TİNA'NIN HİKAYESİ

Nişantaşı’nda yıllardır var olan ve hep önünden geçtiğim Tina Jewellery’den içeri girdim ve bambaşka bir dünya ile karşılaştım. Markanın hikayesini tasarımcısı Esra Moreno’dan dinlemeye ne dersiniz?

ABONE OL
8 Mart 2018 Perşembe 10:37 | Son Güncellenme:
3 dakika okunma süresi
TİNA'NIN HİKAYESİ

Röportaj: Lara Mutlu - [email protected]

Üniversite yıllarından beri mücevher tasarımına merak saran Esra Moreno ile Tina Jewellery’nin hikayesini konuştuk.

Takı tasarımı yapmaya ne zaman, nasıl başladınız?
Mücevher tasarımına üniversite döneminde, tüm okul dışında arta kalan zamanlarımı geçirdiğim; annemin kurucusu olduğu Tina Jewellery’de başladım. O zamanlarda envanterimiz, ürünlerimizi elle çizdiğimiz bir defterde tutuluyordu. Annem burada da her zamanki titizliğini gösteriyor; ürünü yeteri kadar güzel çizilmiş bulmazsa silip tam anlamıyla benzer olana kadar tekrar tekrar çizdiriyordu. Ben zaman içerisinde kendimi geliştirdim ve mücevherlerin sahip oldukları ayrıntıları her geçen gün daha iyi görebilmeye başladım. Bir süre sonra olanları resimlemek yerine kendi hayalimdeki, kullanmaktan zevk alacağımı düşündüğüm tasarımları çizmeye başladım. 

Tina adı nereden geliyor?
Tina adı babamın, annemin gerçek ismi olan Christa adının Türkiye’de zor telaffuz edileceğini düşünüp onu Tina diye çağırmasıyla başlıyor. Annem de 1992 yılında kurduğu mücevher markasına kendi adıyla bütünleşen Tina Jewellery ismini veriyor.

Tasarımda nasıl bir stiliniz var?
Tasarımlarım, barındırdıkları fikir ve kusursuz detayları ile kolayca ayrıştırılabilir. Daha nadir olanın peşine düşen kadınların, kasalarda saklamak yerine, günün her saati kullanmaktan zevk aldıkları parçalar olmasını istiyoruz. Sonuçta adı üstünde mücevher çok kıymetli bir değer, ancak bu değerin yılda sadece bir-iki kez, belirli zamanlarda kullanılması bizce doğru değil. Biz “En değerli sensin” sloganını savunurken, en değerlinin de kişinin yaşamının her anında onunla birlikte, tüm pozitif enerjisini vermesinden yanayız. Tabii ki, insanın kasasında aile yadigârı olan veya koruma amaçlı tuttuğu parçalar olabilir ama kullanma alanı kısıtlı olduğu için kasada tutulan parçalar yanlış yatırımlardır.

Hangi materyallerle çalışıyorsunuz?
Nadir ve üst kalitede olan renkli taşlar, pırlanta ve altını birlikte kullanıyoruz. Bizim için en önemli kriter taşların suni bir işleme tabi tutulmamış olması. 

Sizce sizin tasarımlarınızı özel ve farklı kılan şey nedir?
Ürünlerimizle ilk defa karşılaşan kişilerden en sık duyduğumuz şeyler, “Bunlar Türkiye’de mi yapılıyor” ya da “Ürünleriniz çok farklı, başka hiçbir yerde bu kadar değişik tasarım görmedim” oluyor. Sanırım yarı Avrupalı, yarı Türk olmamız ve en önemlisi kadın olmamız tasarımlarımıza ayrıcalık katıyor.

Röportajın tamamı bu hafta ALEM'de...

EN ÇOK OKUNANLAR

İlham Dolu Hikayeler: Ebru Döşekçi
İlham Dolu Hikayeler: Ebru Döşekçi

İlham Dolu Hikayeler: Ebru Döşekçi

5 dakika okunma süresi
İlham Dolu Hikayeler: Simay Bülbül
İlham Dolu Hikayeler: Simay Bülbül

İlham Dolu Hikayeler: Simay Bülbül

9 dakika okunma süresi
İlham Dolu Hikayeler: Gözde Durmuş
İlham Dolu Hikayeler: Gözde Durmuş

İlham Dolu Hikayeler: Gözde Durmuş

14 dakika okunma süresi
İlham Dolu Hikayeler: Demet Sabancı Çetindoğan
İlham Dolu Hikayeler: Demet Sabancı Çetindoğan

İlham Dolu Hikayeler: Demet Sabancı Çetindoğan

8 dakika okunma süresi
İlham Dolu Hikayeler: Şahika Ercümen
İlham Dolu Hikayeler: Şahika Ercümen

İlham Dolu Hikayeler: Şahika Ercümen

5 dakika okunma süresi

DAHA FAZLASI

Sınırları Aşan Bir Vizyon: Almila Dönmez
Sınırları Aşan Bir Vizyon: Almila Dönmez

Sınırları Aşan Bir Vizyon: Almila Dönmez

Michelin Guide 2025 Yılın En Genç Şefi: Serhat Doğramacı
Michelin Guide 2025 Yılın En Genç Şefi: Serhat Doğramacı

Michelin Guide 2025 Yılın En Genç Şefi: Serhat Doğramacı

2025 Gastronomi Trend Raporu
2025 Gastronomi Trend Raporu

2025 Gastronomi Trend Raporu

İlham Dolu Hikayeler: Ebru Döşekçi
İlham Dolu Hikayeler: Ebru Döşekçi

İlham Dolu Hikayeler: Ebru Döşekçi

Safilo Group CEO'su Angelo Trocchia ile Gözlük Modası
Safilo Group CEO'su Angelo Trocchia ile Gözlük Modası

Safilo Group CEO'su Angelo Trocchia ile Gözlük Modası

Z Raporu: Mina Derman
Z Raporu: Mina Derman

Z Raporu: Mina Derman

Lara Kurdoğlu: Hayatı Anlama Yolculuğu
Lara Kurdoğlu: Hayatı Anlama Yolculuğu

Lara Kurdoğlu: Hayatı Anlama Yolculuğu

İlham Dolu Hikayeler: Gözde Durmuş
İlham Dolu Hikayeler: Gözde Durmuş

İlham Dolu Hikayeler: Gözde Durmuş

Podyumdan Küresel Farkındalığa: Tülin Şahin Avrupa Parlamentosu'nda
Podyumdan Küresel Farkındalığa: Tülin Şahin Avrupa Parlamentosu'nda

Podyumdan Küresel Farkındalığa: Tülin Şahin Avrupa Parlamentosu'nda

Nazlı Koruyan Altıpat ile Güzellik Endüstrisinde Kadınların Yükselişi
Nazlı Koruyan Altıpat ile Güzellik Endüstrisinde Kadınların Yükselişi

Nazlı Koruyan Altıpat ile Güzellik Endüstrisinde Kadınların Yükselişi

İlham Dolu Hikayeler: Simay Bülbül
İlham Dolu Hikayeler: Simay Bülbül

İlham Dolu Hikayeler: Simay Bülbül

İlham Dolu Hikayeler: Demet Sabancı Çetindoğan
İlham Dolu Hikayeler: Demet Sabancı Çetindoğan

İlham Dolu Hikayeler: Demet Sabancı Çetindoğan