UYKUSUZLUĞU ÖNLEMEK İÇİN TÜYOLAR

15.03.2019 12:36:18

Uyku problemi ile başa çıkmak için neler yapabilirsiniz? Diyetisten Zeynep Çapay yazdı...

Şehir yaşamı ve stres birçok kişide kronik uyku sorunu yaratmaktadır. Uyku problemi psikolojik faktörler yüzünden olduğu gibi çevresel faktörler yüzünden de olabilir.

Bu problem kişide; anksiyete, kronik yorgunluk, kilo artışı, gerginlik, tansiyon yüksekliği veya düşüklüğü gibi sonuçlar doğurabilir. Sağlıklı uyku süresi yetişkinler için 6-8 saattir. Özelikle gece 23:00-04:00 arasındaki uyku dinlenme ve hormonların düzenli çalışması için oldukça önemlidir. Melatonin düzeyinde düşüklük gece geç yatanlarda ve uyku problemi olanlarda görülür.

Sağlıklı uyku için;

iyi gelen yöntemlerden bazılarıdır.

Melatonin salgısını arttıran en iyi yiyecekler: kızılcık ve vişnedir.

Uyku problemini önlemeye yardımcı  bitki çayı tarifi;

Malzemeler;

1 tatlı kaşığı papatya çayı

1 tutam melisa yaprağı

2 çorba kaşığı kızılcık (veya kuru vişne)

Önce 1 büyük kupa kadar sıcak suyu cezveye koyup içine kızılcığı atıp 5 dakika kaynatın.

Daha sonra altını kapatıp melisa ve papatya ekleyin ve 4-5 dakika demleyip hepsini süzüp için.

Akşam yemeğinden 1,5-2 saat sonra içiniz.

Diyetisten Zeynep Çapay

PAYLAŞ