GİZEM ÖZKÖK VE DİLA TAHİNCİOĞLU İLE TASARIMCI SOHBETİ

Diela markasının yaratıcıları, yeni nesil güçlü kadınlar Gizem Özkök ve Dila Tahincioğlu ile bir araya gelerek yeni heyecanları üzerine sohbet ettik.

6 Mart 2019 Çarşamba 14:39 | Son Güncellenme:
3 dakika okunma süresi

Lara MUTLU - lara.mutlu@alem.com.tr / Fotoğraflar Fevzi ONDU

Küpe ve piercing’lere meraklıysanız mutlaka radarınıza almanız gereken bir marka Diela. Markanın yaratıcıları Gizem Özkök ve Dila Tahincioğlu işlerini tutkuyla yapan iki kız kardeş. Onlarla bir araya geldik ve yeni tasarımlarını inceledik.

Tasarımcılık maceranız ilk ne zaman, nasıl başladı?
Gizem Özkök: Ben üniversitede grafik tasarımı okudum. Dolayısıyla bir şeyler hayal edip, ardından profesyonel programlarla tasarlıyordum. Aslında tasarım, profesyonel dünyayı takip etmek kadar biraz da hayal gücünüzün ne kadar geniş olduğuyla alakalı diye düşünüyorum.
Dila Tahincioğlu: Benim tasarım dünyasıyla buluşmam biraz daha geç oldu. Mezun olduktan sonra aile şirketimizde aktif olarak çalışmaya başladım. Aslında ihracat bölümündeydim fakat kendimi günün sonunda hep tasarım ve üretim bölümde buluyordum. Takı tasarımına olan ilgimi üniversitede okuduğum sanat tarihi ile daha güzel ilişkilendirebildiğimi böylece fark etmiş oldum.

Tasarım motto’nuz nedir?
G.Ö.: Raymond Loewy’nin bir sözü var: Tasarımı en güçlü şeyler aslında en basit şeylerdir. Ben aslında her zaman basit tasarımların daha dikkat çektiğini düşünürüm.
D.T.: Bir koleksiyon tasarlarken benim en çok önem verdiğim özgün ve yenilikçi olması. Sadeliğe yoğunlaşarak günlük hayatımıza ışıltı katabilmeyi hedefliyoruz. 

Tasarımcılık yolunda öğrendiğiniz en önemli şey ne oldu?
D.T.: Tasarımın üretim aşaması. Hayal ettiğimiz her ürünün kullanım rahatlığı benim için tasarımı güzel kılan bir detay. Biz bir tasarım yaptıktan sonra onun işlevselliğinden, rahat kullanıma uzun süre test edip, emin olduktan sonra piyasaya sunuyoruz. Mücevherin de çok dikkat edilmesi gereken kalite ölçütü detayları var.
G.Ö.: Bence herhangi bir şey tasarlarken en önemli şey sizin kadar, karşınızdakinin duygularını ve stilini de yansıtan empatisi güçlü bir ürün yaratabilmek.

RÖPORTAJIN TAMAMI ALEM'DE!

 

 

EN ÇOK OKUNANLAR

Haftanın Mekanı: Zeffirino 1939

Haftanın Mekanı: Zeffirino 1939

3 dakika okunma süresi
Ünlülerin Annelerinden Güzellik Tavsiyeleri

Ünlülerin Annelerinden Güzellik Tavsiyeleri

3 dakika okunma süresi
Bvlgari'den Seul'de Büyüleyici Bir Yolculuk: Serpenti Infinito Sergisi

Bvlgari'den Seul'de Büyüleyici Bir Yolculuk: Serpenti Infinito Sergisi

2 dakika okunma süresi
Cilt Temizliğinde Hangi Ürünler Tercih Edilmeli?

Cilt Temizliğinde Hangi Ürünler Tercih Edilmeli?

7 dakika okunma süresi
Zamansız Bir Sanat Dokunuşu: Gigi Hadid X Miu Miu

Zamansız Bir Sanat Dokunuşu: Gigi Hadid X Miu Miu

1 dakika okunma süresi

DAHA FAZLASI

Gül Ağış ile Moda Sektöründe Dijitalleşme

Gül Ağış ile Moda Sektöründe Dijitalleşme

Katy Perry'nin Ninon Küpeleri

Katy Perry'nin Ninon Küpeleri

MBFWI kapsamında Tuvanam defilesini bu akşam 22:00'da canlı izleyebilirsiniz.

MBFWI kapsamında Tuvanam defilesini bu akşam 22:00'da canlı izleyebilirsiniz.

Mirela Cerica'nın Tasarım Serüveni

Mirela Cerica'nın Tasarım Serüveni

Gücünü Doğadan Alan Bir Marka: Atelier Tenera

Gücünü Doğadan Alan Bir Marka: Atelier Tenera

Fendi'de Yeni Dönem

Fendi'de Yeni Dönem

Faruk Saraç'ta Tasarımcı Değişikliği

Faruk Saraç'ta Tasarımcı Değişikliği

Aquazzura İlhamını Bond Kızları'ndan Alıyor

Aquazzura İlhamını Bond Kızları'ndan Alıyor

Selma Çilek'in Favori Sokak Stilleri

Selma Çilek'in Favori Sokak Stilleri

Dolce Gabbana Alta Moda: “A Family Affair”

Dolce Gabbana Alta Moda: “A Family Affair”

Sandra Mansour x H&M İş Birliği

Sandra Mansour x H&M İş Birliği

Tommy Hilfiger'ın Sürdürülebilir Koleksiyonu

Tommy Hilfiger'ın Sürdürülebilir Koleksiyonu