Röportaj: Petek KIRBOĞA - [email protected] / Fotoğraf: Ertan DEMİRBİLEK - [email protected]
Ice Yacht Başkanı Maria Ingirid Torres Munoz ile Tuzla’da Boat Show’da bir araya geldik. Yatçılığı çok seven ve yılın dokuz ayını denizlerde geçiren Maria Ingirid Torres Munoz beş yaşından beri yelken kullanıyor. İspanyol kökenli Maria Ingirid Torres Munoz’un eşi Marco Bartolomeo Malgara Ice Yacht’ın kurucusu. Marco Bartolomeo Malgara yelkenlilerin üretimi ile ilgilenirken, Maria Ingirid Torres Munoz ise yatın iç dekorasyonuna odaklanıyor. Yatçılığı bir hayat biçimi haline getiren eski model ile deniz sevgisi ve ürettikleri yatlar üzerine keyifli bir söyleşi gerçekleştirdik.
Ne zamandan beri yelkenli kullanıyorsunuz?
Kendimi bildim bileli, yelkenin dümenini ilk tuttuğumda beş yaşındaydım, o günden beri de denizden uzak kalmadım. O zamanlar herkes gibi küçük Optimist bot ile başlamıştım.
Siz Marbella’dansınız eşiniz İtalyan, nasıl tanıştınız?
Erkek kardeşim vesilesi ile tanıştık ve altı ay içinde evlendik.
Eşinizle birlikte yat gezilerine çıkıyorsunuz, nasıl şekilleniyor, kaptan kim?
Eşim o kadar iyi bir denizci ki, kesinlikle kaptan o. Ben de mürettebatım.
Özel üretim yatlara imza atıyorsunuz, nasıl tanımlıyorsunuz yatlarınızı?
Biz İtalya'nın elegan tarzını yatlarımıza taşıyoruz. Pek çok farklı boyda yat üretiyoruz. Bizim için önemli olan İtalyan yaşam tarzını, stilini ve güzelliğini yansıttığımız yatlar üretmek. Denizin üzerinde ailece vakit geçirmek o kadar güzel bir duygu ki bunu herkes yaşasın istiyoruz.
Denizin üzerinde olmak nasıl?
Doğa ile bütünleşmek o kadar güzel bir duygu ki tarifi zor. Yaşayanların vazgeçemediğini görüyoruz. Çok büyük bir motor yatınız ya da kalabalık mürettebatınız olabilir, bu da bir seçim ama benim tercihim daha küçük bir yatta eşimle olmak. Sessizliğin ve doğanın tadını çıkarmak. İki kişinin olduğu bir yat gezisi oldukça romantik bir tatil.
Yat alırken önemli kriter nedir?
Yatın mümkün olduğunca hızlı gitmesi önemli bir kriter. O yüzden eşim üretici olarak en hafif malzemeleri tercih eder. Biz üretici olarak teknolojiyi çok önemsiyoruz ve yakından takip ediyoruz.
ERCAN KAZAZ
Ekolojik dengenin bozulması ile yelkenli tekneler yine trend oldu. Yelkenli tekneler ile kişiye özel ve performansı yüksek tekneleri Türkiye’ye getiren Ercan Kazaz bir deniz tutkunu olarak karşımızda.
Denize olan tutkunuz nasıl başladı?
Babamın sayesinde çocukluğumda başladı. İlk kez tekneye bindiğimde 3,5 yaşındaydım. Seneler boyu çok güzel teknelerimiz oldu. Türk ve Amerikan teknelerimizde denize olan sevgimiz daha da gelişti. Teknemizde İsmail Atakan, Saffet Çiftçi gibi ralli şampiyonları olurdu, onlar beni otomobil sporlarına çağırırlardı. Ben o dönem denize daha düşkündüm, sörf, kayak yapardım ama sonra biliyorsunuz otomobil sporlarına gönül verdim. O bir işe dönüşünce bir süre denizlerden uzak kaldım.
Atölye Kazaz dünya şampiyonalarında araba yarıştıran bir marka iken bugün uluslararası yelken ve motor firmalarına ev sahipliği yapıyor neler söylersiniz?
Biz performans işinden geliyoruz onun için marka portföyümüzü yaparken kendi alanlarında performansta başarılı tekneleri seçtik. Türkiye’de olmayan kişiye özel, aynı zamanda performansını kanıtlamış markaları tercih ettik. Benim geldiğim yer performans dünyası olunca daha farklısı düşünülemezdi. Örneğin Sundeck çok özel bir trawler’dır. Trawler’lar denizde daha yavaş ama daha uzun yol giderler. Bizdeki 25 knot sürat yapıyor. Biz Türkiye'de olmayan özellik ve markalara yer vermek istedik. Denizde aynı karada olduğu gibi performansı yüksek olan üretimleri tercih ediyoruz. Sadece denizde olmak isteyenlere değil, denizler üstü yaşamak isteyenleri düşündük.
Siz aynı zamanda kaptanlık da yapıyorsunuz değil mi?
Son üç senedir tatillerimizde yelkenlide olmayı tercih ettik ve yatın kaptanı ben oldum. Önümüzdeki sene de 64 fit bir katamaran ile okyanusa açılma planımız var. Biraz da okyanusları keşfetmek istiyoruz.
Ice 52’nin özellikleri ve fiyatı nedir?
62 fit yani 19 metre. Bu tekneyi diğer teknelerden ayıran en büyük özellik karbon alaşımı ile yapılmış olması. Hem çok hafif hem de çok dayanıklı bir tekne. Bu neden önemli derseniz yelkenlisi olan herkes biraz performans isteyecektir. Rüzgar olduğunda her tekne gider önemli olan rüzgar az olduğunda gidebilmesi. Bu tekne 17 ton, bu teknenin hafifliği önde. Tekne iyi bir rüzgarda 25 knot yapabilecek kapasitede. Bu neredeyse bir sürat teknesi sürati.
Fiyatı nedir?
1 milyon 852 bin Euro. Teknenin içinde bir karbon direği var zaten 150 bin Euro tek başına o, neredeyse seri üretim bir tekne rakamında. Hareketli bir salması var, dört metre o da teknenin yana yattığında en az yatmasına sebep oluyor. Bu tekne için denizlerin Maseratti’si diyebiliriz.
Dünyadaki en gözde yatlar hangileri?
Dünyada bir değişim var. İnsanlar büyük motor yatlara yönelmişti ancak ekolojik denge ile ilgili sorunlar gündemde. Çoğunluk büyük yelkenlilere yönelmiş durumda. Trend ise rüzgar gücü ile performanslı gidebilen yatlar. Trend setter’lar yelkenlilerin dönüşünü müjdeledi.
Röportajların tamamı bu hafta ALEM'de...