ALEM TALKS! BEGÜM KÜTÜK YAŞAROĞLU & GÖKAY GÜNDOĞDU

Begüm Kütük Yaşaroğlu ve Gökay Gündoğdu Alem Talks’ta bir araya gelerek "Pandemi sonrası modanın değişen yüzü ve yeni alışveriş alışkanlıkları" üzerine konuştu.

ABONE OL
4 Haziran 2020 Perşembe 18:26 | Son Güncellenme:
8 dakika okunma süresi
ALEM TALKS! BEGÜM KÜTÜK YAŞAROĞLU & GÖKAY GÜNDOĞDU

Gökay Gündoğdu: Bu dönemde eşin Erdil ile çok değerli bir yardım faaliyetinde bulundunuz. Pandemi sürecinde sağlık çalışanları için 3D yazıcılarla siperli maske üretimine destek verdiniz. Nasıl geçti bu süreç?

Begüm Kütük Yaşaroğlu: Bir yandan pandemi başladığından bu yana her gün haberleri izleyerek, dünyadaki o büyük yıkıma ve acıya tanıklık ettik. Bir yandan da bu dönemin ilk zamanlarında biz de ne yapabiliriz, çevremize nasıl yardım edebiliriz diye düşündük. Bu süreçte 3 Boyutlu Destek ekibi ile tanıştık. Oradaki üç bin gönüllünün arasına katılarak, 3D yazıcılarla siperli maske üretimine destek verdik. 3D yazıcınız varsa zaten ekip size projelerini yolluyor, siz de sisteme giriyorsunuz ve yazıcı kendi otomatik olarak basmaya başlıyor. Eşim Erdil’in de işi gereği heykel atölyesinde üç tane 3D yazıcısı vardı, onları eve getirdik ve yazıcılar 24 saat aralıksız çalışmaya başladı. Aradan zaman geçince, sosyal medyadan ihtiyaç sahiplerine ulaştığına dair fotoğraflar alınca çok mutlu olduk. Hepsine ayrı ayrı, ‘’Kalbim ve dualarım sizlerle’’ diye mesaj yolladım. Gündemi takip edip iç sıkıntısı yaşamak yerine; ömür boyu hatırlayabileceğimiz, belki evlatlarımıza anlatabileceğimiz bir süreç yaşadık. Bu süreçten kalbimiz ve vicdanımız mutlu olarak ayrılıyoruz.

G.G: Pandemi dönemi seni bir tüketici olarak nasıl etkiledi? Beklentilerinde ve alışveriş alışkanlıklarında değişiklikler oldu mu?

B.K.Y: Pandemi başlamadan önce Taggfashion’dan yoğun bir alışveriş yaptım, sonbaharda keyifle giyip gezmek için. Hatta alışveriş yaptığım dönemde senin yaza çıkacak olan nefis koleksiyonun da hazırlık aşamasındaydı. Onlar ne zaman çıkacak derken pandemi dönemi araya girince aldıklarımızı giyemedik, yenilerini alamıyoruz. Ben de bu süreci merak ediyorum ve senden dinlemek istiyorum aslında.

G.G: 2020 benim beşinci yılım. Yaz koleksiyonu için de hakikaten son bir yıldır titizlikle hazırlanıyordum. O yüzden benim için çok değerliydi. Çıkan sonuçtan da mutluydum. Hatta organik malzemelerden yapılmış bir ekolojik koleksiyonumuz olacaktı. Bir projem de dijital defile yapmaktı. Bir yıldır iki sanatçı arkadaşımla bunun üzerine hazırlıklar yapıyorduk. Ancak araya pandemi dönemi girince sezonun ana koleksiyonu bile satışa çıkamadı. Tüm dünyada takvim değişti, moda haftaları birer birer iptal oldu. Şimdilerde dijital moda haftaları gündemde, biliyorsun.

B.K.Y: Dijital moda haftalarını izledim. Aslında bir yandan fütüristik görünüyor bir yandan da insanın hareket edince kumaşta oluşturduğu deformasyona kadar her detayın çok iyi bir şekilde tasvir edilmesi tatlı bir durum. Ancak tasarımcının parçanın üzerinde bir sihri, bir dokunuşu vardır. Mesela Taggfashion için seçtiğin kumaşlar, onların kalitesi, tasarımlarına verdiğin öneme baktığımız zaman hepsi senin izlerini taşıyor. Peki bizler tüketici olarak günün sonunda, bu ürünleri ellemeden, deneyimlemeden nasıl satın alabileceğiz? Ben kendi adıma bu duruma hala adapte olamadım. 

G.G: Hepimiz için çok yeni ama dünyada uzun süredir konuşulan bir konu. Moda pazarlaması üzerine İstanbul Moda Akademisi’nde altı yıl ders verdim. Ondan önce de Milano’dayken Domus Akademi’de de aynı başlık altında ders veriyordum. 2010’dan bu yana tüm trendler aslında deneyimsel pazarlamaya yönelikti. Dijitalin engellenemez bir yükselişi vardı. Bütün mağazalar fiziksel alanlarında müşterilerine daha fazla deneyim yaşatmak adına birçok aplikasyon geliştirdi. Mesela 2010 yılında yapılan Fashion’s Night Out’da, New York’ta “Macy’s Magic Fitting Room” etkinliği yapıldı. Mağazadaki tüm kıyafetlerin okutulduğu bir ekranın karşısına geçip, istediğin kıyafeti giy-çıkar yapmadan kendi üzerinde görebilme şansı yakalıyordun. Bir diğer adıyla da ‘Artırılmış gerçeklik’ diyorlar. 2011 yılında da Burberry, defile alanına canlı olarak tüm insanların izleyebileceği bir platform yerleştirmişti. Neredeyse 10 yıl öncesinden bahsediyoruz. Baktığımız zaman konuştuklarımızın hepsi o zamandan bu yana adım adım gerçekleştiriliyordu ama günümüzdeki kadar aktif değildi. Pandemi dönemi, dijital etkinliklerin koşulsuz şartsız hayatımızda olacağını gösterdi. Elbette, senin de dediğin gibi geleneksel tüketiciler bir anda bu duruma adapte olamayacaklar. Hepimiz yavaş yavaş adapte olacağız. Tüm markalar bir şekilde deneyim yaratıp tüketicilerine dokunmak için, teknolojiyi ilerletip müşterilerini tutmakta ısrarcı olacaklar. Bu dönemde dikkat çeken konulardan biri de indirim furyası oldu. Biliyorsun Gucci gibi lüks bir marka da herhangi başarılı bir genç tasarımcı da Bergdorf Goodman, Harvey Nichols gibi çoklu marka satan mağazalarda yer alabiliyor. Pandemi döneminde çoklu marka satan mağazalar ellerindeki stokları eritebilmek için indirim yapma kararı aldı. Ama söz konusu marka kendi mağazasında aynı indirimi uygulamadı. Hal böyle olunca da bazı markalar, ürünlerini çoklu marka satan mağazalardan geri çekti. Hatta Gucci de bu markalar arasında yer alarak, satışlarının çoğunluğunu kendi mağazalarından gerçekleştirme kararı aldı.

B.K.Y: Bu dönemde insanların alışveriş alışkanlıklarına baktığımda; daha çok rahat ve spor parçalara yöneldiklerini görüyorum. Ben de evin içerisinde bu tarz parçalar tercih ediyorum. Bir yandan da bu duruma alışmaktan korkuyorum açıkçası. Sen ne düşünüyorsun bu konuyla ilgili?

G.G: Bütün arkadaşlarıma beli lastikli olan tüm parçalardan uzak durun diyorum.

 

EN ÇOK OKUNANLAR

Nisan Ayı Burç Yorumları
Nisan Ayı Burç Yorumları

Nisan Ayı Burç Yorumları

34 dakika okunma süresi
Podyumlardan İlhamla 10 Makyaj Trendi
Podyumlardan İlhamla 10 Makyaj Trendi

Podyumlardan İlhamla 10 Makyaj Trendi

1 dakika okunma süresi
En İyi Polo Kazak Stilleri
En İyi Polo Kazak Stilleri

En İyi Polo Kazak Stilleri

1 dakika okunma süresi
2024 İlkbahar/Yaz Çanta Trendleri
2024 İlkbahar/Yaz Çanta Trendleri

2024 İlkbahar/Yaz Çanta Trendleri

1 dakika okunma süresi
Kapıda Vize ile Ziyaret Edebileceğiniz Yunan Adaları
Kapıda Vize ile Ziyaret Edebileceğiniz Yunan Adaları

Kapıda Vize ile Ziyaret Edebileceğiniz Yunan Adaları

12 dakika okunma süresi

DAHA FAZLASI

Yılbaşı Sofrası İlhamı: Meriç Küçük
Yılbaşı Sofrası İlhamı: Meriç Küçük

Yılbaşı Sofrası İlhamı: Meriç Küçük

Hilal Altınbilek ve Onur Tuna Hakkında Bilinmeyenler
Hilal Altınbilek ve Onur Tuna Hakkında Bilinmeyenler

Hilal Altınbilek ve Onur Tuna Hakkında Bilinmeyenler

Güneş Mutlu Mavituncalılar'ın 2024 Yılı Dilekleri
Güneş Mutlu Mavituncalılar'ın 2024 Yılı Dilekleri

Güneş Mutlu Mavituncalılar'ın 2024 Yılı Dilekleri

Seda Tutu ile Dubai Keşfi
Seda Tutu ile Dubai Keşfi

Seda Tutu ile Dubai Keşfi

Yılbaşı Sofrası İlhamı: Dila Tarkan Doğruer
Yılbaşı Sofrası İlhamı: Dila Tarkan Doğruer

Yılbaşı Sofrası İlhamı: Dila Tarkan Doğruer

Gül Kamar x Roberto Bravo
Gül Kamar x Roberto Bravo

Gül Kamar x Roberto Bravo

Ebru Zeynep Altay x Alaluxa ile Yılbaşı Menüsü
Ebru Zeynep Altay x Alaluxa ile Yılbaşı Menüsü

Ebru Zeynep Altay x Alaluxa ile Yılbaşı Menüsü

Yılbaşı Sofrası İlhamı: Talya Sever ve Ela Şener
Yılbaşı Sofrası İlhamı: Talya Sever ve Ela Şener

Yılbaşı Sofrası İlhamı: Talya Sever ve Ela Şener

Gamze Aktaş ile Yeni Yıl Kutlaması
Gamze Aktaş ile Yeni Yıl Kutlaması

Gamze Aktaş ile Yeni Yıl Kutlaması

Olivier Reza ile Soru-Cevap
Olivier Reza ile Soru-Cevap

Olivier Reza ile Soru-Cevap

Ünlü Erkeklere İlham Veren Kadınlar
Ünlü Erkeklere İlham Veren Kadınlar

Ünlü Erkeklere İlham Veren Kadınlar

Mandarin Oriental Bosphorus, Istanbul'dan “MO Talks Serisi”
Mandarin Oriental Bosphorus, Istanbul'dan “MO Talks Serisi”

Mandarin Oriental Bosphorus, Istanbul'dan “MO Talks Serisi”