Kökenleri 1870’lerde İtalya’nın Varese şehrine dayanan Divarese, muhteşem bir marka hikayesine sahip. Öyle ki yüz yılı aşan geçmişiyle ayakkabı tarihinde her dönemin ruhunu yaşamış olan marka, 19. yüzyılın sonlarına doğru ithal ettikleri modern bir makineyle özel üretimden seri üretime geçerek, İtalyan ayakkabı sektörünü, kökünden değiştirmiş. İşte kökenleriyle beslenen bu kıymetli marka, yeni sezonda ayakkabı tutkunlarını 1920’lerin gösterişli aynı zamanda, şık ve eğlenceli atmosferinede adım adım bir yolculuğa çıkarıyor.
Zira marka geçtiğimiz günlerde 1920’li yılların gösterişli, şık ve eğlenceli hayat tarzını ve ruhunu yansıtan çok özel bir koleksiyon hazırladı. Divarese’nin, 1920’lerde üretilen ayakkabıların birer replikasından oluşan bu özel koleksiyon, 9 modelden oluşuyor. “Muhteşem 20’ler” serisindeki ayakkabıların her biri özel ve nakışlarıyla birlikte el yapımı ve özel seri numarasıyla sunuluyor. Her modelden sadece 45 adet üretilen bu şık koleksiyonun, oluşum süreci ve ayrıntılarını öğrenmek üzere Divarese Operasyonundan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Özlem İkiışık ile bir araya geldik.
Sizi kısaca tanıyabilir miyiz?
Mimar Sinan Üniversitesi Tiyatro Dekor ve Kostüm Bölümü’nü bitirdikten sonra İtalya’nın Marche bölgesinde ayakkabı tasarım teknik eğitimi gördüm ve bir tasarım stüdyoda çalıştım. 20 yıldır ayakkabı üretimi, koleksiyon gelişimi ve perakendesinde çalışıyorum.1,5 yıldır Aymarka’da Divarese Operasyonundan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısıyım.
Dönem ayakkabıları ve “Muhteşem 20’ler” nasıl ortaya çıktı?
Divarese markasının kökleri 1870’lerde İtalya’nın Varese şehrine dayanıyor ve adını buradan alıyor. Divarese muhteşem bir marka hikayesine sahip, zengin bir geçmişi var. Markanın arşivlerini incelerken 1920’lerden itibaren yapılmış reklam ve tanıtım afişlerini bulduk. Bu afişlerde çok zarif ve şık ayakkabı resimleri de vardı. Oradan yola çıkarak bu çok özel koleksiyonu hazırladık. Divarese ile çalışmaya başladıktan ve eski dönemlere ait gerçek tasarım çizimlerini arşivlerde gördükten sonra markanın tasarımlarının sınırlı sayıda replikalarını yaptık. Koleksiyonda tekrar yapmaya değer kıymetli ürünleri (collector’s item) ayakkabı merakı olan müşterilerimiz için üretmeyi düşündük ve hayata geçirdik. Her ayakkabıyı sınırlı sayıda ve elde ürettik.
Koleksiyondan biraz bahseder misiniz?
Muhteşem 20’ler koleksiyonu için 9 ayakkabı 2 çanta modelinin replikalarını hazırladık. Ayakkabıların her modeli sadece 45 çift üretildi yani çok özel bir seri. Bu ayakkabıların her tarafı deri, tabanları da kösele olarak tamamı el işçiliğiyle yapıldı.
1920’li yıllardaki tarzı tasarımlarda nasıl görüyoruz ve koleksiyona hangi renkler hakim?
20’ler benim için moda tarihinin en şık, en yalın dönemidir. Dönemin hafif metalik efektli derilerini, kadeh ökselerini, düğmelerini, işlemelerini tasarımlarda görebilirsiniz. Koleksiyonda daha çok yeşil, antik bronz ve altın renkler hakim.
Önümüzdeki dönemde planlarınız arasında ne tür projeler var?
Sürpriz projelerle müşterilerimizi gülümsetmeye devam etmek istiyoruz. Mağazalarımızı sadece ayakkabı almaya gelmek için değil, güzel keyifli zaman geçirecekleri bir ortama dönüştürmek için çalışıyoruz. İtalyan ikonlarıyla işbirliklerimiz devam ediyor. Şu anda Fiat 500 collection ayakkabılarımız araba severlerin beğenisine sunuldu. Yine Illy ile çok güzel bir işbirliğimiz var; alışveriş yapan müşterilerimize Universita del Cafe barrista workshop’una katılma şansı veriyoruz. Ayrıca mağazalarımızda müşterilerimize Illy espresso ikramımız var. Illy’nin Art fincan serilerini mağazalarımızdan satın alabilirsiniz. Bunun yanında Fabriano, dünyanın en eski kağıt üreticisi. Kökleri 1200’lere dayanıyor. 2002’deki ilk EURO banknot Fabriano kağıt üzerine basılmış. Son birkaç yıldır Fabriano İtalya’da çok şirin kırtasiye butikleri açmaya başladı. Biz de Divarese mağazalarında deri ve kağıt ürünlerini satmaya başladık. Türkiye’de de sadece Divarese mağazalarında satılıyor.
Geçen süreç boyunca markanın ulaştığı bu konumu nasıl değerlendiriyorsunuz?
Divarese markası Türkiye’de 80’lerden beri kalite ve İtalyan algısıyla varlığını başarıyla kanıtlamış durumda. Müşterileri kemikleşmiş. Biz markanın başarısını devam ettirmek için bu rekabet ortamında farklı projeler geliştirmeye devam edeceğiz.
Röportaj: Beyza ÖZEL