DETOKSU DOĞRU MU YAPIYORSUNUZ?

29.03.2019 16:53:29

Detoks günümüzün en popüler sözcüklerinden biri.. Detoks çayı, detoks içeceği, detoks yemeği, detoks çorbası vs vs… kelimelerini sık sık duyuyor olabilirsiniz. Peki detoksu doğru mu yapıyorsunuz? Diyetisyen Zeynep Çapay yazdı.

Detoks” kelime olarak detoksifikasyondan gelmekte yani toksinlerin uzaklaştırılması anlamına geliyor. Fakat vücudumuzda karaciğerimizin görevlerinden biri de  zaten vücuttaki toksinleri uzaklaştırmaktır. Aslında her gün vücut kendi kendini detoksifiye eder.

Fakat fazla miktarda hayvansal gıda tüketimi, kızarmış yiyecekler, fazla şeker tüketimi, katkı maddeleri içeren hazır gıdaların fazlaca tüketilmesi, sigara, alkol , kirli hava, yetersiz  oksijen alımı vücudumuzda toksinlerin artmasına neden olur. Ancak bu toksinler yalnızca bir fincan detoks çayı içmek veya bir şişe yeşil içecek içmekle arınmaz. Detoksifikasyon işlemi aslında bütünseldir. Beslenmeyi düzenlemek, kötü alışkanlıklardan kurtulmak ve egzersiz yapmak, kötü çevresel faktörleri elinizden geldiği kadar uzaklaşmak ile mümkün olur.

DETOKS YENİ BİR BULUŞ DEĞİLDİR.

Binlerce yıldır Hindistan’da kullanılan ayurvedik tıpta hastalıkları önlemek ve pek çok kronik duruma müdahale etmek için detoksifikasyon (toksinlerden arınma) kullanmaktadır.

PEKİ DETOKS NASIL YAPILABİLİR?

Detoks yapmanın bir çok yöntemi ve şekli vardır. Fakat ben sizlere kendi önerdiğim uzun vadeli 1 hafta veya 10 gün uygulanabilecek detoks detaylarından bahsedeceğim.

  1. Güne bir bardak su limonlu veya sirkeli  içerek başlamak, günde minimum iki litre su içmek. (sabah suyunuza 5-6 damla limon veya bir çay kaşığı sirke ekleyin)

  1. Hayvansal proteinleri bir süre hayatınızdan çıkarmak (et-balık-tavuk-süt-yoğurt-yumurta-peynir yemeyin.)
  1. Daha çok sebze-meyve-tahıl- çiğ çerezler-sağlıklı yağlar ile beslenme düzeni oluşturmak
  1. Çok fazla sigara içiyorsanız sigarayı azaltmak – meyve tüketiminizi arttırmak veya C vitamini kullanmak.
  1. Alkol tüketmemek .
  1. Açık havada egzersiz yapmak, vücudu oksijenlendirmek.

  1. Sebzelerden özellikle ; brokoli, sarımsak, karnabahar, pırasa, enginarı mutlaka yemek  özellikle çiğ yemek veya buharda pişirmek.

  1. Her gün bir tatlı kaşığı kadar zerdeçalı menünüze eklemek. Gün içinde tarçın ve zencefil  kullanmak.
  1. Her gün bir fincan rezene ve bir fincan yeşil çay içmek
  1. Şekeri tamamen bırakmak ve hazır ürün ve şekerli ürünleri tüketmemek.
  1. Günde iki fincandan fazla çay veya kahve içmemek.
PAYLAŞ