Doğanın baskısı
Can Yunus Çetinkaya’nın koleksiyonu ilhamını doğanın ince detaylarından alıyor. Keten tohumu ve keten çiçeklerinin süreçlerini anlatan, kontrast renklerin kullanıldığı, yağlı boya tablolardan oluşmuş bir koleksiyon vardı karşımızda. İnce ve doğal keten liflerinden oluşan gömlekler, natürel ketenlerden oluşan şort-ceket takımlar, çizgili blazer ceketler ve sade tişörtler ahenk içindeydi. En göze çarpan aksesuarlar gümüş üzerine altın kaplanmış broşlar, örgü çantalar ve özel toplanan ağaç kökünden yapılmış kolyeler oldu. Su yeşilinden koyu hakiye, açık sarıdan turuncuya, tütünden koyu kahverengiye ve gri gök maviden açık griye uzanan renk skalası koleksiyona iç açıcı bir bahar havası verdi.
Galaktik cennet bahçesi
Bu sene Mercedes-Benz tarafından özel sunulan Miin markası galaktik bir cennet bahçesi konseptiyle karşımıza çıktı. Markanın tasarımcısı Kadir Kılıç, leke, doku, desen, renk, ışık, kompozisyon ve perspektifle oynayarak temel sanat kuramları üzerine odaklanan, son derece eklektik bir koleksiyon hazırladı. “Oversized” tulumlar ve gömlekler, bol kuplu ve yüksek bel pantolonlar, transparan ve bant detaylı tişörtler, jean trençkotlar ve transparan gömlekler gibi parçalar bahar enerjisiyle dolup taşıyordu. Koleksiyonda her zamanki siyah-beyazlara bu kez bebe mavisi ve pembesi, lila ve mint yeşili, çini mavileri, sarı ve neon yeşiller gibi renkler eşlik etti.
70’ler sevdası!
Gökhan Yavaş’ın koleksiyonu 70’li yılların rengarenk İstanbul gece hayatından esinlendi. Koleksiyonun tüm detaylarında nostaljik bir hava vardı. Baskın hippi kültürünün o yıllarda tarihi yarımadada yarattığı değişimin, slogan ve simgelerin izlerine bolca rastladık. Pul payetli takım elbiseler, jakarlı gömlekler ve blazer ceketler, baskılı tişörtler, özel yıkanmış çizgili trikolar, ceket-şort takımlar, tulumlar, kısa ve uzun kollu kare desenli gömlekler ve mayolar gibi parçalar birbiriyle modern retrospektif bir uyum içindeydi. Hardal sarısı ve nar çiçeği kırmızısının hakim olduğu koleksiyonda siyah, açık gri, yeşil ve beyazlar da kullanılmış.
Elektro-pop
Emre Pakel koleksiyon ilhamını birçok kişinin özendiği Hollywood stillerine tepki olarak özgür yeni Japon sokak stilinden aldı. Sunumu gereğiyle, Japon sokak modasının özgün duruşu ile eleştirisel bir bütünlükte bu sefer bombalar Hiroshima yerine Amerika’da son buldu. Özendirilen yerine, Uzak Doğu’nun alt kültür grubunda kendi stilleri ile ayrışan elektro kültürünün genç ve dinamik erkek silüetlerine bolca rastladık. Koleksiyon genelinde sıra dışı ve alışılmış dışındaki über modern kalıpları içinde “oversized” vatkalı blazer ceketler, bilekte biten ve bağlamalı şortlar, baskılı bomber ceket-şort takımları, iki taraflı giyilebilen uzun yelekler, ultra ince boğazlı trikolar ve pileli şort-etekler gibi parçalara bolca rastlamak mümkündü. Parliament maviler ve fuşyalardan çimen yeşili ve koyu morlara kadar uzan geniş renk paleti gelecek yazın habercisiydi.
Harikalar diyarı
Şebnur Günay’ın koleksiyon teması kendi hayatlarını kayıt altına alan, çevresini gözlemleyerek yaşadıkları her şeyden ve özelikle yaptıkları önemli tercihlerinden etkilenerek kendi iç harikalar diyarından yola çıktı. Koleksiyon, tasarımcın hayal dünyasının temelini oluşturan eğlenceli ve farklı baskılar, kumaş desenler, sıra dışı aksesuar detayları ve farklı kalıplardan yola çıkarak, salaş ama stil erkeklerin tercih edeceği silüetlerden oluşuyordu. Eğlenceli sloganlı atlet ve tişörtler, baskılı ve düğmeli hırka ve sweatshirt’ler, parlak eşofman takımları, transparan gömlekler ve saten şerit detaylı ince kadife şortlar gibi parçalar gelecek yaz sezonun salaş sokak moda trendlerine göz kırpıyordu. Adeta dondurma arabasından fırlamış sorbe lila, bebe pembesi ve su yeşillerden oluşan koleksiyonda zaman zaman bordo, mor, gök mavisi ve beyaz renklere de rastlamak mümkündü.