Moda dünyasının devleri bu sıralar özür üstüne özür diliyor. Önce Dolce&Gabbana’nın Şanghay defilesi öncesi paylaştığı video büyük tepki çekmiş, ünlü İtalyan moda evi reklam video’sunu silerek özür dilemişti. Bu ay başında ise Gucci, internet sitesine koyduğu bir kazakla, siyahileri çağrıştırdığı için 890 Dolar değerindeki kazağı satıştan çıkardı ve özür diledi. Markanın Twitter üzerinden yaptığı açıklama şöyleydi:
“Gucci, yün balaclava kazağının yarattığı rahatsızlıktan dolayı derin bir şekilde üzgündür.”
Londra Moda Haftası’nda 17 Şubat’ta gerçekleşen Burberry defilesinde bir modelin giydiği kapüşonlu üst, boynundaki ilmek ile büyük tepki çekti. Kapüşonu giyen model defile öncesi ve sonrasında Instagram’dan yaptığı paylaşımlarla giyeceğinin/ giydiğinin intiharı çağrıştırdığını yazdı. Markanın CEO’su Marco Gobbetti, Burberry’nin yarattığı rahatsızlıktan dolayı üzgün olduğunu açıkladı. Parça, sonbahar/kış koleksiyonundan çıkarıldığı gibi fotoğrafları da silindi.
Burberry’nin kreatif direktörü Riccardo Tisci de özür diledi ve şu açıklamada bulundu: “Tasarım denizcilik temasından etkilense de, duyarsız olduğunu fark ediyorum.”