"Fosil Yakıt Değil Yün Giyin" sloganıyla startı verilen kampanya ile Woolmark, tüketicileri sentetik kumaşların fosil yakıtlardan yapıldığı konusunda eğitmeyi ve satın alma kararı verirken doğal kumaşları, özellikle de yünlü kumaşları seçmeye teşvik etmeyi amaçlıyor. Çünkü dünyada her 25 dakikada, bir olimpik havuz büyüklüğünde fosil yakıt, sentetik kumaş üretimi için kullanılıyor.
Woolmark'ın bu yeni kampanya stratejisinin merkezinde, lifler ve etki arasındaki bağlantı konusunda belirgin bir farkındalık eksikliği olduğunu gösteren araştırmaları yer alıyor. Araştırmalar, her 10 tüketiciden 8'inin sentetik liflerin kökenini bilmediğini ortaya koydu. Bu neden önemli? Çünkü gerçekler olmadan tüketiciler bilinçli kararlar alamazlar. Yün, gümüş kurşun değildir, ancak çözümün bir parçasıdır: doğal, yenilenebilir, biyolojik olarak parçalanabilir, dayanıklı ve geri dönüştürülebilir.
Kampanya filminin senaryosu ve prodüksiyonu Park Village, Studio Birthplace ve daha önce Greenpeace'in Wasteminster kampanyasını gerçekleştiren 20Something firmasının iş birliğiyle hayata geçirildi. Kampanya filminin amacı; insanların bir dakikanın sonunda "bilinç kazanması" ve aslında "fosil yakıt" giydiklerinin farkına varması. 20Something'in strateji partneri olan Fran Docx'a göre asıl amaç; fosil yakıt bazlı sentetik kumaşlar ve yün gibi organik kumaşlar arasındaki tercih farkının gezegene olan etkilerinin farkına varılarak iyi anlaşılması. Özellikle "fast fashion" (hızlı moda) anlayışıyla birlikte üretimin hızlanmasıyla gardıroplarımızda daha fazla yer alan sentetik kumaşların aslında bir alternatifi olduğu ve bu alternatiflerden birinin yün gibi organik ürünlerle yer değiştirebileceğinin anlaşılması hedefleniyor.
Kampanya filmine ek olarak Londra'daki Piccadilly Circus ve New York'taki Times Meydanı gibi ikonik mekanlarda görsel olarak sürükleyici ve çarpıcı dijital görüntüler eşlik edecek. Woolmark, eko kampanyasını, TikTok hesabından da paylaşarak Z Kuşağı'nı da bilinçlendirecek.