Lara MUTLU - lara.mutlu@alem.com.tr
Fotoğraf Selin SARAL
Kısmet By Milka tasarımları cesur kadınlardan ilham alan bir marka. Kadınlar günümüzde hiç olmadığı kadar bireysel var oluşlarına, kimliklerine sahip çıkıyorlar. Hayatta çok daha bağımsız ve bütünsel ilerliyorlar. Kısmet by Milka da ilhamını bu ilerleyen kadınlardan alıyor” diyen Milka Karaağaçlı, cesur kadınlara ithafen hazırladığı koleksiyonları anlatıyor.
Hayatta size en çok ne ilham verir?
Hayatta, işte, kariyerimde endüstride hep erkek egemen durumlarla karşılaştım. Her şeyden önce bir kadın olarak kendi sesimi, kendi ruhumu, kendi idealimi bulmayı arzu ettim. Bu durum yaptığım her şeye yansıdı. Kurumsal hayatta da kendi ruhumu, kendi adımı, kendi iklimimi yaşatmak istedim. Bugün herhangi başka bir iş yapabilirdim. Restoran da kurabilirdim, modada başka bir alanda çalışabilirdim, bankacı olabilirdim. Ama bunların içindeyken bile kendi floramı yaşatabilmeliyim. Şu an hala da bunun mücadelesi içerisindeyim. Bugün görüyorum ki, yaptığım şey şöyle anlamlı çünkü sıradanlaşmaya başlamış olan kadın güzelliği ve estetiğine yeni bir iddia vermeyi hedefliyorum. Hem bir kadın olarak kendimde, hem de kadınlarda bunu yaratmak istiyorum.
Tasarım motto’nuz nedir?
Kültürel elementler çok önemli, kültürün içine dışarıdan bakmamalısınız. Ben otantisitenin dünyaya da çok anlamlı geldiğini görüyorum. Başka kültürlere onlar gibi davranmaktansa, kendi tohumumuzu oralarda yaşatmak önemli, o nedenle işe nazar boncuğuyla başladım. Çok temel, çok Türk ve benim çok sevdiğim bir simge. Bu ürünü hazırlarken şansa ve pozitif enerjiye inanan biri olarak koruma içgüdüsüyle geliştirmiştim; şimdi kendimi daha özgür hissediyorum. Geleneksel kaynaşmayı sağladığım için artık farklı alanlara ve kendimden daha evrensel şeylere bakıyorum.
Son koleksiyonunuz için nereden yola çıktınız?
Son koleksiyonumuz Victory. Bu koleksiyon, antik savaş simgelerinin modern bir yorumu. Feminen formlara tezat oluşturan düz ve kararlı oklar, vahşi ve cesur tüyler, hedefe işaret eden göz alıcı pırlantalar... Her parça, kendimizi gerçekleştirme ve yeteneğimizi hatırlatmak için tasarlandı. Önüne çıkan tüm engellere rağmen, heyecanla çarpan bir kalbi ve yolundan dönmeyen bir ruhu simgeledi. Hayatla hiç bitmeyen düellomuzda biz kadınlar, pes etmenin bir seçenek olmadığını ögreniyoruz. Ve bence güç işte burada başlıyor. Victory koleksiyonu da gözünü zafere dikmiş, yalnız yürümekten korkmayan her kadının sesi olarak ortaya çıktı.
Tasarımlarınız Madonna’dan Beyoncé’ye pek çok kişinin mücevher kutusunda. Bu süreç nasıl gelişti?
Bu sürecin temelinde çok çalışma, azim ve hayallere inanarak geleceğe güçlü adımlarla ilerlemek yatıyor. Tasarım, üretim kalitesi, satış sonrası hizmet, iletişim konularında gerçekten dünya standartlarında hizmet veriyoruz. Dünya markası olmamızdaki en önemli etken de bu. Yeni bir model çıktığında gerçekten ‘yeni’ mi, beni heyecanlandırıyor mu, taktığımda kendimi iyi hissediyor muyum, farklı ve özgün mü, estetik olarak güzel mi, bütün bu kriterleri gözden geçiriyorum. Bunun dışında elbette dünyada yaptığımız çok ciddi yatırımlar var ve bu da en önemli faktörlerden. Kısmet By Milka, 17 ülkede, 70’ten fazla mağaza ve 20’den fazla online store’da satılıyor. İstanbul Nişantaşı’nda showroom ve Bebek’te mağaza var. Ankara ve Kıbrıs’ta da mağazalar yer alıyor. Ayrıca Neiman Marcus, Saks Fifth Avenue, Liberty, Selfridges, Harvey Nichols, Beymen gibi prestijli mağazalarda en tanınmış markalar arasındayız. Bu noktalar sayesinde Madonna, Beyoncé, Rihanna, Paris Hilton, Cameron Diaz, Naomi Watts, Britney Spears, Anne Hathaway, Karolina Kurkova, Anne V, Behati Prinsloo, Allison Williams, Emiliy Mortimer, Natalie Dormer gibi birçok ünlüye ulaşma şansını yakalıyoruz. Ünlüler bu noktalardan alışveriş yaptığı gibi dünyaca ünlü moda ve tasarım dergileri de çekim için bu noktalardan ürün alıyor ve kullanıyorlar.
Mücevher stilinizi nasıl tanımlarsınız?
Tasarım ve dolayısıyla mücevher stilim ilk başladığım günden beri çok net. Sade ama dikkat çeken, basit ama kendini gösteren ve farklılığa imza atan. Mesaj karmaşasından yoksun, direkt mesaj veren mücevherler benim stilimi yansıtıyor. Kendi içinde asimetrisi olan ve birbirleriyle uyumlu modeller... Çok takarsın fazla durmaz, az takarsın ben buradayım der. Modası geçmez, gece de takılır gündüz plajda da.
Mücevher takma tarzlarıyla ikon diyebileceğiniz isimler var mı?
Edie Sedgwick; cesur ve ışıltılı bir tarzı olan biri için biçilmiş kaftan. 60’lı yılların başında, yanağındaki masum beni, kalın siyah kaşları, havalı saçları ve büyük şatafatlı küpeleriyle günümüzün ‘it girl’ tanımını layıkıyla taşıyan bir isimdi.
Sizce bu yaz en çok karşımıza çıkacak mücevher trendi nedir?
Büyük halka küpeler, bel kolyesi, ayak şahmeranı, halhallar...
Sizin olmazsa olmaz dediğiniz mücevherleriniz hangileri?
Kismet’in ilk koleksiyonundan olan ve hala en iyi satan madalyon kolyem, aile yüzüğüm ve Madonna’nın da sürekli taktığı M harfli yüzüğüm.