Lara MUTLU - [email protected]
Fotoğraf Ertan DEMİRBİLEK
Herkes gibi kokmak istemeyen parfüm meraklılarına yepyeni koku deneyimleri sunacağız” diyen Niche & Co’nun Yönetici Ortağı Ertürk Türker ile parfüm sanatı üzerine sohbet ettik.
Niş parfüm yolculuğunuz ne zaman, nasıl başladı?
Bu konuya olan ilgim 2008 yılındaki ABD seyahati ile başladı. Selektif kozmetik ürünleri ithalatı, satışı ve perakendeciliği alanlarında edindiğim deneyimler ışığında 2014 yılında M&M’den ayrılınca bu konuya daha çok eğildim. Uzun yıllar Unilever Prestige, Coty Prestige, Euro Italia, BPI, Puig Group, LVMH Fragrances, L’oreal gibi dünyanın en büyük parfüm üreticisi firmalarında markaların yönetimini üstlendim veya danışmanlıklarını yaptım. Aeros Kozmetik’i satın almamızla birlikte 2016’dan bu yana İtalyan, Fransız, İngiliz ve ABD menşeili yalnızca niche kozmetik ürünlerinin lansman, tanıtım, dağıtım ve satış operasyonlarını sürdürüyoruz.
Hangi niş markalara bünyenizde yer veriyorsunuz? Toplam kaç marka var?
Türkiye’de ilk kez Niche & Co’da beğeniye sunulan artistik parfüm markalarımızın yanı sıra parfüm degüstasyon bölümü ile kişilerin farklı kategorilerdeki esansları deneyerek kendi parfüm haritalarını keşfetmelerine olanak sağlayacağız. Herkes gibi kokmak istemeyen parfüm meraklılarına yepyeni koku deneyimleri sunacağız. Sadece Niche & Co.’da bulabileceğiniz parfüm markalarımız Zoologist, Acca Kappa, Accendis, Aether, Blendoud, Gabriella Chieffo, Jean Charles Brosseau, Merchant of Venice müze koleksiyonu, Monte Cristo, Parfums de Nicolai Home Collection, Ulrich Lang, Marialux, SHL 777 ve Baldi markaları.
Niş parfüm markalarımız Montale Paris, Mancera Paris, Bois 1920, Jul et Mad Paris, MDCI, Odin New York, Franck Boclet Paris, Jacques Fath, Miller Harris, Histoires de Parfums, Le Galion, Arquiste, Atkinsons, Orlov, Etat Libre D’Orange, Designer Shaik, Nasomatto ve Frapin.
Parfümün nasıl bir sanat olduğunu düşünüyorsunuz?
Biz parfümü sanat olarak algılıyoruz, çünkü usta burunlar aynı içeriklerden farklı kokular yaratabiliyor veya farklı zamanlamalar ile esansların ön plana çıkmasını sağlayabiliyor. Kalp, tepe veya dip notaları değiştirebiliyor ve bunu formül ile oynamadan yapabiliyor. Bu da bize parfümün bir sanat olduğunu kanıtlıyor. Niche & Co. (@nichecompany) olarak biz parfüm sanatını öveceğimiz bir iletişim içinde olacağız. Niş parfüm markalarını farklı sanat dallarıyla bir arada sergileyip aralarındaki etkileşimi destekleyerek parfüm sanatı algısına katkı sağlayacağız. Vitrinlerimizden birini yılda en az beş kez sanatçılara ve Güzel Sanatlar Fakültesi öğrencilerine açarak kokuyu fiziksel şekle dönüştüren görsel sanatlardan yararlanacağız, parfümle ilgili algılarını avantgarde ve sürrealist konseptleriyle nesnelleştirilmesini isteyip bir yandan da genç jenerasyonun parfüm algısını anlamaya çalışacağız. Koku ile parfümle ilgili kelimelere dökülen algılar, standartlaştırılmış normlar mevcut değil. Uluslararası Parfüm Arşivi Müzesi Osmotheque iş birliği ile düzenleyeceğimiz özel buluşma ve atölye çalışmalarında önemli parfümör ve usta burunlarla Türkiye’den burun ve koku uzmanlarını buluşturacağız. Bilgi paylaşımı ile birlikte koku ve parfümle ilgili normlar oluşacak, parfüm kültürü konuşulacak.
Kişiye özel parfümler üretiyor musunuz? Nasıl işliyor bu süreç?
Gelecek aydan itibaren kişilerin kendi parfümlerinde hangi özlerden hoşlandıklarını birlikte keşfetmek için parfüm meraklılarına farklı deneyimler yaşatacağımız 'Parfüm Degüstasyonları'na (biz böyle adlandırıyoruz) başlayacağız. Böylece her müşterinin dünyasına dokunma fırsatımız olacak, bu da bizi çok heyecanlandırıyor. Kişiye özel parfüm üretimi bir sonraki aşama ve bizi çok heyecanlandıran gelecek projelerimiz arasında yer alıyor.