İşte beklenen gün geldi. 2020 ile vedalaşmamıza sayılı günler kala, tam da senenin ağırlığı omuzlarımıza çökmüşken; Pantone, 2021’i en iyi yansıtacak bir değil, iki ayrı renk seçtiğini açıkladı ve bizi şaşırtı.
2021 yılı için seçilen Ultimate Grey (Pantone 17-5104) ve Illuminating (Pantone 13-0647) renk kombinasyonu Covid-19 ile yaşanan süreçte, 2021 için umut olması dileği ile bir araya getirilmiş. Özünde kaya gibi sağlam grinin; güç ve pozitifliği destekleyen sarıyla buluşması; güneşli, aydınlık ve umut dolu bir yeni yıl beklentisinin altını çiziyor.
Pantone Color Institute’den Leatrice Eiseman; “Kalıcı bir gri ile canlı bir sarının birleşimi güç destekli bir pozitiflik mesajını ifade eder. Pantone Ultimate Grey ve Pantone Illuminating, bize esneklik ve umut veren bir renk kombinasyonudur. Cesaretli hissetmeli ve moralimizi yüksek tutmalıyız. Bu, insan ruhu için çok önemlidir” diyor.
Nereden çıktı bu Pantone! Neden senenin trendlerini o belirliyor diyenler için kısaca 2000 yılından bu yana her yıl Aralık ayında gerçekleşen Pantone’nin yılın rengi seçimi nasıl başladı bahsetmek isterim.
20 yıl önce Pantone’nin renkleri sadece renk olmaktan çıkarıp onlara anlam ve haliyle sektörlere de heyecan katmanın yolunu aramasıyla başladı diyebiliriz. 2000 yılında seçilen gök mavisi rengiyle başlayan macera her Aralık ayında büyük medya kuruluşlarının da tam desteğiyle devam etti.
Her yıl Avrupa’nın farklı bir yerinde toplanan ülke temsilcileri insanların psikolojik durumunu, tüketim alışkanlıklarını, ihtiyaçlarını, sektörel eğilimlerini ve güncel trendler gibi birçok faktörü dikkate alarak bir sonraki yılın rengini belirliyor. Yeni teknolojiler, malzemeler, sosyal medya platformları dahi göz önünde bulunduruluyor. Renk seçimi açıklanmadan pazarlama kanallarıyla dağıtılan ön bilgi sayesinde modadan kozmetiğe, otomotivden, beyaz eşyaya kadar tüm sektörler tarafından erkenden kullanılmış, hatta sonraki senede gardıroplarımıza girecek kıyafetlere çoktan dönüşmüş oluyor. “Dünyanın her yerinde gözlerimiz ve kulaklarımız var” diyor Pantone Color Institute’den Laurie Pressman.
Kısaca Pantone’nin yıllık seçimi dünyanın ruh halinin bir yansıması diyebiliriz ve seçilen rengin insanlar üzerindeki psikolojik etkilerinin de göz önünde bulundurulduğunu varsayarsak, bu yılın renklerinin pandemiyle bağlantılı olması kaçınılmazdı.
Şimdi isterseniz 2021 boyunca modadan, dekorasyona; otomobil tasarımlarından, beslenmeye kadar çok farklı şekillerde karşımıza çıkacak Ultimate Grey ve Illuminating renklerine bürünmüş tasarım olasılıklarına bir göz atalım.
Lunapark olarak biz de 2006 yılında tasarladığımız paravanda kullandığımız bu güçlü Selçuklu motifini, yine gücün ve enerjinin sembolü olan sarıyla birleştirip Paris’teki St. Etien Bienali’ne gelen ziyaretçileri etkilemeyi başarmıştık.
Atık potansiyelinin değerini anlayan ve malzemeleri tekrar kullanmanın getirdiği yaratıcılıktan ilham alan H&M’in Conscious Exclusive Koleksiyonu ve Pantone Illuminating.
Siyah beni çok kapatıyor diyorsanız bu gri renk tonu tam size göre.
Bu renk kombinasyonunun tasarımlarda ihtiyaç duyulan umut ve pozitifliğe hitap ettiği de bir gerçek.(
Sofranızda kullanacağınız gri; sunumunuza şık bir dokunuş katarken, farklı dokulu tabaklarınız masanızda ilgi çekici oyunculara dönüşür.
Ambalaj tasarımı ve kurumsal kimlik açısından sarı; neşeli, optimistik, ruhu canlandırıcı bir renktir. Orijinal fikirlere ve yaratıcılığa ilham verir. Ayrıca sarı dikkat çekmek için birebir.
Gri, ambalajda kullanmak için güvenli bir renktir. Nötr ve ciddidir ve farklı mesajlar vermek ve farklı hedef pazarlara ulaşmak için hemen hemen tüm diğer kontrast renklerle birleştirilebilir.
Bu arada sarı benim en sevdiğim renk, gri ile birleşimini de her zaman sevmişimdir. 2021 yılı sevdiğim renkle başlıyorsa bu iyiye işaret diye yorumlayarak, herkese şans getirmesini diliyorum.