Mayıs 2024 Sergileri

Mayıs ayında Türkiye'nin dört bir yanındaki sergilerden haberdar olup, Mayıs 2024'ü sanatla iç içe geçirmek isteyenler için gezilebilecek sergiler.

YAZAR: Çisem Danacı
ABONE OL
2 Mayıs 2024 Perşembe 16:20 | Son Güncellenme:
1 dakika okunma süresi
Mayıs Ayı Sergi Ajandası

6. Mardin Bienali

(Mardin, 10 Mayıs – 10 Haziran)

Direktörlüğünü Döne Otyam ve Hakan Irmak'ın yaptığı, Ali Akay küratörlüğündeki Mardin Bienali, "Daha Uzaklara" başlığı altında günümüzde yaşamakta olduğumuz tüm sanatsal, siyasi ve sosyolojik sorunların ötesine nasıl geçebileceğimiz hakkında sorular soruyor. 2024 yılında altıncı edisyonu ile karşımıza çıkan Mardin Bienali'nin bu seneki en büyük destekçileri arasında Emin Hitay'ın kurucusu olduğu Hitay Vakfı bulunuyor. 6. Mardin Bienali'nde sergilenen eserler; Tasarım Vakfı Galeri, Alman Karargahı, Develi Han, Sakıp Sabancı Mardin Kent Müzesi, Tasarım Vakfı Meydan Galeri, Dabbakoğlu Evi, Kervansaray ve Marangozlar Kahvesi olmak üzere sekiz farklı mekana yayılıyor.


Albert Bitran'ın "Gölge Topraklar Gök Topraklar" Sergisi

(Dirimart Dolapdere, 2 Haziran'a kadar)

I. Dünya Savaşı sonrası Paris'te yükselen soyut sanat akımının önemli temsilcileri arasında yer alan Albert Bitran'ın 1956–2013 yılları arasında ürettiği eserlerin bir seçkisi niteliğindeki "Gölge Topraklar Gök Topraklar" başlıklı sergi, izleyicileri sanatçının şiirsel evreninde bir yolculuğa çıkarıyor. Bitran'ın Paris'teki atölyesine davet niteliğinde bir karşılamayla açılan sergi mekanı, tarihsel ya da üslup bazlı bir tasnifin ötesinde bir deneyim yaşatıyor. Sergi, Albert Bitran'ın kariyeri boyunca sürdürdüğü mekansal duyarlılık ile farklı dönemlerdeki serileri arasındaki akışkan geçişlere odaklanıyor.

Adres: Irmak Cad. 1-9 Dolapdere, İstanbul

Telefon: 0212 232 66 66


Ali Kotan ve Murathan Özek'in "Bunu Siz Yaptınız" Sergisi

(Galeri Siyah Beyaz, 1 Haziran'a kadar)

Galeri Siyah Beyaz'ın 40. yıl sezonunun son sanatçı ikilisi Ali Kotan ve Murathan Özbek, bir yıl boyunca birbirine hem yakın hem uzak olan Ankara ve İstanbul gibi iki farklı şehirde sürdürdükleri bir araya gelme pratiğine dair deneyimlerini, "Bunu Siz Yaptınız" isimli sergide izleyici ile buluşturuyor. Bir yanda geleneksel malzemeyle diyaloğu son derece kuvvetli olan Ali Kotan, diğer yanda ise fotoğraf ve AI gibi çağdaş malzemeyle diyalog kuran Murathan Özbek. Geleneksel ve çağdaş olanın bir araya gelişindeki fiziksel uyum zorlasa da fotoğraf ile resmin iki yüzyıldır süren bir ilişkisi var. Işık, renk, kompozisyon, derinlik gibi birçok kavramı paylaşan bu iki disiplin, Ali Kotan ve Murathan Özbek ikilisini bu sergide bir araya getiriyor.

Adres: Kavaklıdere Sk. 3/1-2 Şili Meydanı, Ankara

Telefon: 0312 467 72 34


Antonio Cosentino'nun "Öğleden Sonra" Sergisi

(İMALAT-HANE, 25 Mayıs – 25 Haziran)

Enstalasyon, heykel, video, fotoğraf ve tuval serileri gibi farklı mecralarla sanat çalışmalarını sürdüren Antonio Cosentino, yeni üretimlerini "Öğleden Sonra" adlı sergisinde bir araya getiriyor. Sanatçı, bir üçleme olarak görülebilecek "cigara viski kolileri denizlerde, ferâre sevgilim" (2016), "Yaz Güzel Bir Gündü" (2018) ve "JPEG Takımadaları" (2020) adlı kişisel sergilerinin ardından "Öğleden Sonra" ile yeni bir panorama sunuyor. Cosentino'nun "kent" kavramı etrafında şekillenen sanatsal pratiği, sanatçının eserlerini bir nevi görsel şehir envanterine dönüştürüyor. Sanatçı, sokak manzaralarının rastlantısal günlüğünü tutan bir kent gezgini gibi, çalışma sürecinde de sergisini bir maceraya dönüştüren çağrışımlara ve anlık etkilere izin veren açık bir yol izliyor.

Adres: Işıktepe BOSB Mah. Kırmızı Cad. No: 1/3C Nilüfer, Bursa

Telefon: 0224 241 41 84


Ara Güler'in "Kumkapı Balıkçıları" Sergisi

(Ara Güler Müzesi, 27 Ekim'e kadar)

Merkezine Ara Güler'in 21-27 Mayıs 1952 tarihleri arasında Jamanak gazetesinde yayımlanan ''Kumkapı Ermeni Balıkçılarıyla Birlikte" yazı dizisini alan ''Kumkapı Balıkçıları'' sergisi, bugün artık var olmayan Küçük Deniz Sokağı ve balıkçı barınağına, burada çalışan insanlara ve bir yaşam tarzına ışık tutuyor. Ara Güler, henüz 24 yaşındayken yayımlanan "Kumkapı Ermeni Balıkçılarıyla Birlikte" yazı dizisi ile foto muhabirliği alanında erken yaşta kendine bir yer edindi. Mesleğinde ün kazanmasını sağlayan önemli çalışmalarından biri olarak tarihe geçen bu foto-röportaj, yakın gelecekteki başarılı uluslararası kariyerinin de habercisi oldu.

Adres: Yapı Kredi Bomontiada, Ara Güler Müzesi Tarihi Bomontiada Bira Fabrikası, Birahane Sk. No:1 Şişli, İstanbul

Telefon: 0212 335 95 95


Burcu Ünlü'nün "Yansımalar" Sergisi

(Tarihi Hüsrev Kethüda Hamamı, 7-21 Mayıs)

Moda Tasarımı eğitiminin izlerini resimlerindeki canlı renklerinde görebileceğimiz Burcu Ünlü, pastel boyadan yola çıkarak mumlama tekniğiyle üretiyor. Beş senedir ise sanat üretimlerine yoğunlaşan Ünlü, son bir senelik çalışmalarını "Yansımalar" başlığı altında bir araya getiriyor ve ilk kez izleyiciyle buluşturuyor. Seyahat tutkusunu resimlerine yansıtan sanatçının işlerinde doğa olayları, gün doğumu ve batımı, güneşin parlaklığı, denizin ışıltısı gibi detaylar sıklıkla karşımıza çıkıyor. Farklı şehir isimleri, eserlere ilham oluyor ve adını veriyor.

Adres: Muallim Naci Cad. No:39 Ortaköy, Beşiktaş, İstanbul

Telefon: 0212 351 93 90


Defne Parman, Doğa Çal ve Hilal Balcı'nın "Parça Parça" Sergisi

(Merdiven Art Space, 7 Mayıs – 8 Haziran)

Neriman Polat küratörlüğünde Defne Parman, Doğa Çal ve Hilal Balcı'nın çalışmalarını bir araya getiren "Parça Parça" adlı sergi, video ve yerleştirme işlerle, farklı kadın oluş deneyimlerine odaklanıyor. Farkında olmadığımız yaralar, parçalarda ve eylemlerdeki tekrarlar, ilişkiler ve saplantılar sergideki işlerin konuları arasında yer alıyor. Neriman Polat'ın bir araya getirdiği üç kadın sanatçı, feminist pratik ile aralarında gerçekleştirdikleri iletişim üzerinden sergideki seçkiyi oluşturuyorlar.

Adres: Fındıklı, Murat Han, Meclis-i Mebusan Cad. No:31 Beyoğlu, İstanbul

Telefon: 0212 244 84 44


Didem Yağcı'nın "Düşleme Sanatı" Sergisi

(Bebek Sarnıcı, 7 Temmuz'a kadar)

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) tarafından restore edilerek 2021 yılının Eylül ayında sanatseverlerle buluşan tarihi Bebek Sarnıcı, Didem Yağcı'nın, özgün teknik ve renk seçimiyle yarattığı optik illüzyon ve geometrik formlar ile oluşturduğu katmanlı eserleriyle kurguladığı "Düşleme Sanatı" sergisine ev sahipliği yapıyor. Didem Yağcı, yeni sergisinde, 2009 yılında okuduğu Stephano D'anna'nın "Tanrılar Okulu" adlı kitabından aldığı ilhamla yola çıkarak, yıllardır felsefi ve sanatsal boyutta ele aldığı düş ve gerçeklik kavramlarının arasındaki ince çizgiye dikkat çekiyor ve kendi deneyimleri, gözlemleriyle hayali bir gerçeklik kuruyor. Sanatçı, düş̧ kurmanın kişiyi aslında gerçek varoluşsal özgürlüğe ulaştırdığının altını çiziyor. Didem Yağcı, bu sergi kapsamında Bebek Meydanı'na yerleştirilen "Mucize" adlı dış mekan heykeli ile de düşte ustalaşma sanatında farkındalık yaratmayı amaçlıyor.

Adres: Bebek, Cevdet Paşa Cad. No:71 Beşiktaş, İstanbul

Telefon: 0212 249 95 65


Eelco Hilgersom'un "Doğanın Soyut Güzelliği" Sergisi

(EArt Galeri, 11 Mayıs – 30 Haziran)

EArt Galeri, 2023-2024 dönemi galeri programı kapsamında temsiliyetini üstlendiği Hollandalı sanatçı Eelco Hilgersom'un Türkiye'de ki ilk kişisel sergisi, "Doğanın Soyut Güzelliği" ismiyle sanatseverlerle buluşuyor. Eelco Hilgersom'un küçüklüğünden itibaren doğanın yarattığı mimariye duyduğu hayranlık, doğal formlara ve organizmalara dayalı soyut eserler yaratmasının temelini oluşturuyor. Tüm çalışmalarında şekil, renk ve malzemede zıtlıklar arayan Hilgersom, manifestosunu "Eserin zıtlıkları ve karmaşıklığı aracılığıyla izleyicilere dokunmak ve onları yarattığım bu dünyanın içine çekmek." olarak özetliyor. Eserlerinde farklı teknikler ve malzemeler kullanan sanatçının son serileri "Habitat" ve "Bloodline", doğanın yarattığı pek çok organizmadan ilham alıyor. Farklı yapıları ve renkleri karıştırılarak soyut bir şekilde tasvir eden organizmalarda her şekil ve renk ayrı bir duyguyu yansıtıyor.

Adres: Merkez Mah. Ayazma Cad. Çuha Sk. No:3 Kağıthane, İstanbul


Erinç Seymen'in "Kipuka" Sergisi

(Zilberman İstanbul, 18 Mayıs – 2 Ağustos)

Erinç Seymen'in "Kīpuka" isimli kişisel sergisi başlığını, Hawaii dilinde kaos ve felaketin ortasında hayatta kalan ve korunan, magma akıntılarının arasında oluşan kara parçalarına verilen isimden alıyor. Kaos ve felaketin yarattığı ikilik, dış dünyadan soyutlanma veya kopma durumu üzerine bir metafor işlevi görüyor. Erinç Seymen sergi boyunca bilgi ve gücün sınırları arasındaki belirgin uyuşmazlığın altını çiziyor. Sergi, felaketin zamansallığını araştırıyor; mitoloji ve tarihten örnekler sunarak trajedinin zamansızlığına dair bir yörünge çiziyor. Sanatçı daha önceki sergilerinde toplumsal ilişkiler üzerinden sınıfsal ayrıma odaklansa da "Kīpuka"da madalyonun diğer yüzünü inceleyerek sınıf, kontrol ve onun zamansallığı arasındaki biyopolitik ilişkiyi mercek altına alıyor.

Adres: Mısır Apartmanı, Tomtom, İstiklal Cad. No:163 K:3 D:10 Beyoğlu, İstanbul

Telefon: 0212 251 12 14


"Geniş Açı" Sergisi

(Macar Kültür Merkezi, 31 Ağustos'a kadar)

Macaristan Ulusal Film Enstitüsü'nün hazırladığı ve Macar sinemasının 120 yılını anlatan "Geniş Açı" başlıklı sergi, Macar sinemasının tarihine kapsamlı bir bakış sunuyor. Macar sinemasının doğuşu 30 Nisan 1901'de Budapeşte'deki Urania Bilim Tiyatrosu'nda gösterilen "Dans" filmiyle başlıyor. Macar sinemasının tarihi ise ayrılan, sonra yeniden birleşen ve sonra tekrar ayrılan yollarla, tarihsel olaylar ve yenilikçi teşebbüslerle karakterize ediliyor. Serginin hedefi, ilk andan itibaren Macar kültürünün önemli bir parçasını oluşturan Macar sinemasının ve film endüstrisinin geçmişinin ve bugününün kapsamlı bir portresini sunmak.

Adres: İmrahor Cad. No:23 B Blok, Kağıthane, İstanbul

Telefon: 0212 314 21 42


"Havaya Dair" Sergisi

(Salt Beyoğlu, 18 Ağustos'a kadar)

Salt'ın yeni sergisi "Havaya Dair", hava kirliliğinin toplumsal ve ekolojik boyutlarını odağına alıyor. Milano merkezli disiplinlerarası tasarım stüdyosu 2050+ tarafından Salt Beyoğlu'ndaki forum alanı için tasarlanan enstalasyon, maddi, işitsel ve görsel deneyler aracılığıyla hava kirliliğine dair unsurları somutlaştırmayı amaçlıyor. Sergide, ziyaretçileri havanın maddeselliğiyle ilişki kurmaya teşvik eden bir dizi müdahale yer alıyor: Havanın kimyasal bileşimini ortaya çıkaran ve her biri farklı zehirlilik derecelerine karşılık gelen bir renkle tasvir edilmiş; zehirliliğin farklı ölçeklerdeki yaygınlığını gösteren veri ve görüntülerin işlendiği perdeler, havadaki bu maddelerin etkileşiminin tetiklediği kimyasal reaksiyonlar sonucu ortaya çıkan koşulları duyumsanabilir kılan bir ses enstalasyonu ile İstanbul'un gökyüzünün, genellikle hareketsiz ve üç boyutlu nesneleri kaydetmek için kullanılan fotogrametri tekniğiyle hazırlanmış bir animasyonu. Böylece, yeryüzünü çevreleyen gaz halindeki görünmez maddelerin belgelenip cisimleştirilmesi amaçlanıyor.

Adres: Asmalı Mescit, İstiklal Cad. No:136, Beyoğlu, İstanbul

Telefon: 0212 377 42 00


Hera Büyüktaşcıyan, Guido Casaretto ve Lucia Tallová'nın "Ev başladığın yerdir" Sergisi

(Zilberman Selected, 20 Temmuz'a kadar)

Küratörlüğünü Nazlı Yayla'nın üstlendiği "Ev başladığın yerdir" başlıklı sergi, Hera Büyüktaşcıyan, Guido Casaretto ve Lucia Tallová'nın yapıtlarını bir araya getirerek, ev kavramına dair çok katmanlı anlamları ve yansımayı araştırıyor. Adını T. S. Eliot'ın "Dört Kuartet" şiirinin bir dizesinden ödünç alan "Ev başladığın yerdir" sergisi, ev ve hikaye anlatıcılığı kavramlarına bellek, kimlik ve ev içinde filizlenen kişisel ve kolektif tarihlerin ilişkisi üzerinden odaklanıyor. Bir kavram olarak ev, fiziki varoluşunun ötesine uzanır; kimlik, köken, sığınma, aidiyet ve topluluk fikirlerinin özünü temsil eder. Dünyada meşgul ettiğimiz yeri kavramak için adeta bir anahtar niteliği görerek ev fikri, varoluşun devamlı olarak değişen ve dönüşen iklimlerinin arasında bir devamlılık hissi sunar. Aidiyet ve zamanın geçişine dair karmaşık durumları yansıtan anlatılar ören sergi, ev ve zaman içindeki dönüşümü bağlamında belleğin kendine has incelikli dünyasını yeniden değerlendiriyor.

Adres: İstiklal, Piyalepaşa Blv. No: 32C Beyoğlu, İstanbul

Telefon: 0212 877 97 71


"Inspirations" Sergisi

(İstanbul Sinema Müzesi, 30 Haziran'a kadar)

Resmin Şairi Devrim Erbil'in 60. sanat yılını onurlandırmak amacıyla hayata geçirilen 'Inspirations' sergisi, sanatçının klasikleşmiş sanat koleksiyonunun yanı sıra bugüne dek gün yüzüne çıkmamış eserlerine de yer vererek benzersiz bir modern sanat deneyimi yaşatıyor. Usta ismin sanat serüveni boyunca birlikte yürüdüğü arkadaşları, eğitmenleri ve öğrencilerinden oluşan 34 önemli sanatçının da eserlerinin bulunduğu seçki, Renk Erbil küratörlüğü ve Galeri Renko London organizasyonuyla davetlilere adeta bir görsel bir zaman çizelgesi sunuyor.

Adres: Atlas Pasajı, Kuloğlu, İstiklal Cad. No 131/A Beyoğlu, İstanbul


Jennifer İpekel'in "Kökler Üç Hür El" Sergisi

(Dirimart Pera, 7 Mayıs – 14 Haziran)

Jennifer İpekel'in, batik tekniğiyle ürettiği tekstil ve seramik eserler etrafında biçimlenen "Kökler Üç Hür El" sergisi, köklerimize ve evrensel değerlerimize dair bir keşif niteliği taşıyor. Sergi, tarihte farklı kültürlerden doğan tekstil işlerinin insanlık tarihindeki ve kültürel mirastaki önemine odaklanıyor. Eserler, kaynağını doğadan alan felsefi öğretilerle harmanlanarak izleyiciye yeni bir pencere açıyor. "Kökler Üç Hür El", Tribawana felsefesinin evreni tanımladığı üç diyarı –Mikro, Makro ve Işık Kozmosu– temsil ediyor. Bu felsefi düşünceyle üretilen eserler, farklı kültürlerin yaratılış efsunlarına dayanırken doğa ile insan arasındaki bağın altını çiziyor. Sergide yer alan kumaş boyama teknikleri ve seramik işler, insanın doğayla ilişkisini derinden anlamlandırmaya olanak tanıyor.

Adres: Meşrutiyet Cad. 99 Beyoğlu, İstanbul

Telefon: 0212 232 66 66


Mike Berg'ün "Buraya Nasıl Geldik?" Sergisi

(YUNT, 25 Mayıs – 25 Ağustos)

Yaşamını ve çalışmalarını New York, Cheney ve İstanbul arasında sürdüren Mike Berg'ün "Buraya Nasıl Geldik?" başlıklı sergisi, sanatçının sergi için özel üretilen "Piramit" isimli heykelinin yanı sıra sanat pratiğinden farklı örnekleri bir araya getiriyo. Sergi kapsamında ayrıca Berg'ün "Kafes" adlı heykeli dış mekanda izleyiciyle buluşuyor. Sanat yazarı Sinan Eren Erk, sergi için kaleme aldığı metinde sergiyi "Mike Berg'ün gelişen, dönüşen, hatta işlerin ağırlığına karşın düşünsel düzlemde 'göçebe' sanat kariyerinin bir özeti" olarak tanımlıyor ve serginin "Berg'ün sanatsal bakışının farklı zamanlarda tutulmuş kayıtlarından" oluştuğuna dikkat çekiyor. Bu kayıtlardan "Piramit", Erk tarafından "içini bize açmayan, kalın zırhı ve tedirgin edici cüssesiyle beton savanların ortasındaki metal bir beyaz gergedan veya yerini bulamamış, kırıldığında içinde ne sürprizler sakladığı bilinmeyen bir kayayı, hatta formu bilinçli olarak bozulmuş kadim bir monoliti andıran" bir yapı olarak tasvir ediliyor.

Adres: Hasanpaşa Mah. Fatih Blv. No: 33, Sultanbeyli, İstanbul


Nihat Arıkan ve Oktay Demirkesen'in "An'da Asılı Kalan" Sergisi

(Decollage Art Space, 25 Mayıs'a kadar)

Fotoğraf sanatçısı Oktay Demirkesen ve heykeltıraş Nihat Arıkan'ın, suyun hareketini ve dönüşümünü, kendi disiplinleri aracılığıyla yorumladığı "An'da Asılı Kalan" adlı sergi, su damlasının her sıçrayışta farklı bir forma bürünmesini, hem fotoğraflarla hem de heykellerle gözler önüne seriyor. "An'da Asılı Kalan" sergisi, suyun ve sanatın buluştuğu bir mekanda, izleyicilere zaman ve mekan arasındaki ilişkiyi sorgulatıyor. Fotografçı Demirkesen'in "an"ı yakalayan kareleri ve heykeltıraş Nihat Arıkan'ın duygusal yansımalarını somutlaştıran eserleri, suyun gücünü ve estetiğini ön plana çıkarıyor. Bu eserler, suyun doğal gücünü ve kültürel bir sembol olarak işlevini, zamanın akışına ve mekanın değişimine dair derin bir bakış açısı sunarak, izleyiciyi etkilemeyi amaçlıyor.

Adres: Suadiye Mah. Müzeyyen Sk. No:4/1, Kadıköy, İstanbul


"Özkan Arı Art Academy +18 Young" Sergisi

(Loft Art, 30 Haziran'a kadar)

Üniversitelerin Güzel Sanatlar Fakültesi bölümü öğrencilerinin eserlerinden oluşan "Özkan Arı Art Academy +18 Young" sergisinde, "iktidar tanımı" ve "yeniden üretim" kavramları bağımsız sanatçıların eserlerinde yenilikçi ve provokatif bir şekilde işleniyor. Jean Baudrillard ve Michel Foucault gibi düşünürlerin teorilerinden esinlenen bu sergi, üniversite öğrencilerinin kadın-erkek ilişkileri gibi nesne-özne dinamiklerini, arzu ve meydan okuma gibi unsurlar üzerinden tartışmasına sahne oluyor. Baudrillard'ın "iktidarın gerisi hiçlik ve boşluktan ibarettir" yorumu, bağımsız sanatçıların eserlerinde yenilikçi ve provokatif bir şekilde işleniyor. Sergide sık kullanılan Walter Benjamin'in "yeniden üretim" kavramı ise teknolojinin sanat üzerindeki etkisini ve sanatın demokratikleşmesini vurguluyor. Bu tema, sanatçıların eserlerinde yeniden ele alınarak, sanat yapıtlarının toplumsal etkileşimde nasıl bir rol oynayabileceğini gösteriyor. Bağımsız sanatçılar, eserlerini geleneksel sınırlardan çıkararak geniş kitlelere ulaştırmayı hedefliyor.

Adres: Nisbetiye, Aytar Cad. No:107 Beşiktaş, İstanbul


Rızacan Kumaş'ın "The Mother Road" Sergisi

(Contemporary Istanbul Vakfı Cocoon, 7 Haziran'a kadar)

Fotoğrafçı Rızacan Kumaş'ın objektifinden yansımalar, Contemporary Istanbul Vakfı'nın ev sahipliği yaptığı ve Borusan Otomotiv'in Türkiye temsilcisi olduğu BMW Motorrad iş birliğindeki "The Mother Road" sergisinde bir araya geliyor. Mehmet Turgut'un küratörlüğünde düzenlenen "The Mother Road", Rızacan Kumaş'ın BMW R 18 B ile yaptığı ABD'nin sembolik rotası Route 66'da bir ay süren yolculuğunun fotoğraflarından oluşuyor. Sergi, 360 Derece VR teknolojisi ile ziyaretçilerine Route 66'da motosiklet sürme deneyimi de yaşatıyor.

Adres: Fişekhane, Kazlıçeşme Mah. Kennedy Cad. No:52V Zeytinburnu, İstanbul


"Ters Yüz PƎRⱯ" Sergisi

(Pera Müzesi, 23 Mayıs – 18 Ağustos)

Pera Müzesi'nin ziyarete açıldığı 2005 yılından günümüze uzanan, üniversitelerle iş birliği yaparak gerçekleştirdiği gelenekselleşmiş sergileri arasına katılacak olan "Ters Yüz PƎRⱯ", İstanbul'daki mevcut sanat kurumlarına ve kentsel çevrelerine dair çoklu bakış açılarını, yüksek kültür ve popüler kültür arasında hareket ederek bir araya getiriyor. Yerel, kâr amacı gütmeyen sanat mekânlarına odaklanan ve kamusal programına kültür-sanat çalışanları ile ziyaretçileri de dahil eden sergi, alternatif değerler üzerine düşünüyor, değerlendirmeler yapıyor. Bauhaus-Universität Weimar'dan Prof. Mona Mahall ve Yelta Köm yürütücülüğündeki "Temsil Pratikleri ve Politikaları" bölümü ve Bremen Sanat Üniversitesi'nden Prof. Aslı Serbest yürütücülüğündeki "Geçici Mekânlar" bölümü iş birliğiyle düzenlenen "Ters Yüz PƎRⱯ", küresel kapitalist ilişkileri ve yerelleşmiş kültürel pratikleri araştırıyor. Ayrıca mimarinin, kurumların kentsel çevreleriyle ilişkilerinde hem kurucu hem de açığa çıkarıcı bir rol oynayarak bu kurumların belirli bir yer ve zamanda nasıl aracılık ettiğini ve işlediğini inceliyor.

Adres: Asmalı Mescit, Meşrutiyet Cad. No:65 Beyoğlu, İstanbul

Telefon: 0212 334 99 00


Tuba Önder Demircioğlu'nun "Present" Sergisi

(42 Maslak, 15 Mayıs – 14 Haziran)

30 yılı aşkın süredir porselen ve stoneware malzemelerinden yarattığı eserleri ile dünyanın önde gelen prestijli sanat organizasyonlarında yer alan Tuba Önder Demircioğlu'nun, duygu ve düşüncelerin insan bedenindeki yansımalarından ilham aldığı yeni koleksiyonu "Present", mutluluğu, gülmeyi, sevinmeyi ve anı keyifle yaşamayı sembolize eden yaklaşık 50 eserden oluşuyor. Tuba Önder Demircioğlu, 13. kişisel sergisi "Present", Gama Gallery ev sahipliğinde 42 Maslak'ta sanatseverlerle buluşuyor.

Adres: 42 Maslak AVM, 5. Kat, Galeri 6 – 7, Ahi Evran Cad. No:6 Maslak, Sarıyer, İstanbul


Tuğçe Diri'nin "Taşların Ardında: An ve Arşiv" Sergisi

(Anna Laudel İstanbul, 10 Mayıs – 30 Haziran)

Multidisipliner sanatçı Tuğçe Diri'nin yeni sergisi "Taşların Ardında: An ve Arşiv", , derinlemesine bir araştırma, okuma ve üretme sürecinin ürünü olarak ortaya çıkıyor. Bu seri, tarih boyunca defalarca yıkılmış, yeniden inşa edilmiş, farklı amaçlar için kullanılmış ve müdahale edilmiş mekanların izini sürerek geçmişin izlerini günümüze taşımayı hedefliyor. Kaybolmuş çevreleri, kültürel mirası yeniden hafızalarda canlandırma görevini de üstlenen seri, tekrara dayanan, ritüelistik çalışmalarla şehir belleğini yeniden yorumlamaları için ziyaretçilere sıra dışı bir atmosfer sunuyor.

Adres: Gümüşsuyu, Kazancı Ykş. No:45 D:49A Beyoğlu, İstanbul

Telefon: 0212 243 32 57


Vuslat'ın "Emanet" Sergisi

(MSGSÜ Tophane-i Amire Kültür ve Sanat Merkezi, 22 Mayıs – 30 Haziran)

Vuslat'ın "Emanet" adlı sergisi, Ebru Yetişkin küratörlüğünde sanatseverlerle buluşuyor. Güven, bağlılık, ihtimam gösterme, sözüne sadakat ve koruyuculuğun değerini ifade eden "emanet" kavramının birçok tezahürünü keşfetmeye davet eden sergi Vuslat'ın heykel, resim, şiir, ses ve enstalasyon eserlerini kapsıyor. 2023 yılında Baksı Müzesi'nde gerçekleşen "Emanet" sergisi, bu kez "sinematografik düşünebilmeye açılan bir çoksesli hafıza kaydı ve bir anlatı peyzajı olarak yeniden kurgulanıyor.

Adres: MSGSÜ Tophane-i Amire Beş Kubbe Salonu, Kılıçali Paşa, Meclis-i Mebusan Cad. No:1 Beyoğlu, İstanbul

Telefon: 0212 293 46 48


"Yazan-Çizen LATİF DEMİRCİ" Sergisi

(İş Sanat Kibele Sanat Galerisi, 30 Haziran'a kadar)

Türkiye'nin önde gelen karikatüristlerinden Latif Demirci'nin yarım asırlık sanat hayatını sunan "Yazan-Çizen LATİF DEMİRCİ" sergisinin küratörlüğünü sanatçının kızı Yasemin Demirci ile yakın dostu, gazeteci İhsan Yılmaz'ın üstlenirken, serginin tasarımını Emre Senan'ın imzasını taşıyor. Demirci'nin eserlerini, yarattığı çizgi karakterlerin maceraları, yayınladığı kitaplar, farklı çalışmalarıyla, kronolojik ve tematik bir düzen içinde sanatseverlerle buluşturan retrospektif sergi, sanatçının 1974'te başlayan Gırgır döneminden 2022'de yayınlanmış son karikatürüne kadarki zaman dilimini kapsıyor.

Adres: Levent, Büyükdere Cad. Meltem Sk. No:4 Beşiktaş, İstanbul

Telefon: 0212 316 15 80


Yeşim Akdeniz'in "Flanşlı" Sergisi

(Galerist, 7 Mayıs – 15 Haziran)

Yeşim Akdeniz'in sanatsal yaklaşımında ister soyut bir biçimde, ister somut, hazır-nesneleri bir araya getirerek, kurgulayarak, yerleştirerek onları ilk anlamlarından tehcir ederek olsun, başka bir anlam vermesi, tuvallerinden kumaş çalışmalarına kadar sürekliliğini koruyor. Yeşim Akdeniz'in "Flanşlı" sergisi adını, iki ayrı yöne giden boruları, yapıları tutturan tırnaklı ve silindir biçiminde olan bir yapı malzemesi olan flanştan alıyor. Almanca kökenli bu kelimeden türeyen flanşlı, birbirine tutturulmuş anlamında karşımıza çıkıyor. Akdeniz'in eserleri, farklı medyumların bir araya gelerek farklı anlamlar yüklenen, bütüne bakıldığında ise ortak bir anlatı yapısının inşası niteliğinde. Bu sergide, silikon, kumaş veya metal gibi malzemeler, sanatçının konu edindiği politik, kültürel ve toplumsal sorgulamalar yapıyor.

Adres: Meşrutiyet Cad. 67/1 Tepebaşı, Beyoğlu

Telefon: 0212 252 18 96


Devam Eden Mayıs 2024 Sergileri:

Ayfer Karamani'nin "Aşk ve Sanat Adına" Sergisi

(Zarastro.art, 31 Temmuz'a kadar)

Seramik sanatının önde gelen isimlerinden Ayfer Karamani'nin "Aşk ve Sanat Adına (In the Name of Art and Love)" başlıklı sergisi, çevrimiçi olarak izleyiciyle buluşuyor. Sergi, 60 yılı aşkın süredir kil ve ateşin simyasıyla harmanlanan sanat yolculuğunun çeşitli dönemlerinden eserleri bir araya getirerek sanatçının çok yönlü pratiğine taze bir bakış sunuyor. Sergide ana tanrıça Kibele'nin küçük ama görkemli heykelciğinden aşıkların şefkatli kucaklaşmasının tasvirine dek Karamani'nin sevgiyle yarattığı, zarif seramik heykel ve panolar, özenle izleyiciye sunuluyor. Sanatçının kendine has form, renk ve dokularıyla vücut bulan bu eserler, izleyenleri insanın en yoğun duygularını derinlemesine keşfetmeye davet ediyor. Ayfer Karamani'nin "Aşk ve Sanat Adına (In the Name of Art and Love)" sergisine, Zarastro.art adresinden ulaşabilirsiniz.


"Dijital Mitolojiler" Karma Sergisi

(Borusan Comtemporary, 18 Ağustos'a kadar)

Necmi Sönmez küratörlüğünde, Borusan Çağdaş Sanat Koleksiyonu'ndan bir seçki sunan "Dijital Mitolojiler", yeni medya sanatının farklı üretim olanaklarıyla şekillenen deneysel yaklaşımlarını ön plana çıkarıyor. Artık güncel yaşamın bir parçası olan "dijital tecrübeler", 2000'li yıllardan itibaren yaratıcı sanatçılar için daha önce mümkün olmayan birçok araştırmanın kapılarını araladılar. Borusan Çağdaş Sanat Koleksiyonu bu tür araştırmalar üzerine yönelen karakteriyle dijital imge üretiminin altını çizdiği "yeni görselliğin" izini sürmekte. Sergi, bu görselliğin gündeme getirdiği imgeleri karşılaştırmalara dayanan bir yaklaşımla büyüteç altına alıyor. Yeni medya sanatı örneği olan neon heykeller, video yerleştirmeler ve manipüle edilmiş fotoğraflar, klasik üretim teknikleriyle şekillenmiş kolaj, tuval, kağıt çalışmalarıyla bir araya geldiklerinde "hareketli imge" ile "duran imge" arasındaki farklılıklar, eşzamanlı olarak belirgin bir hal alıyor. "Dijital Mitolojiler" kapsamında, Borusan Çağdaş Sanat Koleksiyonu'ndan daha önce sergilenmemiş dört yeni eser de izleyiciyle buluşuyor.

Adres: Rumelihisarı Mah. Baltalimanı Hisar Cad. No:5 Perili Köşk, Sarıyer, İstanbul

Telefon: 0212 393 52 00


"Dinamik Göz: Optik ve Kinetik Sanatın Ötesinde" Sergisi

(Artİstanbul Feshane, 19 Mayıs'a kadar)

"The Dynamic Eye: Beyond Op and Kinetic Art" / "Dinamik Göz: Optik ve Kinetik Sanatın Ötesinde" sergisi, aralarında Alexander Calder, Frank Stella, Victor Vasarely, Lygia Clark, Liliane Lijn, Julio LeParc, Jesus Rafael Soto, Kenneth Noland, Helio Oiticica gibi sanatçılarında bulunduğu çok disiplinli özel bir seçkiyi bir araya getiriyor. 21 ülkeden 57 sanatçının 95 eserinin yer aldığı serginin küratörlüğünü, Londra'daki dünyaca ünlü sanat müzesi Tate Modern'in Sergiler ve Uluslararası Sanat Küratörü Valentina Ravaglia üstleniyor. Optik ve kinetik sanatı küresel bir perspektifle yeniden ele alan ve bu akımlarla yakından ilişkili sanatçıların yanı sıra modernist öncülleri ve çağdaş sanatçıları da bir araya getiren "Dinamik Göz: Optik ve Kinetik Sanatın Ötesinde" sergisi, 20. yüzyıl sanatına bir yolculuk niteliği taşıyor. Daha önce Portekiz'in Porto şehrinde Atkinson Müzesi'nde ve Çin'in Şangay şehrinde Pudong Sanat Müzesi'nde sergilenen "Dinamik Göz: Optik ve Kinetik Sanatın Ötesinde", şimdi de Artİstanbul Feshane'de sanatseverlerle buluşuyor.

Adres: Nişanca, Eyüpsultan, İstanbul


"Farz Et Ki Sen Yoksun" Sergisi

(Arter, 29 Aralık'a kadar)

"Farz Et Ki Sen Yoksun" isimli sergi, Arter'de gerçekleştirilen ilk özel koleksiyon sergisi. Sergilenen eser ve nesnelerin çeşitliliği kadar, kapsadığı mecralar ve ilişki kurduğu temalar bakımından da geniş bir yelpazeye yayılıyor. Ömer Hayyam'ın "Rubailer"inde yer alan bir dizeden esinle isimlendirilen ve farklı dönemlerde üretilmiş 600'ün üzerinde sanat yapıtı, işlevsel nesne, nadide eser, mobilya ve kitaptan oluşan sergi, bir koleksiyonun yan yana getirilmesi aracılığıyla doğurabileceği bağları keşfediyor. Selen Ansen'in küratörlüğünü üstlendiği "Farz Et Ki Sen Yoksun" başlıklı sergi, bir koleksiyonerin hayalleri ve hayata geçirdikleri neticesinde farklı nesneler arasında kurulan yakınlıkların ve oluşturulan gövdenin bir mekan olarak ev içinden müzeye taşınmasının imkanlarını araştırıyor.

Adres: Yenişehir, Irmak Cad. No:13, Beyoğlu, İstanbul

Telefon: 0212 708 58 00


"İki Güneş Altında" Karma Sergisi

(OMM – Odunpazarı Modern Müze, 28 Temmuz'a kadar)

Küratörlüğünü Aslı Seven'in üstlendiği "İki Güneş Altında", Erol Tabanca Koleksiyonu'ndan özel bir seçkiye yer veriyor. "İki Güneş Altında" sergisi, gökyüzünde iki güneş olasılığının açtığı mitolojik ve spekülatif ufuklardan, dünyadaki varoluşumuzun Güneş'le olan derin bağlantılarına uzanan bir keşif yolculuğu sunuyor. Karma sergide, resimden fotoğrafa, heykelden video ve yerleştirmeye kadar uzanan çeşitli disiplinlerde üretilmiş eserler, güneş ışığı, gölgeler ve atmosferik kırılmalar etrafında şekillenerek optik, termal, metamorfik ve duygusal olgulara dair bir duyarlılık paylaşıyor.

Adres: Şarkiye, Atatürk Blv. No: 37, Odunpazarı, Eskişehir


Johanna Gustafsson Fürst ve Dilek Winchester'ın "GLOSSOLALALA" Sergisi

(Arter, 4 Ağustos'a kadar)

Johanna Gustafsson Fürst'ün iki heykel serisi ile Dilek Winchester'ın bir video serisini ve metin temelli iki yerleştirmesini bir araya getiren "GLOSSOLALALA" sergisinin küratörlüğünü Selen Ansen üstleniyor. Sergi, iki sanatçının farklı mecraları kullanarak farklı yerlerde ürettikleri eserleri karşılaşma ve müzakere yollarıyla aynı zeminde buluşturuyor. Tekil sanatsal pratiklerle ortak bir deneyim alanı yaratmanın ve çok sesli birliktelikler inşa etmenin imkânlarını irdeleyen "GLOSSOLALALA" sergisi, sanatçıların dil meselesi etrafında kurguladıkları ve dili ses, yazı, beden ve mekânla ilişkilendiren yapıtlarından oluşuyor.

Adres: Yenişehir, Irmak Cad. No:13, Beyoğlu, İstanbul

Telefon: 0212 708 58 00


Kader Genç'in "Muamma" Sergisi

(Evin Sanat Galerisi, 14 Haziran'a kadar)

Kader Genç, karanlık ve kasvete estetik bir bilinçle yaklaşarak izleyiciyi kendisiyle ve gerçekliğin yaralarıyla yüzleştiriyor. Günümüz toplumunu ve sistemin insanlık üzerindeki tahakkümünü eleştirel bir yaklaşımla resmeden sanatçı, cesur, sansürsüz ve güzellemeden uzak bir üslubu benimsiyor. Bunu yaparken de tıpkı yaşamın kendisi gibi karanlıkla aydınlığın iç içe geçtiği dinamik bir renk paleti kullanıyor. Hikayeye saplanmadan, resmin yapısal çözümlemelerini gündeminde tutan Kader Genç, çok figürlü yapıtlarında ustaca katmanlı kompozisyonlar kurarken aynı zamanda bütünü parçalara ayırdığı, deformasyonun sınırlarını zorlayan soyutlamalar da yapıyor.

Adres: Büyük Bebek Deresi Sk. No:13, Bebek, İstanbul

Telefon: 0212 265 81 58


"Mahsul Vakaları" Sergisi

(Bayetav Sanat, 22 Eylül'e kadar)

Dünya ile kurulan ilişkilere dair tarifleri yeniden ele alan, araştırma ve programlarını Dilşad Aladağ'ın üstlendiği "Mahsul Vakaları", işbirlikleri ve bir aradalıklara dayalı bir sergi ve kamu programı. "Mahsul Vakaları", Çukurova'da başlayan ve İzmir'de devam eden, Anadolu'nun Akdeniz kıyılarındaki kırsal modernleşme sürecinin çevresel, kültürel ve toplumsal mahsullerini araştıran "Mahsul Projesi"nin bir uzantısı. "Mahsul Projesi", ekolojiyi türler arası ilişkilerle kenetlenen çok katmanlı ve devingen bir ağ olarak ele alıyor.

Adres: Erzene, 80. Sk. No:26, Bornova, İzmir


Mat Collishaw'un "Aritmi" Sergisi

(Borusan Comtemporary, 18 Ağustos'a kadar)

Güncel sanatın önemli isimlerinden Mat Collishaw'un "Aritmi" sergisi, Alice Sharp küratörlüğünde izleyici ile buluşuyor. 90'li yılların sonundan bu yana sürdürdüğü sanat pratiğiyle, güncel sanata yön veren akımlar içerisinde anılan Britanyalı sanatçı Mat Collishaw, yeni solo sergisi "Aritmi" ile, sanat, bilim ve tarih disiplinlerinin perspektifinden önermeleri, yapay zeka teknolojileriyle birleştiriyor. Sanat ve bilim alanından iki önemli isim olan Albrecht Dürer ve Ernst Haeckel'ın çalışmalarını referans alan Collishaw, doğanın bozulmakta olan ritmini görselleştiriyor. "Aritmi", Dürer gibi Rönesans sanatçılarının dünyaya olan bakışımızı geliştirmek için son derece önemli olduğuna inandıkları ampirik yöntem ve doğa gözlemi kavramlarını gündeme getiriyor. Tıpkı Dürer gibi, Collishaw da yaklaşmakta olan felaketle ilgileniyor.

Adres: Rumelihisarı Mah. Baltalimanı Hisar Cad. No: 5 Perili Köşk, Sarıyer, İstanbul

Telefon: 0212 393 52 00


"Ozan Sağdıç: Fotoğrafçının Tanıklığı" Sergisi

(İstanbul Modern, 20 Ekim'e kadar)

İstanbul Modern, Türkiye fotoğraf tarihinin ustalarına odaklanan sergilerine Ozan Sağdıç ile devam ediyor. Sanatçının 1950'lerden itibaren çalışmalarından geniş bir seçkinin yer aldığı "Ozan Sağdıç: Fotoğrafçının Tanıklığı" adlı sergi, dünyada fotoğrafın en yaygın türlerinden biri olan belgesel fotoğrafa odaklanıyor. Sergi, sosyal, politik, ekonomik, kültürel ve görsel tarihine de ışık tutmayı amaçlıyor.

Adres: Kılıçali Paşa, Tophane İskele Cad. No:1/1, Beyoğlu, İstanbul

Telefon: 0212 334 73 00


Şakir Gökçebağ'ın "Göründüğü Gibi" Sergisi

(Arter, 10 Kasım'a kadar)

Şakir Gökçebağ'ın farklı zaman aralıklarında ürettiği yerleştirme, heykel ve fotoğraflarından oluşan "Göründüğü Gibi" başlıklı kişisel sergisi, Gökçebağ'ın sıradan nesneleri ve tanıdık görüntüleri biçimsel manipülasyonlar yoluyla sıra dışı hale getirme yöntemlerine toplu bir bakış sunuyor. Gündelik yaşam içinde sıkça karşılaştığımız nesnelerin zihninde yarattığı çağrışımlardan ya da uyandırdıkları biçimsel benzerlikler ve zıtlıklardan yola çıkan Şakir Gökçebağ, onları yapıbozumcu bir tavırla parçalarına ayırarak, yineleyip çoğaltarak, birbirlerine iliştirerek yeniden düzenliyor. Ortaya çıkan yapıt, bir bütünün müdahale edilmiş veya ayrıştırılmış parçaları olmanın ötesine geçerek nesneleri bildik bağlamlarından uzaklaştırır, dünyayı ve şeyleri algılamamıza yönelik yeni ve şaşırtıcı imkanlar sunuyor.

Adres: Yenişehir, Irmak Cad. No:13, Beyoğlu, İstanbul

Telefon: 0212 708 58 00


"Ve Bedenimin İçinde, Bir Başka Beden, Hikayesi, Bekleyen" Sergisi

(BE Contemporary, 25 Mayıs'a kadar)

"Ve bedenimin içinde, bir başka beden" sergisi; Fatma Çiftçi, Merey Şenocak ve Tuğçe Gizem Ertürk'ün farklı disiplinlerden çalışmalarını bir araya getiriyor. Ünlü şair Jane Hirshfield'in "Bu Ağacın İçinde" şiirinden ilham alan sergi, şimdiki zamanın içindeki gizli geçmişin ve kayıp anlatıların peşinde bir yolculuğa çıkarıyor. Sanatçı ve akademisyen Fatma Çiftçi, sanat pratiğini "cam"ın etrafında ve camla birlikte şekillendiriyor. Enstalasyon ve heykel odaklı çalışan sanatçı Merey Şenocak, hempcrete (kenevir betonu) ve geleneksel sıvama tekniği tadelakt ile özenle işlediği malzemelerle, doğanın kolektif hafızasında saklı hikayeleri üç boyutlu olarak aktarıyor. Soyut dışavurumcu ressam Tuğçe Gizem Ertürk, benliğin karanlık koridorlarında yürüyor, bedende hapsolmuş anılar ve anlatılarla puslu bir dünya kuruyor.

Adres: Yenice, Park Sk. No:8/2, Urla, İzmir

Telefon: 0232 754 21 95


"Zamansız Meraklar" Sergisi

(İstanbul Modern, 11 Ağustos'a kadar)

Dijital kültüre odaklanan "Zamansız Meraklar" sergisi, çalışmalarında özgün unsurlar barındıran ve deneysel bakış açılarını koruyarak üretimlerinde yenilikler sergileyen sanatçıları bir araya getiriyor. Yaşamlarımıza etki eden dijital dönüşümü, bu sürece tanıklık eden sanatçıların bakış açılarıyla yansıtıyor. Sergide, dijital kültürü araştırma süreçlerinde olağan bir unsur olarak benimseyen ve yeni teknolojileri denemeyi öncelik olarak belirleyen 16 sanatçı, sanatçı ikilisi ve sanatçı kolektifinin çalışmaları yer alıyor. Mağara resimlerinden bu yana sanatın ağırlık verdiği konuları dijitalleşmenin etkisiyle ele alan yapıtlar, sanat tarihini bugünden geleceğe taşıyacak üretimler olarak inceleniyor. "Zamansız Meraklar" çoğunlukla çevrimiçi kanallarda ve dijital uygulamalarda görmeye alıştığımız üretim biçimleriyle birlikte çeşitli imge ve ifadeleri, onları farklı yöntemlerle ele alan sanatçıların yapıtlarıyla müze içinde fiziksel olarak sunuyor.

Adres: Kılıçali Paşa, Tophane İskele Cad. No:1/1, Beyoğlu, İstanbul

Telefon: 0212 334 73 00


Mutlaka Görülmesi Gereken 2024 Yılı Sergileri

Sanat Tarihinde Gölgede Kalmış Kadın Sanatçılar

Sanatçılarla İlgili En İyi Film ve Belgeseller

EN ÇOK OKUNANLAR

Monan Mücevher'den 10. Yılına Özel Sergi
Monan Mücevher'den 10. Yılına Özel Sergi

Monan Mücevher'den 10. Yılına Özel Sergi

1 dakika okunma süresi
Demi Moore'un "The Substance" Galasındaki Çiçekli Tarzını Nasıl Buldunuz?
Demi Moore'un "The Substance" Galasındaki Çiçekli Tarzını Nasıl Buldunuz?

Demi Moore'un "The Substance" Galasındaki Çiçekli Tarzını Nasıl Buldunuz?

2 dakika okunma süresi
Sonbaharın Yeni Trendi: Yeşil
Sonbaharın Yeni Trendi: Yeşil

Sonbaharın Yeni Trendi: Yeşil

1 dakika okunma süresi
Kışa Özel Nail Art Trendi
Kışa Özel Nail Art Trendi

Kışa Özel Nail Art Trendi

1 dakika okunma süresi
Moda Dünyasında Oyuncu Değişiklikleri
Moda Dünyasında Oyuncu Değişiklikleri

Moda Dünyasında Oyuncu Değişiklikleri

6 dakika okunma süresi

DAHA FAZLASI

6. Mardin Bienali Hakkında Bilmeniz Gerekenler
6. Mardin Bienali Hakkında Bilmeniz Gerekenler

6. Mardin Bienali Hakkında Bilmeniz Gerekenler

Güney Fransa'da Sergi
Güney Fransa'da Sergi

Güney Fransa'da Sergi

Dijital Dinamizm: Ali Alışır'ın “In Motion” Sergisi
Dijital Dinamizm: Ali Alışır'ın “In Motion” Sergisi

Dijital Dinamizm: Ali Alışır'ın “In Motion” Sergisi

Pablo Picasso'nun Eserleri Musée National Picasso-Paris'te
Pablo Picasso'nun Eserleri Musée National Picasso-Paris'te

Pablo Picasso'nun Eserleri Musée National Picasso-Paris'te

Mutlaka Görülmesi Gereken 2024 Yılı Sergileri
Mutlaka Görülmesi Gereken 2024 Yılı Sergileri

Mutlaka Görülmesi Gereken 2024 Yılı Sergileri

“Bizans'a Yelken Açmak” Sergisi
“Bizans'a Yelken Açmak” Sergisi

“Bizans'a Yelken Açmak” Sergisi

Kraliçe Mary'nin Bebek Evi
Kraliçe Mary'nin Bebek Evi

Kraliçe Mary'nin Bebek Evi

Sevil Dolmacı Dubai'nin İlk Uluslararası Karma Sergisi
Sevil Dolmacı Dubai'nin İlk Uluslararası Karma Sergisi

Sevil Dolmacı Dubai'nin İlk Uluslararası Karma Sergisi

Arkas Sanat Alaçatı: Ege'nin Sanatla Buluştuğu Yeni Nokta
Arkas Sanat Alaçatı: Ege'nin Sanatla Buluştuğu Yeni Nokta

Arkas Sanat Alaçatı: Ege'nin Sanatla Buluştuğu Yeni Nokta

Dior'dan Peter Lindbergh'e Saygı Duruşu
Dior'dan Peter Lindbergh'e Saygı Duruşu

Dior'dan Peter Lindbergh'e Saygı Duruşu

Dokuzuncu Uluslararası Sinop Bienali Başladı
Dokuzuncu Uluslararası Sinop Bienali Başladı

Dokuzuncu Uluslararası Sinop Bienali Başladı

Çiçeklere Övgü
Çiçeklere Övgü

Çiçeklere Övgü