TİNA'NIN HİKAYESİ

Nişantaşı’nda yıllardır var olan ve hep önünden geçtiğim Tina Jewellery’den içeri girdim ve bambaşka bir dünya ile karşılaştım. Markanın hikayesini tasarımcısı Esra Moreno’dan dinlemeye ne dersiniz?

ABONE OL
8 Mart 2018 Perşembe 10:37 | Son Güncellenme:
3 dakika okunma süresi
TİNA'NIN HİKAYESİ

Röportaj: Lara Mutlu - [email protected]

Üniversite yıllarından beri mücevher tasarımına merak saran Esra Moreno ile Tina Jewellery’nin hikayesini konuştuk.

Takı tasarımı yapmaya ne zaman, nasıl başladınız?
Mücevher tasarımına üniversite döneminde, tüm okul dışında arta kalan zamanlarımı geçirdiğim; annemin kurucusu olduğu Tina Jewellery’de başladım. O zamanlarda envanterimiz, ürünlerimizi elle çizdiğimiz bir defterde tutuluyordu. Annem burada da her zamanki titizliğini gösteriyor; ürünü yeteri kadar güzel çizilmiş bulmazsa silip tam anlamıyla benzer olana kadar tekrar tekrar çizdiriyordu. Ben zaman içerisinde kendimi geliştirdim ve mücevherlerin sahip oldukları ayrıntıları her geçen gün daha iyi görebilmeye başladım. Bir süre sonra olanları resimlemek yerine kendi hayalimdeki, kullanmaktan zevk alacağımı düşündüğüm tasarımları çizmeye başladım. 

Tina adı nereden geliyor?
Tina adı babamın, annemin gerçek ismi olan Christa adının Türkiye’de zor telaffuz edileceğini düşünüp onu Tina diye çağırmasıyla başlıyor. Annem de 1992 yılında kurduğu mücevher markasına kendi adıyla bütünleşen Tina Jewellery ismini veriyor.

Tasarımda nasıl bir stiliniz var?
Tasarımlarım, barındırdıkları fikir ve kusursuz detayları ile kolayca ayrıştırılabilir. Daha nadir olanın peşine düşen kadınların, kasalarda saklamak yerine, günün her saati kullanmaktan zevk aldıkları parçalar olmasını istiyoruz. Sonuçta adı üstünde mücevher çok kıymetli bir değer, ancak bu değerin yılda sadece bir-iki kez, belirli zamanlarda kullanılması bizce doğru değil. Biz “En değerli sensin” sloganını savunurken, en değerlinin de kişinin yaşamının her anında onunla birlikte, tüm pozitif enerjisini vermesinden yanayız. Tabii ki, insanın kasasında aile yadigârı olan veya koruma amaçlı tuttuğu parçalar olabilir ama kullanma alanı kısıtlı olduğu için kasada tutulan parçalar yanlış yatırımlardır.

Hangi materyallerle çalışıyorsunuz?
Nadir ve üst kalitede olan renkli taşlar, pırlanta ve altını birlikte kullanıyoruz. Bizim için en önemli kriter taşların suni bir işleme tabi tutulmamış olması. 

Sizce sizin tasarımlarınızı özel ve farklı kılan şey nedir?
Ürünlerimizle ilk defa karşılaşan kişilerden en sık duyduğumuz şeyler, “Bunlar Türkiye’de mi yapılıyor” ya da “Ürünleriniz çok farklı, başka hiçbir yerde bu kadar değişik tasarım görmedim” oluyor. Sanırım yarı Avrupalı, yarı Türk olmamız ve en önemlisi kadın olmamız tasarımlarımıza ayrıcalık katıyor.

Röportajın tamamı bu hafta ALEM'de...

EN ÇOK OKUNANLAR

Kesintisiz Mobilite için Yeni Adım
Kesintisiz Mobilite için Yeni Adım

Kesintisiz Mobilite için Yeni Adım

2 dakika okunma süresi
Cupra City Garage 10. Lokasyonuyla İstanbul'da
Cupra City Garage 10. Lokasyonuyla İstanbul'da

Cupra City Garage 10. Lokasyonuyla İstanbul'da

1 dakika okunma süresi
Tohum Otizm Vakfı'ndan 2025'e Umut Dolu Başlangıç
Tohum Otizm Vakfı'ndan 2025'e Umut Dolu Başlangıç

Tohum Otizm Vakfı'ndan 2025'e Umut Dolu Başlangıç

1 dakika okunma süresi
Merve Tüfekçi Emre'nin İlk Sergisi
Merve Tüfekçi Emre'nin İlk Sergisi

Merve Tüfekçi Emre'nin İlk Sergisi

1 dakika okunma süresi
Cesur, Özgün, Yaratıcı Takının Yeni Adresi: shopi go
Cesur, Özgün, Yaratıcı Takının Yeni Adresi: shopi go

Cesur, Özgün, Yaratıcı Takının Yeni Adresi: shopi go

3 dakika okunma süresi

DAHA FAZLASI

Hamid Merati-Kashani'den Unutulmaz Parfümlerin Sırrı
Hamid Merati-Kashani'den Unutulmaz Parfümlerin Sırrı

Hamid Merati-Kashani'den Unutulmaz Parfümlerin Sırrı

Estée Lauder Şirketleri'nin "Pembe Kurdele" Hareketi
Estée Lauder Şirketleri'nin "Pembe Kurdele" Hareketi

Estée Lauder Şirketleri'nin "Pembe Kurdele" Hareketi

Çağatay Odabaş ve Esra Çevik İle "Işık. Gölge. Sahneler." Üzerine
Çağatay Odabaş ve Esra Çevik İle "Işık. Gölge. Sahneler." Üzerine

Çağatay Odabaş ve Esra Çevik İle "Işık. Gölge. Sahneler." Üzerine

Özge Özacar x Dior Beauty İş Birliği
Özge Özacar x Dior Beauty İş Birliği

Özge Özacar x Dior Beauty İş Birliği

Bir Tenorun Hikayesi: Mario Frangoulis'in Sanatla Geçen 35 Yılı
Bir Tenorun Hikayesi: Mario Frangoulis'in Sanatla Geçen 35 Yılı

Bir Tenorun Hikayesi: Mario Frangoulis'in Sanatla Geçen 35 Yılı

Benan Terzioğlu'nun Yeni Yıl Dilekleri
Benan Terzioğlu'nun Yeni Yıl Dilekleri

Benan Terzioğlu'nun Yeni Yıl Dilekleri

Begüm Kıroğlu'nun Yeni Yıl Dilekleri
Begüm Kıroğlu'nun Yeni Yıl Dilekleri

Begüm Kıroğlu'nun Yeni Yıl Dilekleri

Pozitif Enerjisiyle Parlayan Sinem Kobal ile 2025'e İlham Dolu Bir Başlangıç
Pozitif Enerjisiyle Parlayan Sinem Kobal ile 2025'e İlham Dolu Bir Başlangıç

Pozitif Enerjisiyle Parlayan Sinem Kobal ile 2025'e İlham Dolu Bir Başlangıç

Dans ve Terapinin Birleşme Noktasında Bir Sanatçı: Ekin Bernay
Dans ve Terapinin Birleşme Noktasında Bir Sanatçı: Ekin Bernay

Dans ve Terapinin Birleşme Noktasında Bir Sanatçı: Ekin Bernay

Sinem Ekşioğlu'ndan 2025'e İlham Veren Masa Set Up'ları
Sinem Ekşioğlu'ndan 2025'e İlham Veren Masa Set Up'ları

Sinem Ekşioğlu'ndan 2025'e İlham Veren Masa Set Up'ları

“Frida Kahlo'nun Günlükleri” Sergisi Hakkında Merak Edilenler
“Frida Kahlo'nun Günlükleri” Sergisi Hakkında Merak Edilenler

“Frida Kahlo'nun Günlükleri” Sergisi Hakkında Merak Edilenler

Buse Terim'in Yeni Yıl Dilekleri
Buse Terim'in Yeni Yıl Dilekleri

Buse Terim'in Yeni Yıl Dilekleri