Lüks otomobil üreticisi DS'nin SUV sınıfındaki modeli DS 7, ülkemizde başarılı bir satış grafiği çiziyor. Bunda kuşkusuz zarafetinin yanı sıra sunulan geniş motor seçeneği de etkili oldu. DS 7 Ailesi'nin en kullanışlı otomobiliyle geçtiğimiz hafta beraberdik. Kah şehir içinde trafikte, kah açık yolda yüksek süratlerde deneyimleme fırsatı bulduğumuz bu otomobil beklentilerimizi rahatlıkla karşıladı. Yaşattığı kalite hissi de cabası oldu. Tasarımında Fransız lüksünü yansıtan detaylara bolca yer verilen DS 7 E-Tense Opera 225 markanın imzası niteliğindeki far altlarında, tamponda ve ön panjurda uyumlu bir şekilde konumlanan krom detaylarla akılda kalıcı bir görünüm sunuyor. Ön bölümde gündüz ledlerinin tasarımı ise otomobilin etkileyici detaylarından biri.
Otomobilin far grubu da oldukça iddaalı. Markanın Pixel Vision olarak isimlendirdiği ön far grubu sürüş hızı, direksiyon açısı, hava koşulu gibi parametrelere göre farklı senayolar kurgulayıp tam da ihtiyacınıza göre bir aydınlatma sağlıyor. Otomatik uzun farlar sistemi gece sürüşlerinde kendimizi rahat hissetmemizi sağladı. Uzun far denince akla karşıdan gelen araç gelir hemen ama işte Pixel Vision tam da burda maharetini gösterdi ve başka araçları rahatsız etmeden uzakları aydınlattı. Modelin özellikle arka spot grubu ise karakteristik bir yapıya sahip. Üç boyutlu led ve elmas kesimli bu tasarım DS'in önemli imzalarından biri olarak akılda kalıyor.
Otomobilin içindeyken kaliteli malzemenin ve tasarımın keyfini yaşamaya başlıyorsunuz. Tüm kontrol gruplarındaki keskin ve simetrik çizgisel detaylar şıklığı katlarken tasarım bütünlüğü de sağlamış. Otomobilin içinde yüksek işçilik kalitesi hemen göze çarpıyor.
Kokpit de aynı şık detaylara sahip. Dikişlerle çevrili direksiyon, kokpiti oluşturan kontrol panelleri, dijital göstergeler ve 12"lik multimedya ekranı sayesinde tüm bilgilere kolayca ulaşılabiliyor. Krom detaylar direksiyonda da devam ediyor.
DS 7 E-Tense Opera 225'in Start/Stop düğmesi göğsün tam merkez noktasında multimedya ekranının üstünde konumlanırken, hemen üstünde bir mücevher gibi açılıp sizi karşılayan analog saat yüksek kaliteye vurgu yapıyor.
Gelelim motora.. Otomobil dünyasının geleceği olarak bahsettiğimiz elektrikli motorlar denince akla takılan ilk soru "menzil" oluyor elbette. Elektrikli otomobil kullanıcılarının sürüş sırasında "ne kadar enerjim kaldı, nerde şarj istasyonu var" gibi akılda deli sorularla yol yaptığı günümüzde şarj edilebilir hibrit bir otomobil büyük kolaylık olarak akla yatıyor. DS 7 E-Tense Opera 225'in bünyesinde hem 180 beygir güç üreten turbo beslemeli 1,6 litre hacminde benzinli bir motor, hem de ön bölümde konumlanan 110 beygir gücünde bir elektrik motoru barındırıyor. Yola 225 beygir güç yansıtan bu kombin sayesinde otomobil doğru koşullarda istenildiğinde elektrikli, yüksek hızlarda da benzinli motoru kullanarak karma bir sürüş deneyimi sunuyor.
Tamamen elektrikli modda şehir içinde 80 km.'ye kadar, karma range'de ise 65 km.'ye kadar menzil sunan DS 7 E-Tense Opera 225'de şarjım bitti, yolda kalıcam korkusu yaşamıyorsunuz. Şarj edilebilir bir hibrit otomobilde haliyle bu korkuyu hayatınızdan çıkarabiliyorsunuz. Hemen belirtelim biz elektrikli motor verilerine yaklaştık. Ayağımızı korkak alıştırmadan yaptığımız karma sürüşte 55 kilometre sadece elektrikli yol aldık.
Son derece atak, yola hakim ve güven veren sürüş deneyiminin ardından evde yaklaşık iki saatte şarj ettiğimiz DS 7 E-Tense Opera 225'in güncel satış fiyatı ise 2.980.700 tl.