Esat Karlıdağ ile Kozmetik Sektörü Üstüne

İş insanı Esat Karlıdağ, kozmetik alanındaki ulusal başarısını uluslararası düzeye taşıyor. Vizyonunu güçlü stratejiler ile şekillendiren Karlıdağ, kendi deneyimlerinden yola çıkarak sürdürülebilir başarıyı destekleyen temel prensipleri anlatıyor.

YAZAR: Nazlı Sancaklı
ABONE OL
1 Şubat 2024 Perşembe 13:49 | Son Güncellenme:
6 dakika okunma süresi
Esat Karlıdağ ile Kozmetik Sektörü Üstüne

Logesa Lojistik ve Mi Kozmetik şirketinin kurucusu Esat Karlıdağ, yeni markası Donna Rara ile Türkiye'de büyük bir başarının kapılarını araladı. Yakaladığı ulusal başarıyı uluslararası düzeyde sürdürme vizyonu ile çalışmalarına hız kesmeden devam ediyor. Başarılı iş insanı, Donna Rara'nın uluslararası pazarda var olma hedefi için Ar-Ge çalışmalarına ve sürekli olarak gelişen kozmetik sektöründeki trendlere uyum sağlamaya özel bir önem atfettiklerinin özellikle altını çiziyor. Karlıdağ; markasını, temel prensiplerini ve stratejilerini anlatıyor.

Uluslararası pazarlara adım atma kararı nasıl ortaya çıktı? Bu kararınızı hangi faktörler destekledi?

Donna Rara'nın uluslararası pazarlara adım atma kararı, markamızın Türkiye'de elde ettiği başarı ve güçlü bir temele dayanıyor. Türkiye'de geniş bir tüketici kitlesi tarafından benimsenen ve sevilen Donna Rara; kalite, çeşitlilik ve rekabetçi fiyatlarla öne çıktı. Bu başarının ardından, markamızın potansiyelini uluslararası düzeyde değerlendirme kararı aldık. Şimdi baktığımda, "İyi ki bu işe girişmişiz" diyorum.

Geniş bir ürün yelpazeniz var. En çok öne çıkan ve tüketiciler tarafından ilgi gören ürünler hangileri?

Makyaj malzemelerinden saç bakımına, cilt bakımından saç boyasına kadar birçok kategoride ürün sunuyoruz. Özellikle makyaj fırçaları, saç bakım ürünleri ve cilt bakımı ürünleri tüketicilerimiz arasında büyük ilgi görüyor.

Uluslararası pazarlarda özellikle hangi bölgelere odaklanmayı planlıyorsunuz?

Uluslararası pazarlara odaklanırken öncelikle Avrupa ülkeleri ve Rusya gibi bölgelere yöneliyoruz. Bu bölgelerdeki tüketicilere Donna Rara'nın kaliteli ve çeşitli ürünlerini sunmak istiyoruz.

Uluslararası rekabet ortamında sizi başarıya ulaştıracağını düşündüğünüz öne çıkan stratejileriniz neler?

Uluslararası rekabet ortamında öne çıkmak için stratejimiz, kaliteden ödün vermeden rekabetçi fiyatlar sunmaya devam etmek, yerel tüketici ihtiyaçlarına odaklanmak ve güçlü bir pazarlama stratejisi izlemek.

Kozmetik sektöründe kalite ve çeşitlilik en önemli başlıklar arasında geliyor. Bu konuda sizi bir adım öne taşıyan nasıl adımlar atıyorsunuz?

Kozmetik sektöründe rekabet edebilme stratejilerimiz arasında sürekli Ar-Ge çalışmalarıyla yenilikçi ürünler sunmak, müşteri memnuniyetini ön planda tutmak ve kalite standartlarına sıkı bir şekilde bağlı kalmak var.

Uluslararası pazarda başarı elde etmek için nasıl bir pazarlama stratejisi izliyorsunuz?

Pazarlama stratejimiz, hedef bölgelerdeki tüketici taleplerini anlamak ve buna uygun ürün ve iletişim stratejileri oluşturmak üzerine kurulu. Aynı zamanda dijital pazarlama ve sosyal medya kullanımını da etkili bir şekilde değerlendiriyoruz.

Farklı ülkelerle iş yaparken kültürel farklılıkları ne derece dikkate alıyorsunuz?

Uluslararası tüketicilere ürünlerimizi sunarken mutlaka kültürel farklılıkları dikkate alıyoruz. Ürün ambalajlarından reklam kampanyalarına kadar her detayda, hedeflediğimiz bölgelerin kültürüne saygı gösteriyoruz.

İnovasyon konusundaki yaklaşımlarınız neler?

Ar-Ge çalışmalarımız ve inovasyon konusundaki yaklaşımımız, Donna Rara'yı sektörde öncü kılmak adına önemli bir rol oynuyor. Yenilikçi ürünler ve formüller geliştirmek için sürekli çaba sarf ediyoruz.

Markanın uluslararası alanda büyük bir oyuncu haline gelmesini hedeflerken karşılaştığınız en önemli zorluklar neler oluyor; bu zorlukları aşmak için nasıl bir strateji izliyorsunuz?

Uluslararası alanda büyüme hedefimizle karşılaştığımız zorluklar arasında pazarın dinamikleri, yerel düzenlemeler ve kültürel farklılıkları yönetmek yer alıyor. Bu zorlukları aşmak için esnek bir strateji izliyoruz ve yerel ekiplerle iş birliği yaparak adaptasyon sağlıyoruz. Ayrıca, müşteri geri bildirimlerini dikkate alarak sürekli olarak iyileştirmeler yapıyoruz.

Donna Rara'nın ulusal düzeyde elde ettiği başarıyı uluslararası düzeyde sürdürme vizyonunu nasıl değerlendiriyorsunuz?

Donna Rara'nın ulusal düzeyde elde ettiği başarı, uluslararası düzeyde sürdürme vizyonumuzun temelini oluşturuyor. Türkiye'deki başarımızın uluslararası arenada da devam etmesi için aynı kalite standartlarına ve müşteri odaklı yaklaşıma bağlı kalmaya devam edeceğiz.

EN ÇOK OKUNANLAR

Hamid Merati-Kashani'den Unutulmaz Parfümlerin Sırrı
Hamid Merati-Kashani'den Unutulmaz Parfümlerin Sırrı

Hamid Merati-Kashani'den Unutulmaz Parfümlerin Sırrı

9 dakika okunma süresi
4 ARALIK 2024
4 ARALIK 2024

4 ARALIK 2024

1 dakika okunma süresi
Dans ve Terapinin Birleşme Noktasında Bir Sanatçı: Ekin Bernay
Dans ve Terapinin Birleşme Noktasında Bir Sanatçı: Ekin Bernay

Dans ve Terapinin Birleşme Noktasında Bir Sanatçı: Ekin Bernay

20 dakika okunma süresi
2024 Gotham Ödülleri'nin En İyi Kırmızı Halı Görünümleri
2024 Gotham Ödülleri'nin En İyi Kırmızı Halı Görünümleri

2024 Gotham Ödülleri'nin En İyi Kırmızı Halı Görünümleri

3 dakika okunma süresi
Rihanna'nın Fashion Awards 2024 Kırmızı Halı Stili
Rihanna'nın Fashion Awards 2024 Kırmızı Halı Stili

Rihanna'nın Fashion Awards 2024 Kırmızı Halı Stili

1 dakika okunma süresi

DAHA FAZLASI

Nilperi X Elle Koleksiyonu
Nilperi X Elle Koleksiyonu

Nilperi X Elle Koleksiyonu

İçindeki Gücü Uyandır: Özgüven Üzerine Bir Yolculuk
İçindeki Gücü Uyandır: Özgüven Üzerine Bir Yolculuk

İçindeki Gücü Uyandır: Özgüven Üzerine Bir Yolculuk

Kaygı ve Stresle Baş Etmek için Anda Kal. Peki, Nasıl?
Kaygı ve Stresle Baş Etmek için Anda Kal. Peki, Nasıl?

Kaygı ve Stresle Baş Etmek için Anda Kal. Peki, Nasıl?

LOEWE, Türkiye'de İlk Mağazasını Açtı
LOEWE, Türkiye'de İlk Mağazasını Açtı

LOEWE, Türkiye'de İlk Mağazasını Açtı

PERALUNA'dan Doğadan İlham Alan Renkler ve Doku Oyunları
PERALUNA'dan Doğadan İlham Alan Renkler ve Doku Oyunları

PERALUNA'dan Doğadan İlham Alan Renkler ve Doku Oyunları

Çocuklar için Ara Tatil Programları: Eğlenceli Atölyeler
Çocuklar için Ara Tatil Programları: Eğlenceli Atölyeler

Çocuklar için Ara Tatil Programları: Eğlenceli Atölyeler

Uzun ve Kaliteli Yaşam İçin Altın Kurallar
Uzun ve Kaliteli Yaşam İçin Altın Kurallar

Uzun ve Kaliteli Yaşam İçin Altın Kurallar

Borusan Otomotiv'den Yeni Nesil Satış Konsepti
Borusan Otomotiv'den Yeni Nesil Satış Konsepti

Borusan Otomotiv'den Yeni Nesil Satış Konsepti

Gap'in ikonik klasikleri, Cult Gaia'nın estetik stili ile buluşuyor
Gap'in ikonik klasikleri, Cult Gaia'nın estetik stili ile buluşuyor

Gap'in ikonik klasikleri, Cult Gaia'nın estetik stili ile buluşuyor

Peugeot'dan 7 Koltuklu SUV
Peugeot'dan 7 Koltuklu SUV

Peugeot'dan 7 Koltuklu SUV

2025 Dolunay Ne Zaman? İşte Bilmeniz Gereken Her Şey
2025 Dolunay Ne Zaman? İşte Bilmeniz Gereken Her Şey

2025 Dolunay Ne Zaman? İşte Bilmeniz Gereken Her Şey

Jaguar, Miami Art Week'te Sanatla Bütünleşen Yeni Tasarımını Sergiliyor
Jaguar, Miami Art Week'te Sanatla Bütünleşen Yeni Tasarımını Sergiliyor

Jaguar, Miami Art Week'te Sanatla Bütünleşen Yeni Tasarımını Sergiliyor