Sizi yakından tanımak isteriz. Moda sektörüyle buluşmanız nasıl oldu?
Üniversiteye başlamamla birlikte moda sektörüne girmeyi hedeflemiş ve çok hayal etmiştim.Ventulus’un isim tescilini de üniversitemin ilk yıllarında aldım. Tüm emeklerimi bu konu üzerine yoğunlaştırdım. Bilgi Üniversitesi İşletme bölümünde okurken moda ile ilgili birçok eğitim almaya başladım. Yargıcı ve Vakko markalarında staj yaptım. Okulu bitirdikten sonra üç yıla yakın tekstil sektöründe marka müdürü olarak çalıştım, o dönemde Bilgi Üniversitesi Marka Okulu-Pazarlama İletişimi yüksek lisans programını bitirdim ve Ventulus’u kurmaya adım attım.
Çanta tasarlamaya nasıl karar verdiniz?
Hayalim öncelikle tekstildi. Bu konu üzerine çok çalıştım. Boş zamanlarımda bile arkadaşımın atölyesine gidip üretimler yapıyordum. Sonrasında aksesuar tasarımına yöneldim. Ventulus ürünlerinin ve tasarımlarının uzun yıllar kullanılacak kalitede üretilmesine özen gösteriyorum. Aslında tamamıyla bu aşkla aksesuar tasarımına yöneldim. O yüzden hızlı tüketilen değil uzun yıllar kullanılan ürünler üretmeyi amaçlıyorum.
Ventulus ismi nereden geliyor?
Ventulus latince “meltem rüzgarı’’ anlamına geliyor. İsmiyle de bağlantılı olarak rüzgar nereden eserse essin kadınlara şıklık katmayı amaçlıyoruz.
Tasarım sürecinde nelerden ilham alıyorsunuz?
İlhamımı mitolojiden alıyorum. Özellikle her üründe enerjisi yüksek ve olumlu şeylerden besleniyorum. Her an yanımızda olan bir parçanın hikayesinin ve ilhamının anlamlı olması bence çok önemli.
Markanızı üç kelime ile anlatmanızı istesek bunlar ne olurdu?
Zamansız, zarif ve renkli.
Kendi stilinizi nasıl tanımlarsınız?
Stilimi spor şık olarak tanımlayabilirim. Sabah erken saatlerde başlayan bir güne, gideceğim yere göre minik değişiklikler yaparak devam edebilmeye çalışıyorum.
Çantanızda her zaman taşıdığınız olmazsa olmazlarınız neler?
Son zamanlarda küçük çantalara takıldım. Midi boy Notos çantamdan vazgeçemiyorum. İçine çok fazla bir şey sığdıramasam da makyaj malzemesi, anahtarım, not defterim ve renkli kalemlerim yanımdan eksik olmaz.
Geleceğe yönelik planlarınız nedir?
Kategorilerimiz genişleyecek. Yeni yılla beraber yeni ürün kategorimiz geliyor. Bunun için heyecanlıyım. Yaz için de yeni ürün gruplarının olduğu eğlenceli ve renkli bir koleksiyon hazırlıyorum.
Pandemi süreci sizi ve markanızı nasıl etkiledi?
Tasarım ve üretimle birebir ben ilgileniyorum. O yüzden karantina sürecinde hem sağlığımızı hem de motivasyonumuzu korumakta biraz zorlandık. Özellikle yeni koleksiyon yapmamaya karar vermiştim. Üretimi pandemi koşullarına göre şekillendirdik. Kısaca yeniliğe biraz ara verdik ama durmadık da.
Bir gününüz nasıl geçiyor?
Her günüm birbirine uymasa da genellikle sabah maillerimi kontrol eder ve bilgisayarla olan tüm işlerimi hallederim. Siparişler kargoya hazırlanır. Atölyeye uğrarım; eğer üretim sürecindeysek bilgisayara bile bakmaya vaktim olmaz direkt atölyede alırım soluğu. Akşamüzeri geç kalmadan mutlaka eve gelir dinlerim. Pandemi ile birlikte artık evdeyiz. Akşamları son birkaç aydır istisnasız çizim yapıyorum. Hem çok keyif alıyorum hem de beni besliyor ve geliştiriyor.
Fotoğraf: Ertan Demirbilek