ANNASTASIA SEEBOHM İLE TURİZM SEKTÖRÜNDE NORMALLEŞME

27.06.2020 12:59:19

Küresel bir lüks yaşam network’ü olan Quintessentially’nin CEO’su Annastasia Seebohm pandemi sonrası yeni tip turizmi anlatıyor.

Koronavirüs pandemisi turizm sektörünü nasıl etkiledi? Uluslararası bir ağ olarak neler yaşadınız?

Turizm sektörü ciddi bir darbe aldı, 217 ülke mecburi kısıtlamalar ve kapanışlar nedeniyle küresel olarak etkilendi. Yalnızca ABD’de, Amerika’nın Seyahat Derneği Başkanı ve CEO’su Roger Dow, bu ayın başlarında Amerika’daki işsizlerin %38’nin seyahat endüstrisinden olduğunu paylaştı. Quintessentially olarak seyahat bölümlerine sahip olduğumuz için anlaşılır bir şekilde etkilendik ve buna bağlı olarak ölçeklendirme yapmak zorunda kaldık. O zamandan bu yana ekipler; gezileri yeniden planlamak, müşterilerin geri ödemelerini yapmak ve gelecek seyahat planları üzerine çalışmakla meşguller. Bazı seyahat kısıtlamaları kaldırıldığından, bizler müşterilerimizin ileriye yönelik desteklenmesine; sigorta ve iptal politikaları ile diğer kural ve yönetmeliklerin hızlandırılmasına odaklanmış durumdayız.

Bu yaz için neler bekliyorsunuz? İnsanlar seyahat etmeye başlayacak mı?

İnsanlar güvenli ve mümkün olan yerlere seyahat etmeye ve dünyayı yeniden görmeye istekliler. Öncelikle arabayla gidilmesi kolay olan otel ve destinasyonlardan başlayarak yurt içi seyahatte bir artış olacak. ABD’de Kaliforniya’da üyelerin, kısa konaklamalar için Santa Barbara, Ojai ve Napa gibi bölgelere baktıklarını görüyoruz. Gelecek haftalarda, güvenlik kuralları izin verirse, insanların biraz uzaklara seyahat etmekten, eyaletin dışına çıkarak lüks otellerin ve çiftliklerin açık olduğu Arizona gibi eyaletlere gitmekten mutlu olacaklarını düşünüyorum. Önümüzdeki aylarda da ofislerin evden çalışmayı teklif etmesiyle beraber diğer eyalet ve şehirlerde uzun süreleri kiralamaların popüler olduğunu görüyoruz. Özel havuzu ve plaj alanı bulunan mülkler şehirlerden daha popüler olacak.

Pandemi sonrası süreç için nasıl hazırlanıyorsunuz? Quintessentially’nin yapısında herhangi bir değişiklik yaptınız mı?

Geniş kapsamlı olarak müşterilerimizin ve üye tabanımızın ihtiyaç ve odaklarının ne olacağını bakıyoruz. Seyahat ekiplerimiz kendilerini popüler olacak potansiyel yerlerden yaklaşan yeni sağlık, güvenlik protokolleri ve sigorta poliçelerine kadar sektördeki haberlere ve yeni stratejiler geliştirmeye dahil ediyorlar.

Turizm sektörünün normalleşme sürecindeki stratejisi nasıl olmalı?

Sağlık ve güvenlik protokolü otellerden hava yollarına kadar sektördeki herkes için önceliklidir. Büyük otel oyuncuları tarafından yeni ürün, hizmet ve sistemler gibi büyük revizyonlar görüyoruz ve birçoğu gerekli her önlemin alınması için sağlık hizmeti liderleriyle partnerlik yapıyor. Hepsi yeni temizlik teknolojileri ve kontrol sistemleri uygulayacak. Restoranlar, barlar ve diğer gezi yerleri için kapasitelerin azaltıldığını göreceğiz ve öngörülebilir gelecekte masaların arasında dijital veya tek kullanımlık menülerle mesafeler oluşturulacak. Müzeler gibi önemli cazibe merkezleri sınırlı kapasiteye sahip olacak ve ziyaretçiler belirlenmiş tur rotalarını takip etmeye ihtiyaç duyacak. Maskeler büyük olasılıkla küresel olarak yaygınlaşacak, özellikle uçuşlarda. Ayrıca herkesin buton veya ekranlara dokunmasını azaltmak için bilet alımlarının çoğunlukla elektronik olduğunu göreceğiz. Havayolları kendi politikalarıyla gelişmeye devam edecek, onlardan insanları tekrar uçmaya başlamaları için teşvik etmeleri ve elbette ki virüsün gelecekte artışını hesaba katmaları açısından esnek olmalarını bekleyebiliriz.

Bu yaz ve sonrası için popüler yerler nereler olacak?

ABD’de, büyük açık alanlara ilginin artığını görüyoruz, üyelerimiz doğal dünyayla yeniden bağlantı kurmayı doğanın tadını en huzurlu şekilde çıkarma şansını özlüyor. Şehir dışında New York, Hampstons, Montana, Utah, Arizona ve Colorado’nın hepsi üyelerimiz arasında popüler. Uluslararası olarak üyelerimiz Fransa, Bali ve Meksika’ya seyahat etmeye istekli ayrıca Yunanistan’a da büyük ilgi görüyoruz. Üyelerimiz genellikle küçük kasaba ya da köylere ve plajlara yakın şef ve hizmetçisi olan özel villalara bakıyor. Böylece ilgilenilme lüksünün tadının çıkarırken aynı zamanda biraz da olsa izole kalabilirler. Kış tatili için Karayipler her zaman popüler. Üyelerimizin çoğu rezervasyon yaptırmasına rağmen, bazıları anlaşılabilir bir şekilde bireysel karantina yönetmelikleri ve hangi ülkelerin ne zaman uluslararası vatandaşları kabul edeceği konusunda daha fazla bilgi bekliyor.

Pandemi sonrası dönemde yükselen trendler neler olacak?

Kısıtlamalar kaldırılırken bir yandan insanların evde yakın aile ve arkadaşlarıyla eğlenmeyi tercih ettiğini görüyoruz. Özel şefler, müzisyenler, sihirbazlar, açık hava sinemaları ve oyun geceleri gelen birçok talepten bazıları. Sağlık ve iyi yaşam tarzı üyelerimiz arasında her zaman popülerdi ama sağlıklı ve organik ürünlere talep hiç bu kadar yüksek olmamıştı. Diğer önemli odak noktası da çoğu üyelerimiz için bu olanlardan sonra zihinsel sağlıklarına daha iyi nasıl bakacakları.

PAYLAŞ