Hışvahan’ın dekorasyonu da en az menüsü kadar dikkat çekiyor.
Proje bizimi çin çok heyecan vericiydi ve çok güzel olmasını istiyorduk. Birçok mimar arkadaşımız birçok farklı projeler yaptı ama hiçbiri bizi yeteri kadar etkilememişti. Ancak,bir gün kızım İpek bizi Murat Özalp ve Şebnem Ercantürk ile bir araya getirdiğinde Hışvahan’ın da geleceği biraz şekillenmeye başladı. Murat ve Şebnem ile projede mutabık kalınca Mahmut Anlar ile görüştük ve sağolsun çok yoğun olmasına rağmen bizi kırmadı ve çalışmaya başladık.
Dekorasyonda ne gibi detaylar öne çıkıyor?
Mimarlarımız Gaziantep’teki diğer hanları gezdiler ve buranın diğerlerinden farklı olması için dekorasyonda çok fazla yerel detay uygulamayı kararlaştırdılar. Kullanılan metal, ahşap ve seramik uygulamalarında Gaziantep’in ev sahipliği yaptığı medeniyetler simgelendi, bölümlerde farklı aydınlatma tasarımları, develik restoranın ortasındaki taş fırın, evrensel müzik yayını, birçok çalışmada yoğun bakır ve sedef işlemesi gibi ilginç detaylar öne çıkıyor.
Restorasyon süreci nasıl gelişti, ne gibi değişiklikler yapıldı?
Çok büyük bir han ve içerisinde iki ayrı restoran,10 otel odası ve dükkanlar olunca yoğun ve gayretli bir restorasyon süreci yaşandı. Ailede ve mimarlarımızda mükemmeliyet perspektifi olunca çok fazla emek verilen bir proje ortaya çıktı. Özellikle dekorasyonun ahşap ve metal tarafında Gaziantepli ustalarımızın ve zanaatkarlarımızın el emekleri öne çıkıyor.
Fotoğraflar: Avşar GÜLENER