Woolmark'tan Eko Kampanya: “Fosil Yakıt Değil Yün Giyin”

Woolmark, “Fosil Yakıt Değil Yün Giyin” sloganıyla yeni bir eko kampanya başlattı.

15 Eylül 2022 Perşembe 18:43 | Son Güncellenme:
3 dakika okunma süresi
Woolmark'tan Eko Kampanya

"Fosil Yakıt Değil Yün Giyin" sloganıyla startı verilen kampanya ile Woolmark, tüketicileri sentetik kumaşların fosil yakıtlardan yapıldığı konusunda eğitmeyi ve satın alma kararı verirken doğal kumaşları, özellikle de yünlü kumaşları seçmeye teşvik etmeyi amaçlıyor. Çünkü dünyada her 25 dakikada, bir olimpik havuz büyüklüğünde fosil yakıt, sentetik kumaş üretimi için kullanılıyor.

Woolmark'ın bu yeni kampanya stratejisinin merkezinde, lifler ve etki arasındaki bağlantı konusunda belirgin bir farkındalık eksikliği olduğunu gösteren araştırmaları yer alıyor. Araştırmalar, her 10 tüketiciden 8'inin sentetik liflerin kökenini bilmediğini ortaya koydu. Bu neden önemli? Çünkü gerçekler olmadan tüketiciler bilinçli kararlar alamazlar. Yün, gümüş kurşun değildir, ancak çözümün bir parçasıdır: doğal, yenilenebilir, biyolojik olarak parçalanabilir, dayanıklı ve geri dönüştürülebilir.

Kampanya filminin senaryosu ve prodüksiyonu Park Village, Studio Birthplace ve daha önce Greenpeace'in Wasteminster kampanyasını gerçekleştiren 20Something firmasının iş birliğiyle hayata geçirildi. Kampanya filminin amacı; insanların bir dakikanın sonunda "bilinç kazanması" ve aslında "fosil yakıt" giydiklerinin farkına varması. 20Something'in strateji partneri olan Fran Docx'a göre asıl amaç; fosil yakıt bazlı sentetik kumaşlar ve yün gibi organik kumaşlar arasındaki tercih farkının gezegene olan etkilerinin farkına varılarak iyi anlaşılması. Özellikle "fast fashion" (hızlı moda) anlayışıyla birlikte üretimin hızlanmasıyla gardıroplarımızda daha fazla yer alan sentetik kumaşların aslında bir alternatifi olduğu ve bu alternatiflerden birinin yün gibi organik ürünlerle yer değiştirebileceğinin anlaşılması hedefleniyor.

Kampanya filmine ek olarak Londra'daki Piccadilly Circus ve New York'taki Times Meydanı gibi ikonik mekanlarda görsel olarak sürükleyici ve çarpıcı dijital görüntüler eşlik edecek. Woolmark, eko kampanyasını, TikTok hesabından da paylaşarak Z Kuşağı'nı da bilinçlendirecek.

Woolmark Başvuruları Başladı

Simurg Inn ile Sürdürülebilir Yeniden Doğuş

Pomellato'dan Sürdürülebilir Yaklaşım

EN ÇOK OKUNANLAR

Mevsim Geçişlerine Özel Güzellik Sırları

Mevsim Geçişlerine Özel Güzellik Sırları

6 dakika okunma süresi
"Amazon Kadınlar" Sergisi

"Amazon Kadınlar" Sergisi

1 dakika okunma süresi
Akbank Sanat'ta Sergi: S.O.S.

Akbank Sanat'ta Sergi: S.O.S.

1 dakika okunma süresi
İstanbul'un En Yeni Mekanları

İstanbul'un En Yeni Mekanları

55 dakika okunma süresi
İstikrarlı Zanaatkar: Sarah Burton

İstikrarlı Zanaatkar: Sarah Burton

7 dakika okunma süresi

DAHA FAZLASI

Maksimalizmin Ustası: Alessandro Michele

Maksimalizmin Ustası: Alessandro Michele

Londra Moda Haftası 2025-26 Sonbahar/Kış Defileleri

Londra Moda Haftası 2025-26 Sonbahar/Kış Defileleri

Independent Spirit Ödülleri Kırmızı Halı Elbiseleri

Independent Spirit Ödülleri Kırmızı Halı Elbiseleri

Moda Normlarının Dışında: Jonathan Anderson

Moda Normlarının Dışında: Jonathan Anderson

Melanie Trump ve First Lady Stili

Melanie Trump ve First Lady Stili

İstikrarlı Zanaatkar: Sarah Burton

İstikrarlı Zanaatkar: Sarah Burton

Londra Moda Haftası 2025-26 Sonbahar/Kış Programı

Londra Moda Haftası 2025-26 Sonbahar/Kış Programı

2025 SAG Ödülleri Kırmızı Halı Elbiseleri

2025 SAG Ödülleri Kırmızı Halı Elbiseleri

Gerçek Bir İkon: Donatella Versace

Gerçek Bir İkon: Donatella Versace

Tüm Zamanların En İkonik Met Gala Görünümleri

Tüm Zamanların En İkonik Met Gala Görünümleri

BAFTA 2025 Kırmızı Halı Görünümleri

BAFTA 2025 Kırmızı Halı Görünümleri

Londra Moda Haftası'nda Tarihi Bir An!

Londra Moda Haftası'nda Tarihi Bir An!