Hermann Scherer, "Der Kranke", 1925
(Kunstmuseum Basel, 15 Ocak – 18 Nisan 2022)
"Herman Scherer: Grooves and Edges" sergisi, ekspresyonistlerin önemli isimlerinden Hermann Scherer'in ürettiği yapıtlar arasındaki en merkezi eserler olan, hayatının son iki buçuk yılında ürettiği resimlere yer veriyor.
Francis Bacon, "Study for Bullfight No. 1", 1969
(Royal Academy of Arts, 29 Ocak – 17 Nisan 2022)
"Francis Bacon: Man and Beast" sergisi, Francis Bacon'ın hayvanlara olan hayranlığının merceğinden çalışmalarının gelişimini ve onun nihai konusu olan insan figürünü ele alışını nasıl etkilediğini gösteriyor. Sergi, yirminci yüzyılın en önemli sanatçılarından biri olarak kabul edilen Bacon'ın kariyerini kapsayan yaklaşık 45 dikkat çekici tabloyu içermekte; 1930'ların ve 40'ların ilk eserlerinden 1991'de yaptığı ve Birleşik Krallık'ta ilk kez halka açık olarak sergilenen son resmine kadar. Tamamı 1969 yılında yapılmış üç adet boğa güreşi tablosu da ilk kez bir arada sergilenecek.
Auguste Rodin, "Two Hands", 1904
(Philadelphia Museum of Art, 4 Şubat 2022 – Aralık 2023)
Sonsuz çeşitlilikteki duygu ve deneyimleri iletmek için ellerin ifade gücünü neredeyse saplantılı bir şekilde araştıran Rodin, duyguları ve hikaye anlatımını buorgana yoğunlaştırmakta. Rodin'in çalışma ve yaratma sürecini eserleri üzerinden inceleyen "Rodin's Hands" sergisi, ziyaretçileri eserin, ellere bir figürün yüzünden daha etkileyici veya dramatik olabilecek bir gerilim ve canlılık verdiğini düşünmeye davet ediyor.
Louise Bourgeois, "Call XXV (The View of the World of the Jealous Wife)", 2001
(Southbank Centre, Hayward Gallery, 9 Şubat – 15 Mayıs 2022)
Usta sanatçının ilk büyük retrospektifi olacak "Louise Bourgeois: The Woven Child" sergisi, kariyerinin son bölümünde yalnızca kumaş ve tekstillerle yaptığı işlere odaklanıyor. Bourgeois, bu dönem boyunca kimlik, aile ilişkileri, onarım ve hafıza üzerine keşifleri de dahil olmak üzere, yaşam boyu kaygılarının çoğunu kışkırtıcı, derinden canlandırıcı şekillerde yeniden dile getirdiği bir çalışma bütünü oluşturmuştur. "Louise Bourgeois: The Woven Child", bu geç dönem yapıtlarını incelerken, sanatçının kendi deyimiyle "İğnenin sihirli gücü, hasarı onarmak" ve "bağışlama talebi" sunmak önermesini keşfediyor.
Max Ernst, "Untitled", 1921
(Munchmuseet, 12 Şubat – 08 Mayıs 2022)
"The Savage Eye" sergisi, 20. yüzyılın en önemli sanatçıları ile sürrealizm akımı arasındaki ilişkileri inceliyor. Sergide Paul Gauguin, Odilon Redon, August Strindberg, Edvard Munch, Auguste Rodin, Salvador Dali, Pablo Picasso ve Louise Bourgeois gibi önemli sanatçıların eserleri bir araya getiriliyor.
Louise Bourgeois, "She Lost It", 1992
(Kunstmuseum Basel, 19 Şubat – 15 Mayıs 2022)
Önde gelen çağdaş sanatçılardan Jenny Holzer, 20 ve 21. yüzyılın en önemli sanatçılarından biri olan ve 2010 yılında hayatını kaybeden Louise Bourgeois'nın sergisinin küratörlüğünü yapıyor. Bourgeois'nın psikolojik altyapılı eserleri Holzer'in gelenek dışı form bakış açısıyla bir araya geliyor.
Leonora Carrington, "Self-portrait", 1937-38
(Tate Modern, 24 Şubat – 29 Ağustos 2022)
Dönüm noktası niteliğindeki "Surrealism Beyond Borders" sergisi, sürrealizmin hikayesini genişletirken, Tokyo'dan Mexico City'ye, Kahire'den Paris'e ve Martinik'ten Bükreş'e kadar dünyanın dört bir yanındaki sanatçıların bu akımın yıkıcı fikirleri ve devrimci ruhuyla nasıl birleştiğini ortaya çıkarıyor.
Barbara Kruger, "Thinking of You. I Mean Me. I Mean You.", 2019
(LACMA, 20 Mart – 17 Temmuz 2022)
"Thinking of You. I Mean Me. I Mean You" zamanımızın en önemli ve tanınmış sanatçılarından biri olan Barbara Kruger'ın çalışmalarına adanmış büyük bir sergi. Kruger'ın 20 yıldaki çalışmalarının en büyük ve en kapsamlı sunumu olan sergi; yankı uyandıran, cesur, çığır açan sanat eserlerinin görsel olarak zorlayıcı bir derlemesi.
Henri Matisse, "The Red Studio", 1911
(MOMA, 1 Mayıs – 10 Eylül 2022)
Matisse'in resim ve heykelleri, mobilyaları, dekoratif objeleriyle dolu atölyesini gösteren "The Red Studio" (1911) tablosunun doğuşuna ve tarihine odaklanan bir sergi "Henri Matisse: The Red Studio", daha önce görülmemiş arşiv materyallerini, resim ve çizimleri bir araya getiriyor.
Pablo Picasso, "Woman with a Book", 1932
(The National Gallery, London, 3 Haziran – 9 Ekim 2022)
Pablo Picasso'nun "Woman with a Book" (1932) tablosu ve ona esin kaynağı olan Jean-Auguste-Dominique Ingres'nin "Madame Moitessier" (1856) tablosu tarihte ilk kez yan yana gösteriliyor. Picasso, Ingres'ye hayrandı ve kariyeri boyunca ondan söz etti. Picasso'nun Ingres ile yakınlığı, 1920'lerde neoklasik döneminde yaptığı çizimler ve çalışmalarda da açıkça gösterilebilir. 1921'de bir sergide Ingres'nin "Madame Moitessier"siyle karşılaşmıştı ve bu portreden o kadar etkilenmişti ki 11 yıl sonra 1932'de "Woman with a Book" tablosunu yaparken bu portre onu büyük ölçüde etkilemişti.
Pablo Picasso, "Selbstbildnis", 1901
(Kunstmuseum Basel, 11 Haziran – 25 Eylül 2022)
"Picasso – El Greco" sergisi, Pablo Picasso'nun eski usta El Greco ile karşılaşmasını aydınlatıyor. Her iki sanatçının şaheserleri, sanat tarihinin en büyüleyici diyaloglarından birinin seyrini izleyerek, yaklaşık kırk eşleştirmede yan yana yer alıyor.
Lucian Freud, "Reflection with Two Children (Self-portrait)", 1965
(The National Gallery, London, 1 Ekim 2022 – 22 Ocak 2023)
20. yüzyılın en büyük isimlerinden Lucian Freud'un doğumunun 100. yıl dönümünü kutlamak için düzenlenen sergi, sanatçının 1940'lardaki "Girl with Roses" gibi erken çalışmalarından 1960'larda "Reflection with Two Children" otoportresine ve ünlü geç dönem işlerine kadar en önemli eserlerinden oluşan geniş bir seçkiyi bir araya getiriyor.
Paul Cézanne, "The Basket of Apples", 1893 civarı
(Tate Modern, 6 Ekim 2022 – 26 Şubat 2023)
Modern sanatın önemli figürlerinden Cezanne'a yeni bir yorum getiren "The EY Exhibition: Cezanne" sergisi, sanatçının portrelerini, manzaralarını ve natürmortlarını içeren, daha önce Birleşik Krallık'ta hiç gösterilmemiş birçok tabloya yer veren bir seçki sunuyor. Cezanne'ın yaşamını ve çalışmalarını tanımlayan hırsları, yenilikleri ve çelişkileri farklı bir bakış açısıyla keşfediliyor.
Louise Moillon, "Coupe de cerises, prunes et melons"
(Musée du Louvre, 13 Ekim 2022 – 23 Ocak 2023)
Antik Çağ'dan 20. yüzyıla natürmort ile ilgili son büyük etkinlik 1952'de Charles Sterling tarafından Paris'te düzenlendi. "Les Choses" sergisi, bu büyük sanat tarihçisine saygılarını sunuyor, algılama biçimimizi güncelliyor, hem antik ve çağdaş sanat tarihinde hem de edebiyattaki bakış açımızı yenileyen şiir, felsefe, arkeoloji, botanik ve ekoloji gibi birçok konuyu bütünleştiriyor.
Oskar Kokoschka, "Die Windsbraut", 1913
(Kunstmuseum Basel, 22 Ekim 2022 – 19 Şubat 2023)
"Torn Modernism" sergisi, Nazi rejiminin uyguladığı kültürel şiddetin modern sanatta yapay bir dağılmaya yol açtığını gözlemliyor. Bu prestijli koleksiyon bazı eserleri "sömürülebilir" kategorisine ayırırken diğerlerini unutulmaya veya yok olmaya mahkum eden bu seçme eyleminin, dünyanın dört bir yanındaki müze koleksiyonlarına gölge düşürmesini inceliyor.
Meret Oppenheim, "Object (Objet)", 1936
(MOMA, 30 Ekim 2022 – 4 Mart 2023)
İsviçreli sanatçı Meret Oppenheim'a adanmış ilk büyük transatlantik retrospektif sergi olan "Meret Oppenheim: My Exhibition", Oppenheim'ın üretken ve çok yönlü kariyerini vurgulayarak, beş yıla yayılan 180'den fazla eserini bir araya getiriyor.
Barbara Hepworth, "Stringed Figure (Curlev), Version II", 1956
(Tate Modern, 26 Kasım 2022 – 1 Mayıs 2023)
"Barbara Hepworth: Art and Life" sergisi, Hepworth'ün Cornwall'daki hayatına özel olarak odaklanıyor ve en önemli eserlerinden birçoğunu bir araya getiriyor. Sergi, Barbara Hepworth Museum and Sculpture ile bir araya gelerek, 20. yüzyılın en büyük heykeltıraşlarından birinin yaşamını ve çalışmalarını keşfetmek için benzeri görülmemiş bir fırsat sunuyor.