Ceylan YENİACUN ceylan.yeniacun@alem.com.tr / Fotoğraf: Merve AĞAZAT
İtalya’yı konu alan bir kitap düşünün ama öyle hemen aklınıza klasik seyahat kitapları gelmesin. Daria Reina ve Andrea Ferolla içinde Ferolla’nın illüstrasyonlarının da yer aldığı kapsamlı bir kitap hazırlamışlar. Italian Chic adını taşıyan kitabı elinize aldığınız an itibariyle başka bir dünyanın kapılarını aralamaya hazır olun. Kitabın yanı sıra olur da yolunuz Roma’ya düşerse Chez Dede isimli mağazalarını da ziyaret etmeyi unutmayın. Gerçekten de yaratıcılıkta sınır tanımıyorlar.
Italian Chic kitabı nasıl ortaya çıktı?
Daria Reına İtalya’ya olan tutkumuzu ve vizyonumuzu Instagram’daki paylaşımlarımız aracılığıyla takipçilerimizle paylaşıyorduk. Assouline’den Martine bizi keşfetmiş ve takip etmeye başlamış. İtalya’daki turistik yerler yerine daha farklı lokasyonları paylaşıyor olmamız dikkatini çekmiş. Sonrasında bir araya geldik ve Italian Chic maceramız başladı. İtalya’yı çok seviyoruz ve gizli kalmış, unutulmaya yüz tutmuş detayları benim çektiğim fotoğraflar ve Andrea’nın illüstrasyonları ile bu kitapta bir araya getirdik.
Assouline ile çalışmak nasıldı?
D.R. Assouline’in sıkı bir takipçisiyken şimdi böyle bir yayından kitabımızın çıkması bizimle iletişime geçmeleri büyük mutluluk.
Bundan yaklaşık yedi yıl önce hayata geçirdiğiniz Chez Dede markasıyla sanat, moda ve seyahat alanında birçok markayla iş birliğine imza attınız. Bu iş birliklerinden bahseder misiniz?
D.R. Astier de Villatte, John Derian, Maison de Vacances, Anke Drechsel, La Double J, Gallamini, Giuliva Heritage Collection, Camoshita ve Ganzo iş birliği yaptığımız markalardan bazıları. Les Ottomans’a da Andrea’nın çizimleriyle tabaklar tasarlamıştık. Gelecek dönemde de Assouline Türkiye’nin marka sahibi İrem Kınay ile bir şeyler yapmayı planlıyoruz. Sevdiğimiz isimlerle, markalarla çalışmayı seviyoruz.
Chez Dede nasıl ortaya çıktı?
D.R. Bizim isimlerimizden ortaya çıkan bir isim oldu Chez Dede. Biz bu yola ilk iletişim ajansı olarak çıktık. Her yıl müşterilerimiz ve dostlarımız için hediyelik ürünler tasarlamaya başladık. Yaratıcı olmak bizim olmazsa olmazımızdı. Örneğin, kalem şeklinde usb tarzı hediyeler bize göre değildi. Yıllar sonra ise çanta koleksiyonu yaptık ve ürünleri olan bir marka haline geldik. İlk zamanlar tasarımları olmayan sadece adı olan bir markaydık.
RÖPORTAJIN TAMAMI ALEM'DE.