PERA'DA İTALYAN İZLERİ

30.05.2018 17:09:45

Divarese, farklı deneyimler yaşatmak hedefiyle İstanbul’un İtalyan etkisi altındaki bölgelerinde saklı kalan hikayeleri müşterileriyle buluşturuyor. Aymarka’da Divarese Operasyonundan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı olarak görev yapan Özlem İkiışık Bartuçu ile Turgay Tuna rehberliğinde gerçekleşen turları konuştuk.

Ayça BARUT TANMAN – [email protected]
Fotoğraf Ertan DEMİRBİLEK – [email protected]

İtalya’nın Varese şehrinde doğan Divarese’nin yolculuğu şimdilerde Türkiye’de devam ediyor. İtalyan tarzını yansıtan ayakkabılarıyla tanınan Divarese, farklı deneyimler sunarak müşterileriyle özel bir bağ kurmaya öncelik veriyor. Aymarka’da Divarese Operasyonundan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı olarak görev yapan Özlem İkiışık Bartuçu’ya büyük ilgi çeken turlarının çıkış noktasını sorduk. 

Özlem Hanım öncelikle sizi tanıyabilir miyiz?
Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi’nde Sahne Dekorları ve Kostüm Tasarımı Bölümü’nde okudum. Çok yakın bir arkadaşımın abisinden etkilenerek başladı okul serüvenim. Bir gün onların evine gittiğimde sahne maket kutuları, kostüm çizimleri gördüm. “Siz ne yapıyorsunuz?‘” diye sorduğumda, Sahne Dekorları ve Kostüm Tasarımı Bölümü’nde okuduğunu ve onunla ilgili çalışmalar yaptığını söyledi. Çok etkilenmiştim ve böylece kendimi bu serüvenin içerisinde buldum. Mimar Sinan Güzel Sanatlar’daki eğitimimi tamamladıktan sonraki dönemde araştırmalar yaptım. “Ayakkabı nasıl tasarlanır, nasıl araştırılır, tarihi nedir? Bununla ilgili nasıl bir eğitim almalıyım?” diye sordum soruşturdum. Sonra İtalya’ya, ayakkabı üzerine eğitim almak için bir meslek okuluna gittim. Türkiye’de sanat, tasarım okuduktan sonra ayakkabı alanında yurt dışında eğitim almak aldığım en doğru karardı. İtalya dönüşümün ardından aile şirketinde çalışmaya başladım. 18 yıl kadar aile şirketinde çalıştım ve bu süreçte koleksiyon hazırlamaya başladım. O sırada ailem üretim dışında mağazacılığa da geçiş yapıyordu. Bu süreç içerisinde perakende sektörünü de tanımış oldum. 18 yıllık aile şirketi deneyimimin ardından bugüne gelecek olursak; Aymarka’da Divarese Operasyonundan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısıyım.

Divarese ile yolunuz nasıl kesişti?
Alie şirketinde çalıştığım dönem bazı değişiklikler yapılmıştı. Aynı zamanda anne olmuştum. Hayatıma yeni bir yön vermek istedim. Farklı bir şeyler yapmak istediğimi biliyordum. Divarese tam da öyle bir dönemde çıktı karşıma. Divarese’den teklif geldi ve kabul ettim.
Divarese oldukça köklü bir geçmişe sahip olan bir İtalyan markası. Markanın Türkiye’deki yolculuğu hakkında neler söylemek istersiniz?
Divarese, çok özel bir hikayesi olan, geçmişi zengin bir marka. Bir baba-oğul tarafından kurulmuş olan Divarese’nin kökleri 1870’lerde İtalya’nın Varese şehrine dayanıyor ve adını buradan alıyor. Kökleri İtalyan olmasına rağmen günümüzde Türkiye’de varlığını sürdüren önemli bir marka Divarese. Markanın Türkiye’ye gelişi Benetton ile başlıyor. Önce Benetton satın alıyor, sonrasında Boyner Grup ve Benetton birlikte Divarese mağazaları açmaya başlıyorlar. O sıralarda Cem Boyner’in kurduğu Alboy ayakkabı fabrikasında Divarese’de satılacak ayakkabılar üretilmeye başlanıyor. Hem ithalat yapıyorlar hem de o dönem İtalyan markalarının lisansını alıyorlar. İlk mağazayı Türkiye’de İzmir Alsancak’ta açan Divarese’nin mağazalaşma süreci böylelikle başlıyor.

Moda dünyasında İtalyan markaların farklı bir gücü var. Sizce tasarım anlamında İtalyan tarzını farklı kılan temel özellikler neler?
Hep söylerim İtalyanlar Rönesans’ın torunları diye. Detaylara çok önem veriyorlar. İtalyan ayakkabılarının kalıpları, topuk formları ve aksesuarları ürünü bir anda öne çıkarır. Estetik genlerinin çok gelişmiş olduğuna inanıyorum; sıradan, temel sayılabilecek bir ürünü yaparken bile estetik bakış açılarını kaybetmiyorlar.

Kısa bir süre önce Pera’da İtalyan izlerini keşfetmek üzere yola çıktınız. Pera’daki İtalyan İzleri turlarının çıkış noktası ne oldu?
Günümüzde deneyim çok önemli bir hale geldi. Divarese olarak markaların hedef kitleleriyle doğru ve güçlü bir iletişim kurabilmeleri için onlara deneyim sunması gerektiğine inanıyoruz. Bu tarz deneyimler marka ile müşterinin duygusal bağ kurmasını, markanın akılda kalıcı olmasını sağlıyor. Divarese, kökleri 1870’lerin İtalya’sına dayanmasına rağmen günümüzde Türkiye’de varlığını sürdüren bir marka. Mağazalarda ürünlerimizi tanıtırken bu hikaye ile bağdaştırmayı istedik. Aynı zamanda markamız ağırlıklı olarak İstanbul’da konumlanmış olduğu için şehrin İtalyan etkisi altındaki bölgelerinde saklı kalan hikayeleri müşterimizle paylaşmak istedik. Böylelikle Fest Travel ile Pera’daki İtalyan İzleri turumuz doğdu. Fest Travel’ın en ünlü rehberlerinden Turgay Tuna ile harika bir tur gerçekleştiriyoruz. Müşterilerimize onları farklı hissettirecek bir şey sunmak istedik ve böylece Pera’daki İtalyan İzleri turlarımız ortaya çıktı. Doğru bir hediye seçtiğimizi ilk gezimizin kontenjanının hızlıca dolmasından anladık. 

Turlara kimler katılabiliyor? Bir sonraki tur ne zaman gerçekleşecek?
Divarese mağazalarından belirlenen tutar ve üzerinde yapılan alışverişlere bu turu hediye ediyoruz. Turlar, Haziran ayı boyunca devam edecek. Yazın ara verip, sonbaharda da bu turlara devam etmeyi düşünüyoruz.

PAYLAŞ