2020 hepimiz için zorlu bir yıldı. Her sektörü olduğu gibi güzellik sektörünü de etkiledi. Pandemi süresince hazır evdeyken ve vaktimiz bolken o hep ihtiyacımız olan bakımı yapalım diyerek yüzümüzü maskelere boğduk; sabahtan akşama internetten sipariş verip, serumlar, kolajen hapları, C vitamini takviyeleri, saç yağları, peeling'ler, göz altı bantları, leke kremleri, dezenfektanlar ve hiç sürmediğimiz kıpkırmızı rujlar alarak bir servet harcadık. Instagram kusursuz yüzlerin görüntüleriyle dolup taştıkça maalesef gerçek derinin dokusu ve gözenekleri olduğunu unuttuk.
2021'e geldiğimizde ise her şeyi denemiş, doymuş ve gözü açılmış tüketiciler olarak yepyeni bir trendin kollarına atıldık. "Skinimalism" trendi Bu trendi basitçe ifade etmem gerekirse "skinimalism" cilt bakımı rutininizdeki minimalizmle ilgili. "Less is more" (Az olan çoktur) kavramı, nasıl moda ve tasarım estetiği için her zaman mükemmel bir seçimse, pandemi sonrası için de minimalizm felsefesi, güzellik ve makyaj meraklıları arasında büyük ilgi toplayacak.
Yepyeni bir kavram olmayabilir, ancak "mükemmel cilt" fikrinin hala yaygın olduğu bir dünyada, insanların gerçekçi olmayan güzellik standartlarından koptuğunun bir işareti. Pinterest, "Skinimalizm"i, "yeni parıltı" veya makyaj, fotoğraf rötuşu gibi şeylerle zenginleştirmeden, doğal cildi kucaklamak olarak tanımlıyor. "Pinterest'teki bir trend bizim için neden önemli olsun?" diyorsanız, her gün ilham arayan 400 milyon kişiye ev sahipliği yaptığı ve arama verileri sayesinde trendleri öngördüğü için diyebilirim.
Pinterest'e göre "doğal günlük makyaj" aramaları son dört yılda sürekli olarak artmış, hatta yalnızca geçen yıl içinde yüzde 180 gibi büyük bir artış göstermiş. Bu da demek oluyor ki tercihlerin minimalleşerek sadeleşmesi yönünde bir eyilim var. Kadınların, papağanın renkli dünyasına atıfta bulunurçasına yapılan güzellik rutinlerini takip ederek nemlendirici, makyaj bazı, göz makyajı, kaş makyajı, fondöten, kapatıcı, bronzer, kontür, allık, aydınlatıcı, dudak kalemi, ruj ve sabitleyici sıralamasının destansı uzun vakitler almasına sabrı yok.
Ancak bu, insanların makyaj ve cilt bakım ürünlerinden tamamen vazgeçtikleri anlamına gelmiyor. Aşırı karmaşık cilt bakımı rutinlerinden vazgeçmeleri ve bunun yerine doğal, ışıltılı cildin ortaya çıkmasını teşvik eden birkaç önemli ürünü tercih etmeleri anlamına geliyor. Örneğin, "millenial"ların, herhangi bir cilt bakımı veya güzellik ürünü için hatırı sayılır paralar ödemeden önce harika bir araştırma alışkanlığı var. Aceleci, dürtüsel satın alımlar yapmak yerine, birden çok ihtiyacı karşılayacak tek bir ürün satın almayı tercih ediyorlar. Geleneksel kusursuz güzelliğe kıyasla saf ve gerçek bir şey arıyorlar.
"Skinimalism Trendi"ni kendilerine yakın bulan ve uygulamak isteyenlerin takip edebilecekleri birkaç ipucu ile devam etmek istiyorum. "Skinimalizm" aynı zamanda yüz yogası, ev yapımı cilt bakımı ve aloe vera yüz maskeleri gibi alt başlıklara ayrılıyor. Yüz yogasının dolaşımı iyileştirdiği ve esnek bir cilt ve benzeri olmayan bir parlaklık verdiği biliniyor.
Sağlıklı cildi korumak için cilt bakımı rutininizi düzenlemeli ve kullandığınız ürünleri azaltmalısınız. Ürünleri cildinize katmanlar halinde uygulamak, cildin kendini iyileştirme ve onarma özelliğini ortadan kaldırır. Cilt minimalizmi, belirli bir cilt sorunu için etkili ve güvenli olan aktif, güçlü bileşenler kullanmakla ilgilidir.
Cildinizi çok fazla ürünle aşırı doldurmak, cildin doğal bariyerini bozarak çatlaklara, kuruluğa, pullanmaya, gergin cilde, kızarıklığa ve genel cilt hassasiyetine yol açabilir. Asgari sayıda ürün içeren bir rutine bağlı kalmak size sadece parlak bir cilt sağlamayacak; aynı zamanda gezegeni kurtarmanıza da yardımcı olacaktır. Birincil endişelerinizin ne olduğunu belirleyin ve bunları ele almaya odaklanın.
Influencer pazarı o kadar büyüdü ki, tüketicilerin neyin dürüst olduğunu ve neyin tamamen finansal motivasyonla desteklendiğini çözmesi zor. Tüketiciler olarak kişisel cilt durumumuzu ve ihtiyaçlarımızı dikkate almanız önemli. Influencer'ın bir ürünün harika olduğunu iddia etmesi sizin için işe yarayacağı anlamına gelmez. Bilinçli bir tüketici olun, kendi araştırmanızı yapın. Ürün yorumlarını okuyun. Web sitelerinde, cilt tonu, cilt tipi, yaş ve birincil sorun gibi şeylere göre filtrelemenize olanak tanıyan markaları tercih edin.
Tek bileşenli serumlar, rutinleri aza indirmenin uygun bir yolu olarak lanse edildi. Gerçekte, tek bileşenli ürünlere dayalı bir rutin, tüketicinin kimyager rolünü oynaması demek. Ortalama bir tüketici cilt bilimi hakkında yeterince bilgi sahibi değildir ve birlikte olacak şekilde formüle edilmemiş birkaç ayrı ürünü aynı anda kullanarak cildine zarar verir. Çok bileşenli serumların yararı, bileşenlerin zaten sinerji içinde çalışmak üzere formüle edilmiş olmasıdır. Bu uzun vadede daha uygun maliyetli olabilecek daha basit, daha hızlı bir rutin anlamına gelir.
Kendi maskelerinizi ve yüz yıkama sularınızı oluşturmak için internetten araştırma yapabilir ve aktardan alacağınız malzemeleri karıştırabilirsiniz. Benim de mesleğim icabı zaman zaman kandığım, ilk tercihim olabilen şık ambalajlara kanmayın, içeriklerini önceden araştırın.
Cilt bakımı içeriden başlar. Doğru beslenmek, bol su içmek, bitki çaylarını tercih etmek önemli. Kulaktan dolma ürünlere yönelmeyin; herkesin cilt yapısı farklıdır ve bir başkasına iyi gelen ürün sizde aynı şekilde etki etmeyebilir.
Temel ihtiyaçlar için iyi bir güneş kremi, nemlendirici, güçlü bir serum, maskara, ruj, allık yeterli olacaktır. "Yaşlanıyorum" gibi kelimeleri hayatınızdan mümkün olduğu kadar uzak tutun; beyninizin farkında olmadan hücrelerinize komut verdiğini geç olmadan farkına varın. En önemlisi, bir profesyonelden destek alın. Cilt bakımı karmaşıktır ve bize verilen bilgiler genellikle kafa karıştırıcıdır. Bu konu uzmanlık isteyen ve estetisyenlerin, dermatologların devreye girdiği yerdir.