Neslişah AYGÖREN / Fotoğraflar: Getty Images
Virgil Abloh, Off-White markası, Louis Vuitton erkek bölümü kreatif direktörlüğü ve son olarak LV’da ilk koleksiyonunu sergilediği şovun ardından dakikalarca Kanye West’e sarılıp ağlamasıyla yazılı ve görsel basının, tabii bir de sosyal medyanın gündeminden düşmüyor.
Bir inşaat mühendisi ve mimar
1980 yılında Chicago’da doğan Amerikalı genç tasarımcının asıl mesleği inşaat mühendisliği olsa da, Abloh mezuniyetinin hemen ardından mimar olmak istediğine karar veriyor ve Illinois Institeu of Technology’de mimarlık eğitimi alıyor. Ancak yalnızca iki yıl sonra odağını moda alanına kaydırıyor.
2009 yılında, Chicago’da RSVP Gallery isimli, hem sanat galerisi hem de erkek giyim mağazası olarak hayata geçirdiği platformuyla moda dünyasındaki adımlarını hızlandıran Abloh’un kariyerindeki kırılma noktası ise, Kanye West’in Donda ismindeki kreatif ajansının, kreatif direktörlüğünü yapmaya başlamasıyla gerçekleşiyor. Virgil, Kanye’nin sahne ve konser düzenleme işlerini yönetmeye başlıyor. Bu işte kendini kanıtlaması ve edindiği çevre sayesinde hayallerine daha da yaklaşıyor. Kanye ve Abloh’un bir araya geliş hikayesi ise Kanye’nin Abloh’u ‘Flat White’ takma ismiyle DJ’lik yaparken keşfetmesine dayanıyor. 2011 yılında, Kanye West’in Watch the Throne by Jay-Z albümünün sanat direktörlüğünü yapan Abloh, bu albüm sayesinde Grammy ödülünü kazanıyor. Albümün kapak tasarımı ise, o dönem Givenchy’nin kreatif direktörlük koltuğunda oturan Riccardo Tisci imzasını taşıyor. Abloh’un kurduğu ilk markanın Off-White olduğunu düşünenler ise yanılıyor; zira tasarımcı 2012 yılında Pyrex Vision isimli bir markayı hayata geçiriyor. Matthew Williams ve Heron Preston iş birliği ile kurduğu markanın çizgisi Off-White’tan baya farklıydı diyebiliriz. Abloh o dönem yalnızca Ralph Lauren ve Champion markaları için sınırlı sayıda üretilen baskılı tişörtler tasarlıyordu. Bu marka çok uzun süreli olmadı ve 2013 yılında Abloh, hem erkek hem kadınlar için sokak giyimine hitap eden tasarımların yer aldığı ve klasik lüks algısını yeniden sorgulatacak markası Off-White’ı hayata geçirdi.
Peki Virgil Abloh’un başarısının altında yatan sır ne?
Yenilikçi tasarımlarının yanında, sosyal medyayı çok aktif ve başarılı kullanan Abloh’un asıl sırrı, hedef kitlesiyle yani milenyum kuşağıyla kurduğu bağdan kaynaklanıyor. Abloh kitlesini çok iyi tanıyor. Haliyle, başarı da kaçınılmaz oluyor. Cool ve şık görünmek isterken, konforundan vazgeçmek istemeyen milenyum gençleri, Off-White ürünlerini giymeyi ise yeni bir statü sembolü olarak görüyor. Sokak giyimi ve genç kitlenin en çok okuduğu mecralardan Highsnobiety’nin kurucusu David Fischer, Abloh’un başarısını şu sözlerle değerlendiriyor: “Virgil’in en büyük başarısı kendi pazarını çok iyi tanımasında yatıyor. Kendi kitlesiyle iletişim kurmak için çok zekice yöntemler buluyor.”
Virgil Abloh ve Louis Vuitton
2018’in mart ayında Louis Vuitton’dan tüm moda dünyasını şaşırtan bir haber geldi. Kim Jones’un 2011 yılından bu yana sürdürdüğü Louis Vuitton erkek bölümündeki görevinden ayrılacağını açıklamasından tam iki ay sonra, Virgil Abloh’un Louis Vuitton erkek bölümünün yeni kreatif direktörü olduğu raporlandı. Bu haber moda dünyası için neden bu kadar önemli diyorsanız, sizi Louis 2018’in mart ayında Louis Vuitton’dan tüm moda dünyasını şaşırtan bir haber geldi. Kim Jones’un 2011 yılından bu yana sürdürdüğü Louis Vuitton erkek bölümündeki görevinden ayrılacağını açıklamasından tam iki ay sonra, Virgil Abloh’un Louis Vuitton erkek bölümünün yeni kreatif direktörü olduğu raporlandı. Bu haber moda dünyası için neden bu kadar önemli diyorsanız, sizi Louis Vuitton’ın marka geçmişini incelemeye ve dünyadaki değişen sokak giyimi algısını öğrenmeye davet ediyoruz.
YAZININ TAMAMI BU HAFTA ALEM'DE.