Woolmark'tan Eko Kampanya: “Fosil Yakıt Değil Yün Giyin”

Woolmark, “Fosil Yakıt Değil Yün Giyin” sloganıyla yeni bir eko kampanya başlattı.

15 Eylül 2022 Perşembe 18:43 | Son Güncellenme:
3 dakika okunma süresi

"Fosil Yakıt Değil Yün Giyin" sloganıyla startı verilen kampanya ile Woolmark, tüketicileri sentetik kumaşların fosil yakıtlardan yapıldığı konusunda eğitmeyi ve satın alma kararı verirken doğal kumaşları, özellikle de yünlü kumaşları seçmeye teşvik etmeyi amaçlıyor. Çünkü dünyada her 25 dakikada, bir olimpik havuz büyüklüğünde fosil yakıt, sentetik kumaş üretimi için kullanılıyor.

Woolmark'ın bu yeni kampanya stratejisinin merkezinde, lifler ve etki arasındaki bağlantı konusunda belirgin bir farkındalık eksikliği olduğunu gösteren araştırmaları yer alıyor. Araştırmalar, her 10 tüketiciden 8'inin sentetik liflerin kökenini bilmediğini ortaya koydu. Bu neden önemli? Çünkü gerçekler olmadan tüketiciler bilinçli kararlar alamazlar. Yün, gümüş kurşun değildir, ancak çözümün bir parçasıdır: doğal, yenilenebilir, biyolojik olarak parçalanabilir, dayanıklı ve geri dönüştürülebilir.

Kampanya filminin senaryosu ve prodüksiyonu Park Village, Studio Birthplace ve daha önce Greenpeace'in Wasteminster kampanyasını gerçekleştiren 20Something firmasının iş birliğiyle hayata geçirildi. Kampanya filminin amacı; insanların bir dakikanın sonunda "bilinç kazanması" ve aslında "fosil yakıt" giydiklerinin farkına varması. 20Something'in strateji partneri olan Fran Docx'a göre asıl amaç; fosil yakıt bazlı sentetik kumaşlar ve yün gibi organik kumaşlar arasındaki tercih farkının gezegene olan etkilerinin farkına varılarak iyi anlaşılması. Özellikle "fast fashion" (hızlı moda) anlayışıyla birlikte üretimin hızlanmasıyla gardıroplarımızda daha fazla yer alan sentetik kumaşların aslında bir alternatifi olduğu ve bu alternatiflerden birinin yün gibi organik ürünlerle yer değiştirebileceğinin anlaşılması hedefleniyor.

Kampanya filmine ek olarak Londra'daki Piccadilly Circus ve New York'taki Times Meydanı gibi ikonik mekanlarda görsel olarak sürükleyici ve çarpıcı dijital görüntüler eşlik edecek. Woolmark, eko kampanyasını, TikTok hesabından da paylaşarak Z Kuşağı'nı da bilinçlendirecek.

Woolmark Başvuruları Başladı

Simurg Inn ile Sürdürülebilir Yeniden Doğuş

Pomellato'dan Sürdürülebilir Yaklaşım

EN ÇOK OKUNANLAR

Doğu Ekspresi ile Yeni Keşifler

Doğu Ekspresi ile Yeni Keşifler

4 dakika okunma süresi
Monan Mücevher'den 10. Yılına Özel Sergi

Monan Mücevher'den 10. Yılına Özel Sergi

1 dakika okunma süresi
Sonbaharın Yeni Trendi: Yeşil

Sonbaharın Yeni Trendi: Yeşil

1 dakika okunma süresi
Moda Dünyasında Oyuncu Değişiklikleri

Moda Dünyasında Oyuncu Değişiklikleri

6 dakika okunma süresi
Yeni Yıla Tiflis'te Girmeye Ne Dersiniz?

Yeni Yıla Tiflis'te Girmeye Ne Dersiniz?

7 dakika okunma süresi

DAHA FAZLASI

NetWork'ün İlham Perisi: Irina Shayk

NetWork'ün İlham Perisi: Irina Shayk

2024 CFDA Ödülleri Hakkında Her Şey

2024 CFDA Ödülleri Hakkında Her Şey

Victoria's Secret Defilesi 15 Ekim'de Geri Dönüyor

Victoria's Secret Defilesi 15 Ekim'de Geri Dönüyor

Erkek Modasına Sanatsal Yaklaşım

Erkek Modasına Sanatsal Yaklaşım

Moda ve Zarafetin Modern İkonu Hailey Bieber Yeni Yaşını Kutluyor

Moda ve Zarafetin Modern İkonu Hailey Bieber Yeni Yaşını Kutluyor

Sasha Luss ile Bodrum'da Çok Özel

Sasha Luss ile Bodrum'da Çok Özel

Victoria's Secret Defilesi Hakkında Bilmeniz Gerekenler

Victoria's Secret Defilesi Hakkında Bilmeniz Gerekenler

Gant'in Vintage Esintili 75. Yıl Kutlaması

Gant'in Vintage Esintili 75. Yıl Kutlaması

2025 MET Gala Hakkında Bilmeniz Gerekenler

2025 MET Gala Hakkında Bilmeniz Gerekenler

2024 New York Moda Haftası'nda Neler Yaşanıyor?

2024 New York Moda Haftası'nda Neler Yaşanıyor?

Benetton'un 2024-25 Sonbahar/Kış Koleksiyonu

Benetton'un 2024-25 Sonbahar/Kış Koleksiyonu

Charlotte Casiraghi'nin Minimalist ve İddialı Chanel Şıklığı

Charlotte Casiraghi'nin Minimalist ve İddialı Chanel Şıklığı