Lara MUTLU / Fotoğraf Getty Images Türkiye
Kenzo Takada’nın 1970 yılında Paris’te kurduğu kendi adını taşıyan lüks modaevi, Paris’in ilk Japon lüks markası oldu. Doğu ve batının en iyi unsurlarını birleştiren yenilikçi tasarımlarıyla tanınan tasarımcı şimdilerde Avon ile yaptığı iş birliğiyle adından söz ettiriyor.
Avon ile yollarınız nasıl kesişti?
Avon’la bu çalışmayı yaparken hem tüm lüks özellikleri bünyesinde barındıran, hem de her bütçeye uygun bir ürün oluşturmayı hedefledik. 2014 yılından bu yana Avon’la çalışıyoruz ve bunun harika bir deneyim olduğunu söyleyebilirim. Ekip olarak yaptıkları işe bu denli adamış olmaları, şirketlerine tutkuyla bağlılıkları ve yaptıkları işle gurur duymaları çok hoşuma gidiyor.
Şu sıralar modayla ilişkiniz nasıl?
Modaya olan merakım devam ediyor. Aktif olarak moda dünyasında olmasam da gözüm hala modanın üzerinde. Kendi yarattığım markadan 60 yaşımda ayrılmaya karar verdim. Emekli olacağımı düşünmüştüm ancak birkaç ay sonra çalışmam gerektiğini; yoksa çok daha çabuk yaşlanacağımı fark ettim. Avon gibi şirketlerle çalışmak hayatımda güzel bir denge kurmamı sağlıyor. Belirli bir iş ritmim oluyor fakat koleksiyon üzerine koleksiyon yaratmak kadar yoğun da olmuyorum.
Moda sizin için ne ifade ediyor?
Moda, sürekli bir değişim halinde… Geçmişin deneyimlerinden esinleniyor, sürekli değişiyor ve aslında kabuk değiştiriyor. Aynı zamanda bir güzellik unsuru olarak belirli bir karakterin ifade edilmesi için kullanılan bir araç. Tabii bir de düşlerin gerçekleşmesini sağlayıp; hayal etmeyi mümkün kılıyor.
Yeni bir parfüm yaratmakla ilgili ne düşünüyorsunuz?
Yeni kokular yaratmayı her zaman çok sevdim. Parfüm yaratırken de daima bu işin uzmanlarıyla çalışıyorum. Her seferinde de harika bir tecrübe yaşıyorum. Her parfüm hikayesi, birçok hatırayı içinde barındırırken; pek çok farklı duyguyu da beraberinde getiriyor. Parfüm yaratırken defalarca deneme yapıp çokça zaman harcamanız gerekir. Fakat parfüm yaratmak benim gerçekten de çok eğlendiğim bir alan.
Bir parfümün yaratım süreci nasıl işliyor?
Oldukça uzun bir süreç… Her şeyden önce bir fikre aşık olmam, üzerinde çalışmayı çok seveceğim belirli bir vizyon yakalamam gerekiyor. Sonra bu fikri fiziksel hale getirmek için üzerinde çalışma aşamaları geliyor. Ürünün fikri yansıtması gerekiyor. Parfüm içeriğinden şişe tasarımına ve ambalaja kadar her aşamada pek çok deneme yapıyoruz.
Sizi tanımlayacak parfüm nasıldır?
Tazeleyici kokular, bana keyif veren parfümler hoşuma gidiyor. Aynı zamanda odunsu bir baza sahip olan tazeleyici kokuları seviyorum.
Size kim ve ne ilham verir?
Muhtemelen her şey… Çünkü ilham her yerden gelebilir. Bir filmden, bir dost sohbetinden, yeni bir ülke ziyaretinden… Aslında her şey duygularla ilgili ve bu işin anahtarı merak duygusunu her zaman koruyabilmek. Ben de zihnimi açmak ve aramaya, keşfetmeye, öğrenmeye olan ilgimi korumak için çabalıyorum.
Sırada ne var?
Umarım bir sürü macera!