Kisses kampanyası da en başarılı dijital kampanyalardan biri olarak hafızalara kazındı.

Marka Cat Lashes Mascara’yı Pinterest’te ve Mr. Burberry adlı parfümünü ise Snapchat’te tanıtarak farkını ortaya koydu. Markanın koleksiyon görselleri, davet fotoğrafları ve reklam kampanyalarının çekim arkası görüntülerinin yer aldığı Instagram hesabı 11.1 milyon ve Faceboook hesabı yaklaşık 17 milyon kişi tarafından takip ediliyor. Louis Vuitton, sosyal medyada en güçlü olan markalar arasında. Markanın 22.4 milyon kişi tarafından takip edilen Instagram ve 20 milyon kişi tarafından takip edilen Facebook hesabında defile fotoğrafları, markanın ünlü reklam yüzlerinin yer aldığı özel çekimler ve sanata verdiği önemle tanınan markanın sergilerinden görüntüler yer alıyor. Louis Vuitton’un internet sitesi de görsel bir şölen niteliğinde videolarla dolu. Chanel, Instagram’da 26.9 milyon ve Facebook’ta 2o milyon takipçisiyle sosyal medyanın en güçlü moda markası. Markanın hazır giyim ve güzellik koleksiyonlarından fotoğraflarla, videolarla ve Chanel’in düzenlediği davetlerden özelkarelerle renklenen hesapta markanın ünlülerin yer aldığı kampanyaları da yayınlanıyor. Chanel, aynı zamanda Youtube’da ve Facebook’ta reklamları en çok izlenen marka olarak da dikkat çekiyor. Markanın efsane kurucusu Coco Chanel’i yakından tanımak isteyenleri ise internet sitesinde etkileyici videolar bekliyor. Fransa’nın bir diğer köklü markası Dior’un Instagram’da 18.8 milyon ve Facebook’ta yaklaşık 16 milyon takipçisi var.

Markanın sosyal medya hesaplarından koleksiyon fotoğrafları, makyaj uygulamalarıyla ilgili videolar ve davetlerinden özel anlar yayınlanıyor. Marka, Jennifer Lawrence, Charlize Theron ve Natalie Portman gibi yıldızların da katıldığı “Love Chain” adlı dijital kampanyası ile Kenya’da kızların eğitimine destek sağladı. Alessandro Michele’nin kreatif direktör koltuğuna oturmasının ardından hayran sayısını arttıran Gucci’nin Instagram’da 22.4 milyon ve Facebook’ta 16 milyon takipçisi var. Internet satışlarında oldukça başarılı olan Gucci, sosyal medyanın popüler isimleriyle hazırladığı kapsül koleksiyonların yanı sıra Gucci Gram adlı dijital sanat projeleriyle de adından söz ettiriyor. Instragram’da 15 milyon ve Facebook’ta yaklaşık 11 milyon kişinin takip ettiği Dolce & Gabbana’nın sosyal medya hesapları markanın kurucuları Domenico Dolce ve Stefanno Gabbana’nın renkli kişiliklerini yansıtıyor.

Defilelerinde sosyal medya figürlerini görevlendiren Dolce & Gabbana’nın Instagram’da 16.2 milyon ve Facebook’ta 17 milyon kişinin takip ettiği Michael Kors, dijital çağa en iyi ayak uyduran markalar arasında. Kısa bir süre önce Access adlı akıllı saatini çıkaran Michael Kors, sosyal medya hesaplarında koleksiyon görsellerinin yanı açlığa karşı mücadele eden Watch Hunger Stop’ın çalışmalarını ve yardım ziyaretlerini de paylaşıyor. Versace, Instagram’da 11.7 milyon ve Facebook’ta yaklaşık 5 milyon kişi tarafından takip ediliyor. Versace’nin Instagram hesabı özellikle başarılı kampanya ve ürün görselleri ile beğeni topluyor.

EN ÇOK OKUNANLAR

2025 Güzellik Trendleri
2025 Güzellik Trendleri

2025 Güzellik Trendleri

10 dakika okunma süresi
Dubai'de Festival Sezonu
Dubai'de Festival Sezonu

Dubai'de Festival Sezonu

10 dakika okunma süresi
Gastronomide Yeni Yıl Rehberi: 2025'te En Çok Konuşulacak Restoranlar
Gastronomide Yeni Yıl Rehberi: 2025'te En Çok Konuşulacak Restoranlar

Gastronomide Yeni Yıl Rehberi: 2025'te En Çok Konuşulacak Restoranlar

13 dakika okunma süresi
"Cozy" ve Nostaljik Trendlerle Yılbaşı Rehberi
"Cozy" ve Nostaljik Trendlerle Yılbaşı Rehberi

"Cozy" ve Nostaljik Trendlerle Yılbaşı Rehberi

5 dakika okunma süresi
Aralık Ayı Sergileri
Aralık Ayı Sergileri

Aralık Ayı Sergileri

6 dakika okunma süresi

DAHA FAZLASI

Fendi'de Yeni Dönem
Fendi'de Yeni Dönem

Fendi'de Yeni Dönem

Sandra Mansour x H&M İş Birliği
Sandra Mansour x H&M İş Birliği

Sandra Mansour x H&M İş Birliği

Serena Uziyel İle Tasarım Sohbeti
Serena Uziyel İle Tasarım Sohbeti

Serena Uziyel İle Tasarım Sohbeti

Faruk Saraç'ta Tasarımcı Değişikliği
Faruk Saraç'ta Tasarımcı Değişikliği

Faruk Saraç'ta Tasarımcı Değişikliği

Gücünü Doğadan Alan Bir Marka: Atelier Tenera
Gücünü Doğadan Alan Bir Marka: Atelier Tenera

Gücünü Doğadan Alan Bir Marka: Atelier Tenera

Dolce Gabbana Alta Moda: “A Family Affair”
Dolce Gabbana Alta Moda: “A Family Affair”

Dolce Gabbana Alta Moda: “A Family Affair”

Aquazzura İlhamını Bond Kızları'ndan Alıyor
Aquazzura İlhamını Bond Kızları'ndan Alıyor

Aquazzura İlhamını Bond Kızları'ndan Alıyor

Enerjine Göre Simgeni Seç: Zeynep Tosun X Nordia
Enerjine Göre Simgeni Seç: Zeynep Tosun X Nordia

Enerjine Göre Simgeni Seç: Zeynep Tosun X Nordia

Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul'da Son Gelişme
Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul'da Son Gelişme

Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul'da Son Gelişme

Katy Perry'nin Ninon Küpeleri
Katy Perry'nin Ninon Küpeleri

Katy Perry'nin Ninon Küpeleri

Gül Ağış ile Moda Sektöründe Dijitalleşme
Gül Ağış ile Moda Sektöründe Dijitalleşme

Gül Ağış ile Moda Sektöründe Dijitalleşme

Selma Çilek'in Favori Sokak Stilleri
Selma Çilek'in Favori Sokak Stilleri

Selma Çilek'in Favori Sokak Stilleri