Röportaj Petek KIRBOĞA
Fotoğraf Tamer YILMAZ
Backstage Fotoğraf Avşar GÜLENER
AYŞEM SUNAL SAVAŞKURT
İstanbul Devlet Opera ve Balesi Başkoreograf
Uyuyan Güzel balesini 20 yıl sonra İstanbul’da sahneye koydunuz, neler söylemek istersiniz?
Uyuyan Güzel klasik bale repertuvarının önemli eserlerinden biri olarak kabul ediliyor. Kadrosunu oluşturmak da çok kolay değil. Aradan 20 yıl geçtiği için yeni jenerasyonun bu baleyi seyretmesi gerektiğini düşündük. İlk yapıldığında çocuk balesinde olan dansçılarımız bugün Uyuyan Güzel’de dans ediyor. Uzun bir ara girdiği için tekrar yapmak istedik. Bu kadar zamandır yapılmamış olmasının bir sebebi de sanırım en zor akademik balelerden biri olması.
GİZEM TUNCAY
Uyuyan Güzel Balesi Baş Balerini
Uyuyan Güzel balesinde baş dansçı olarak dans edeceğinizi öğrendiğinizde ne hissettiniz?
Bu rol benim İstanbul Devlet Opera ve Balesi’ndeki ikinci başrolüm. Dİğer baş dansçılara oranla ben daha küçüğüm bu da daha tecrübesizim demek, Ayşem Sunal bana fırsat sundu, beni denedi bunun için çok mutluyum. Bana “Dene, yapabilirsen dans edeceksin bu rolde.” dedi.
MELİH MERTEL
Uyuyan Güzel Balesi Baş Baleti
Uyuyan Güzel balesindeki rolünüz için ne kadar çalıştınız?
Bir aydır çalışıyoruz. Ben çok çabuk hazırlanabiliyorum, yeni bir eser çıkacak olsa bile iyi konsantre oluyorum. Teknik anlamda ve rol anlamında çabuk içine girebiliyorum. Pilates ve fitness ile bedenimi güçlendiririm. Rolümle ilgili aldığım eleştirileri çalışmaya başlamadan önce aklımdan geçirerek uygularım. Çok sıkı çalışırım.
Röportajın tamamı ALEM'de!
Kamera arkası görüntüleri: