Sosyal medya; kullanım sağlayan bireylerin, iletişim içinde bulunmaları, eğlenceli aktiviteler yapılabildikleri, aynı ya da benzer ilgi alanlarına sahip kişilerin bir arada zaman geçirebilecekleri bir sosyal toplantı biçimidir.
Diğer adıyla sosyal medya uzmanı, hizmete bulunduğu kişi veya kurumların sosyal medya hesapların kontrolünü sağlayan, orijinal içeriklerini hazırlayan, video, resim ve fotoğrafları düzenleyen, veri girişlerini sağlayan, sonuçları analiz eden kişi veya kişilere verilen isimdir.
Hali hazırda üniversitelerin ön lisans bölümlerinde okutulmaktadır. Sözel ağırlıklı dersler verilmektedir. Üniversite sınavında başarı göstermiş adaylar bu bölümü tercih etmeli gerekmektir.
1. İngilizce
2. Bilişim
3. Sosyal Medya dili
4. Reklam
5. Analiz
6. İletişim
7. Tarih
8. Hukuk gibi dersler verilir.
Eğitimi başarı ile tamamlamış bireyler, sosyal medya yöneticisi unvanı alırlar. Online alışveriş, reklam, mesaj, sağlık gibi alanlarda, iletişimin gün geçtikte medya yoluyla yapılması, gibi sebeplerden dolayı bu mesleğin gerekliliğini artırmıştır. Mezun olunduktan sonraki dönemde bireyler iş bulma ve çalışma hayatlarında daha az zorluk yaşadıkları belirtilmiştir.
Uzaktan çalışma gösteren ya da özel kişi ya da kurumlara hizmet veren bireyler için ücret kısıtlaması yoktur. Referanslar ve tecrübe ile bireyler tatmin edici para kazanabilirler. Devlet kurumlarında çalışmayı tercih eden bireyler için, kurumun belirlediği maaş ödenir.
Bu mesleği yapan ve yapacak olan bireyler için, unutulmamalıdır ki her işte ve meslekte olduğu gibi kendi içinde zorlukları vardır;
1. Uzun çalışma saatleri
2. Her an ulaşılır olma zorunluğu
3. Tatil vakitlerinde gelişebilecek acil durumlar
4. Kişiye özel vakitlerin az olması gibi zorlayıcı sebepler sayılabilir.
Çalışma yılların başında tecrübe edinmek için bireyler, maaş beklentilerini düşük tutmalı ve bulundukları işleri en iyi şekilde temsil etmek için çaba göstermeleri gerekmektedir.
Uzaktan çalışmalarının sürdürebileceği gibi, şirketler içinde çalışabilir. Günümüz sosyal medya çağında neredeyse her kurumun ihtiyaç duyduğu sosyal medya yöneticilerinin çok geniş çalışma alanları bulunur. Hastaneler, vakıflar, dernekler, tekstil, otomotiv, endüstri, gıda sanayi faaliyeti gösteren kurumlarda çalışabilir. Devlet dairelerinde yenide olsa, ihtiyaç ortaya çıktığı için sosyal medya yöneticileri bu kurumlarda da çalışabilirler.
1. Özgüvene sahip olmak
2. İletişim becerileri güçlü
3. Sosyal medya dilini kontrol edebilen
4. Problem çözebilme yeteneğine sahip
5. Analitik düşünce yapısına sahip
6. Sabırlı