FOUR SEASONS HOTELS ISTANBUL HALKLA İLİŞKİLER DİREKTÖRÜ SİBEL BENLİ

 7 sene önce Beşiktaş’ta açılan Four Seasons Hotel Istanbul at the Bosphorus’un başarılı Halkla İlişkiler Direktörü Sibel Benli bütün çabalarının misafirlerine mutlu anlar yaşatmak için olduğunu söylüyor.

8 Temmuz 2015 Çarşamba 13:45 | Son Güncellenme:
20 dakika okunma süresi

Four Seasons Hotel Istanbul at the Bosphorus ve Sultanahmet’in Halkla İlişkiler Direktörü Sibel Benli ile misafir odaklı hizmet anlayışlarını, sundukları birbirinden güzel lezzetleri ve İstanbul otellerinin yeni projelerini konuştuk.
Yaklaşık yedi yıldır Beşiktaş Four Seasons Hotels’in Halkla İlişkiler Direktörlüğü görevini yürütüyorsunuz. 7 yılda neler değişti?
15 Haziran’da Boğaz’daki otelimizin yedinci yıldönümünü kutladık. Sultanahmet’teki otelimizin 1996’dan itibaren gerek İstanbul gerekse dünya çapında kazandığı başarılar sonrasında, Boğaz otelimiz de kısa sürede kardeş oteline yakışır başarılara imza attı. Açılıştan bugüne, hem İstanbul otellerimiz hem de marka bünyesinde birçok önemli gelişme ve yenilik oldu diyebilirim. Boğaz otelimiz markanın 75.oteli olarak Four Seasons ailesine katıldığından bu yana, Güney Fransa’daki Grand-Hotel du Cap-Ferrat otelinin de eklenmesiyle ile otel sayımız bugün yüze yaklaştı. Gerek misafir deneyimini zenginleştiren yeni hizmet ve ürünlerimizle gerekse pazarlama ve iletişimdeki yeniliklerle, lüks seyahat deneyimindeki  lider konumumuzu birçok alanda korumaya devam ediyoruz. Günümüz seyahat severlerinin beklentilerini karşılamak için tasarlanan Four Seasons mobil uygulamamız 9 Haziran’da hayata geçti. Yeni uygulama sayesinde, tüm Four Seasons otellerinde oda servisi siparişlerinden concierge hizmetlerine kadar birçok talep, artık tek bir parmak dokunuşu ile yapılabilecek. 
İstanbul gibi canlı, dinamik ve durmadan yenilenen bir destinasyonda değişimden bahsetmemek mümkün değil. Son yıllarda turizm sektöründe ve şehirde yaşanan hızlı değişime ve gittikçe kişiselleşen misafir beklentilerine ayak uydurmak için İstanbul otellerimizde de birçok yenilik hayata geçirildi. Restoran, spa ve catering alanlarında kişiye özel menüler ve seçeneklerin çeşitliliği arttırıldı. Doğal ve organik ürünler hayatımızın her alanında olduğu gibi spa’larda da yaygınlaştı. Boğaz’daki spa’mıza organik ürünler eklendi.


En heyecan verici yeniliklerimizden biri, 2015 başında Boğaz’daki otelimizde açılan çikolata mağazamız oldu. Kurumsal siparişlere ve artizan lezzet arayan çikolata severlere hitap eden mağaza, şık sunumlarla özel bir hediye almak isteyen misafirlerin beklentisine de cevap veriyor.


Davetler ve etkinliklerde çok tercih ediliyorsunuz.  Bunu Catering alanındaki başarınıza bağlayabilir miyiz?
Çok teşekkürler, bunu Alem’den duymak ayrı bir anlam taşıyor. Ne mutlu ki gerek kurumsal etkinlikler gerekse sosyal davet ve düğünlerde, İstanbul’un en tercih edilen mekânlarından biriyiz. Açılıştan bu yana sayısız etkinliğe ev sahipliği yaptık. Konukların ve davet sahiplerinin yaşadığı olumlu, mutlu deneyimler, mekân olarak tercih edilmemizde şüphesiz en büyük etken. Misafirlerimiz, organizasyonlarının emin ellerde olduğunu bilmenin konforunu yaşamak istiyor. Four Seasons’da müşterilerimiz değil, dostlarımız vardır ve işimizin her alanında tüm ilişkilerimiz devamlılık üzerinedir. Misafirlerimizle, hizmet ortaklarımızla ve çalışanlarımızla bu anlayış esasıyla ilerleriz. Catering alanında bahsettiğiniz başarımızın sırrı da sanırım burada saklı. 
Söz konusu başarılı davetler olduğunda, servis ve lezzetin önemi kesinlikle yadsınamaz. Davetin çeşidi ister şirket organizasyonu olsun, ister bir düğün ya da kutlama, en çok titizlik gösterdiğimiz unsurlardan biri, misafirlerimize restoran deneyimi ayrıcalığında ve lezzetinde sunumlar hazırlamaktır diyebilirim. Restoran özenini, catering alanında sağlayabilmek oldukça meşakkatli bir iştir. Bunu gerçekleştirmek için her şeyden önce tutkulu ve tecrübeli bir ekip gereklidir. İşimizin püf noktası detaylarda saklı ve Four Seasons’ın farkı da ayrıntılara gösterdiği özende yatıyor. Minicik bir aksaklığın, tüm sihri nasıl bozabileceğinin bilincindeyiz. Davetlerde, özellikle düğünlerde, hiçbir şeyin tekrarı mümkün değil. Başarının devamlılığı için kalitenin istikrarını sağlamak ve markaya duyulan güveni korumak çok önemli.

Otel dışına verdiğiniz catering hizmeti için neler söylersiniz?

Catering hizmetlerimiz, sadece otellerimizle sınırlı değil. Misafirlerimizin evlerinde, iş yerlerinde, teknelerinde hatta İstanbul dışındaki organizasyonlarında da Four Seasons ayrıcalığı ile hizmet sunabiliyoruz. Bugüne kadar, bağ bozumu etkinliklerinden sergi açılışlarına, ürün lansmanlarından aile tanışma yemeklerine, düğünlere  kadar birçok farklı davette catering hizmeti sağladık. Oldukça geniş bir çeşitliliğe sahibiz. İstanbul’da iki otelimiz ve dünyada toplam 96 otelimizle, istenilen her mutfaktan bir menü sunabiliyoruz. Diyelim ki, siz etnik bir organizasyon planlıyorsunuz ve Hint mutfağına ait özel bir menü istiyorsunuz.  Bu durumda, biz Hindistan’daki otelimizin şefi ile talebiniz doğrultusunda bir menü geliştirip size sunabiliyoruz. Her alanda olduğu gibi, otel dışındaki catering hizmetlerimizde de, misafirlerimize kendilerini özel hissettirme konusunda Four Seasons anlayışıyla fark yaratmayı amaçlıyoruz.


Düğün organizasyonlarında neler yapıyorsunuz?
Düğünler insan hayatında anlamlı, özel anlar ve bizim için de ayrı bir öneme sahip. Hazırlık süreci gelinin, damadın ve ailelerinin oldukça heyecanlı oldukları bir dönem oluyor. Bizim amacımız bu süreçteki stres ve endişeyi olabildiğince minimuma indirmek. Organizasyonun her detayını en ince ayrıntısına kadar düşünüp planlayarak, gelin ve damadı rutin telaşlardan uzaklaştırıyoruz. Bu sayede onlar bu özel anın sadece tadını çıkarsınlar ve eğlensinler istiyoruz. Menü oluşturma ve menü tadımı bizim için hazırlıktaki en önemli aşamalardan bir tanesi. Düğün günü, gelin ve damatlarımıza tahsis ettiğimiz yardımcılarımız yani meleklerimiz oluyor. Bu melekler gün boyunca çiftimize her konuda destek sağlıyorlar. Çoğu zaman çiftlerimiz ve melekler arasında ömür boyu sürecek dostluklar kuruluyor. Sadece düğün organizasyonunda değil, balayı seyahatleri için de farklı Four Seasons otellerimizde özel ayrıcalıklar sunuyoruz. Sultanahmet otelimizde daha butik düğünler yaparken Boğaz’da 400-900 kişiye varan düğünler düzenliyoruz. Son yıllarda destinasyon düğünlerinde bir artış gözlemliyoruz. 


Four Seasons nasıl bir anlayışla ilerliyor?
1961 yılında kurulduğu günden bu yana, hizmet sektöründe birçok yeniliğin öncüsü olan Four Seasons, kişiye özel hizmet anlayışının, alanındaki en başarılı temsilcilerinden bir tanesi. İstanbul otelleri olarak amacımız, bu servis anlayışının devamlılığını korurken onu daha da ileriye taşımak. Misafirlerimiz için, Four Seasons adı kalite ve güven ile eş anlamlı. Bu da omuzlarımıza büyük bir sorumluluk yüklüyor. Gerek hizmet standartları gerekse doluluk oranları bakımından, İstanbul’daki otellerimiz; Paris, Londra, New York otelleri ile rekabet ediyor. Bizim en belirgin özelliğimiz, ağırlama sanatındaki misafirperverlik ve içtenliğimiz. İstanbul’a gelen konuklarımızı, Four Seasons standartlarının ülkemizin kültürel değerleri ile harmanlandığı bir servis anlayışı ile ağırlıyoruz. Fark yarattığımız alan da bu oluyor.


İstanbul’da Four Seasons otellerine gelenleri nasıl mutfaklar bekliyor?
Mekânlarımızdaki yeme içme seçeneklerimiz geniş bir yelpazeye sahip. Menüler, sadece otel misafirlerinin değil İstanbullu misafirlerimizin de damak zevkine hitap edecek şekilde tasarlanıyor. İstanbul Boğazı’nın insanı her baktığında hayran bırakan eşsiz manzarasına karşı ya da tarihi yarımadanın kalbinde Sultanahmet’in huzur veren bahçesinde, yazın enerjisine ve canlılığına uygun menüler sunuyoruz. Bahçe ve teraslarımızın hizmete girmesiyle, yaz aylarında iki otelimiz de cıvıl cıvıl oluyor. Sultanahmet’teki teras barımız, A’YA Rooftop Lounge son birkaç yıldır olduğu gibi, bu yıl da hem yabancı hem de İstanbullu misafirlerimizin yaz akşamları için tercih ettiği bir mekan.


Boğaz’da misafirlerimizi, Aqua Restaurant’ta İtalyan mutfağından lezzetler bekliyor. Son üç yıldır, baş aşçımız Sebastiano Spriveri önderliğinde yenilenen menülerimizle, özüne uygun bir İtalyan mutfağı deneyimi sunuyoruz. Amacımız, İtalya’da tadılabilecek özel lezzetleri İstanbul’da meraklıları ile buluşturmak. Bu yıl pizza çeşitlerimizi zenginleştirerek, Aqua’ya 11 çeşitten oluşan ayrı bir menü ilave ettik. Glütensiz beslenmek isteyen ya da vejetaryen misafirlerimizi unutmadık, onlar için özel menüler sunuyoruz.


Türk mutfağından lezzetler isteyenler için ise, YALI Lounge’da tamamen ayrı bir menümüz var. Şaşlık kebabından mantıya kadar pek çok seçenek bulunuyor. Yaz aylarında, terasta Boğaz keyfine eşlik eden şekersiz ev yapımı limonata, soğuk kahve çeşitleri ve yeni kokteyllerimiz oluyor. Fransız pasta şefimizin hazırladığı dondurma ve tatlılar ile birlikte, otele gelen misafirlerimize dünya mutfağından küçük bir seçki sunabiliyoruz. 
Ramazan ayı süresince iftarlar oldukça hareketli geçiyor. Misafirlerimize Türk mutfağından oluşan zengin bir açık büfe sunuyoruz. Geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi, bu yıl da dönerimiz oldukça ilgi görüyor. Bu yaz, Ramazan sonrasında her çarşamba döner ve barbekü akşamları düzenleyeceğiz. Perşembe günleri ise kokoreç, nohutlu pilav, kumpir, lokma gibi İstanbul’un sokak lezzetlerinden seçenekler sunacağız. Sadece içerik değil sunum da sokak stili olacak ama tabi ki Four Seasons tarzında.


Beş çayları düzenliyor musunuz?
Evet, iki otelimizde de beş çayı düzenliyoruz. İki farklı içerik sunuyoruz; biri dünya mutfağına yönelik, diğeri ise Türk mutfağının vazgeçilmez tatlarından oluşuyor. Geleneksel ikramlar isteyen misafirlerimiz çoğunlukta. Bazı misafirlerimiz ise dünya mutfağından lezzetler tercih ediyor. Önümüzdeki aylarda, bu seçeneklere Boğaz’daki otelimizde çikolata ağırlıklı 3. bir konsept eklemeyi düşünüyoruz.


Four Seasons Hotel Bosphorus’daki Spa’nızdan bahseder misiniz?
Modern gelenekler konsepti ile tasarlanmış, eski ve yeniyi harmanlayan, İstanbul’u yansıtan, şehrin ruhuna uygun bir spa diyebilirim. En önemli fiziksel özelliği yüksek tavanları ile ferah olması ve kapalı havuzun gün ışığı alması. Dünyada seçkin spa’larda bulabileceğiniz Sodashi ve Biologique Recherche ürünlerini kullanıyoruz. Ayurvedik rituellere ilgisi olanlar için ise Sundari ürünleri ile uygulanan bakımlar sunuyoruz. Geleneksel Türk bakımlarını modern zamanın spa bakımları ile birleştirmeyi seviyoruz. Hamam bakımına cilt bakımı ya da masaj ekleyerek farklı paketler hazırlayabiliyoruz. Türk hamamı olmazsa olmazlarımızdan. İstanbul gibi dinamik bir şehirde yaşayanların ihtiyaçlarına yönelik, etkili cilt bakımları sunuyoruz. Örneğin, davetlerden önce yorgun ciltleri canlandırmak için anında hızlı sonuç veren şok bakımlarımız var. Özellikle Sodashi Samadara cilt bakımı çok beğeniliyor. Misafirlerimizden ve üyelerimizden gelen talepleri göz önünde bulundurarak hizmetlerimizi sürekli yeniliyoruz. Son dönemlerde Juico ile bir iş birliğimiz oldu. Misafirlerimiz, Juico ürünlerini spa’mızdan alabilirler.

Four Seasons’ın misafirlerine yaklaşımı nasıl, misafirleriniz burada neler buluyorlar?
Otellerimizde misafirlerimize yaklaşımımız ile ilgili vurgulayabileceğim en temel özellikler; misafir memnuniyetine adanmışlığımız, güler yüzümüz ve içtenliğimiz olacaktır. Hepimiz iş tanımımızdan bahsederken, ünvanımız ne olursa olsun, kendimizi bir “anı yaratıcısı” ya da “hayalleri gerçekleştiren ekip” olarak anlatmayı seviyoruz. Bizim için misafirlerimizin otellerimizden mutlu anılarla ayrılmasından daha önemli hiçbir şey yok. Konuklarımıza İstanbul’da, Four Seasons ile mutlu bir seyahat, restoran ya da davet deneyimi yaşatabilmek için buradayız.  Misafirlerimiz, dünyanın hangi şehrine giderse gitsinler, Four Seasons’da oldukları sürece ayrıcalıklı bir hizmet alacaklarına güveniyorlar. Biz de otellerimize geldikleri andan itibaren, onlara İstanbul’daki evlerine geldikleri hissini ve keyfini yaşatmak istiyoruz.

İstanbul’daki Four Seasons otellerini ayrı tutarsak zincirde en sevdiğiniz destinasyonlardan  ve otellerden birini seçmenizi istesek hangi oteli neden seçerdiniz? 
Uzak diyarlara kaçış ve dijital detoks için Maldivler öncelikli tercihim olurdu sanırım. Tropik destinasyonlardaki resort ve otellerimizin yeri bambaşka. Avrupa otelleri ise, uzun hafta sonu gezileri ve alışveriş kaçamakları için ideal. Hem sanat hem de yeme içme tatili için baharda Floransa sevdiğim bir rota.  Zincire yeni eklenen oteller de oldukça heyecan verici. En yakın zamanda Bahreyn’de yeni açılan otelimizi görmeyi çok istiyorum. 

Yabancı misafirleriniz İstanbul ile ilgili en çok neyi merak ediyor ? İstanbul’da en ilgi gösterdikleri deneyimler neler oluyor?
İstanbul, tüm katmanlarıyla büyüleyici bir şehir. Kendine has, manyetik bir çekimi var adeta. Her seyahatimden sonra bunu ben de bir kez daha hissediyorum. Turizm sektöründe çalışmamın en önemli sebeplerinden biri de bu aslına bakarsanız. Destinasyonu, kültürümüzü, zengin tarihimizi ve değerlerimizi yeni insanlara aktarmak, onların seyahat deneyimlerini zenginleştirmek her gün işe gelmemin en temel sebeplerinden. Misafirlerimizin bir çoğu İstanbul’a defalarca gelmiş ve her seferinde yenilikler keşfetmek istiyorlar. Yeni açılan mekanları yakından takip ediyorlar. Alışveriş yapmayı ve Türk markalarını deneyimlemeyi seviyorlar. Yeme içme alanındaki çeşitliliğimiz ve sunduğumuz farklı lezzetler de bu şehre gelenleri  cezbediyor. İstanbul’un hareketli eğlence hayatı, festivalleri, sanat sahnesi de en çok merak edilenlerden. Özellikle yılın son aylarında bir çok sanat sever ve koleksiyoner, çağdaş sanat alanındaki çeşitli etkinlikleri takip etmek için İstanbul’a geliyor. 

Röportaj: Petek KIRBOĞA
Fotoğraf: Ertan DEMİRBİLEK

EN ÇOK OKUNANLAR

Dries Van Noten'ın Yeni Kreatif Direktörü: Julian Klausner

Dries Van Noten'ın Yeni Kreatif Direktörü: Julian Klausner

4 dakika okunma süresi
"Mufasa: Aslan Kral" Galası'nda Beyonce ve Blue Ivy'den Metalik Uyum

"Mufasa: Aslan Kral" Galası'nda Beyonce ve Blue Ivy'den Metalik Uyum

1 dakika okunma süresi
Melis Goral Yeni Elements Koleksiyonu'nu Tanıttı

Melis Goral Yeni Elements Koleksiyonu'nu Tanıttı

1 dakika okunma süresi
2025 Altın Küre Adayları Açıklandı

2025 Altın Küre Adayları Açıklandı

16 dakika okunma süresi
Moda Tutkusu X Love My Body: Moda Dünyasında 10. Yıl

Moda Tutkusu X Love My Body: Moda Dünyasında 10. Yıl

1 dakika okunma süresi

DAHA FAZLASI

ŞAMPİYON BABALAR

ŞAMPİYON BABALAR

GELİNLİK TASARIMCISI GALIA LAHAV: “SOPHIA LOREN’İ GİYDİRMEK İSTERDİM”

GELİNLİK TASARIMCISI GALIA LAHAV: “SOPHIA LOREN’İ GİYDİRMEK İSTERDİM”

GÜL AĞIŞIN LUG VON SIGA HİKAYESİ

GÜL AĞIŞIN LUG VON SIGA HİKAYESİ

GALERİ SELVİN 30 YILI GERİDE BIRAKIYOR

GALERİ SELVİN 30 YILI GERİDE BIRAKIYOR

İLHAMINI RENKLERDEN ALIYOR

İLHAMINI RENKLERDEN ALIYOR

AURELIE BIDERMANN’IN LÜKSLERİ

AURELIE BIDERMANN’IN LÜKSLERİ

MÜZİĞİNİN ZİRVESİNDE NİLÜFER

MÜZİĞİNİN ZİRVESİNDE NİLÜFER

ASLI PEHLİVANLARIN LÜKSLERİ

ASLI PEHLİVANLARIN LÜKSLERİ

BERRİN OKÇU İLE GEÇMİŞE YOLCULUK

BERRİN OKÇU İLE GEÇMİŞE YOLCULUK

YONCA EBUZZİYA İLE KAPALIÇARŞI'DA BİR GÜN

YONCA EBUZZİYA İLE KAPALIÇARŞI'DA BİR GÜN

EMMA SHAPPLIN İLE KAPADOKYADA

EMMA SHAPPLIN İLE KAPADOKYADA

BU YAZ KİM, NE OKUYOR?

BU YAZ KİM, NE OKUYOR?