Bir mobil web sitesinin çeşitli teknik uygulamaları arasında önemli bir ayrım yapılabilir: ayrı bir mobil alanın (ör. alt alan aracılığıyla) varyantı ve dinamik sunuma karşı duyarlı web tasarımı yoluyla uygulama. İlki, uygulamalarında nadiren kullanılırken, duyarlı yaklaşım bu arada bir tür web standardına ilerlemiştir ve ayrıca Google gibi arama motorları tarafından sıralama faktörü mobil uyumluluk açısından tercih edilmektedir.
Ek olarak, indeksleme sürecinin Google'dan Mobile First Index'e dönüştürülmesi, bir web sitesinin mobil versiyonuna öncelikli olarak erişilen ve Google tarafından indekslenen bir paradigma kayması olarak görülmelidir. Bu nedenle, "mobil SEO" terminolojisi artık arama motoru optimizasyonunun genel adından ayrı olarak düşünülmemelidir, çünkü mümkün olduğunca sayfa içi ve site dışı optimizasyon alanındaki tüm önlemler aşağıdakiler için uygulanmalıdır: tek tip, duyarlı masaüstü ve mobil varyant.
Bununla birlikte, mobil SEO konusu aşağıdaki ek odak noktaları ile desteklenebilir: mobil anahtar kelime potansiyel analizi, mobil cihazlarda UX ve arama deneyimi, sayfa hızı optimizasyonu ve aşamalı web uygulamaları ve uygulama indeksleme.
Arama motorlarının web sitelerinde sorunsuz hareket edebilmesi için bir web sitesinin taranması garanti edilmelidir. Bu genellikle çok büyük web sitelerinde bir sorundur ve sırayla indeksleme komplikasyonlarında kendini gösterebilir. Bu durumda Robots.txt , Robots-Meta-Tags ve Canonicals ile bakım ve uyumluluk hafife alınmamalıdır.
Teknik açıdan bakıldığında, son yıllarda çok şey oldu. Bu, her şeyden önce, yapılandırılmış verilerin oluşturulmasını içerir . Yapılandırılmış veriler, bir web sitesinin içeriğini yapılandırmaya ve sistematize etmeye yardımcı olur - ve böylece içeriği tarayıcı için 'daha kolay' erişilebilir hale getirir. Yapılandırılmış verileri etiketleme seçenekleri çok büyüktür. Ayrıca teknik uygulama, depolanan Mikro Verilerden JSON-LD'ye kadar uzanır. Bu, arama sonuçlarının ( öne çıkan snippet'ler veya zengin snippet'ler gibi) görüntülenmesini etkileyebilir (ancak zorunlu değildir ) .
Yapılandırılmış verilere ek olarak, AMP (Accelerated Mobile Pages) haber dışı sayfalarda da giderek daha popüler hale geldi. Bu nedenle, AMP sayfalarıyla zaten uğraşmış olmalısınız. Ayrıca Javascript, göz önünde bulundurulması gereken birçok tuzak olsa bile arama motorları için giderek daha kolay yönetilebilir hale geliyor.
SEO artık sayfa hızının önemini inkar edemez - ve burada her milisaniye uzun zamandır tehlikede! Web sitelerinin yükleme sürelerini azaltmak ve optimize etmek için optimize edilmiş görüntü boyutlarından dış kaynak kullanımına ve önbelleğe almaya ve sıkıştırılmış sayfa kaynak metnine kadar teknik olanaklar standartların bir parçası olmalıdır .
Teknik SEO ile ilgili her zaman yeşil kalan temel bilgiler hala durum kodlarını veya SSL şifrelemesini içerir ve her arama motoru optimize edici için temel bilgiler olmalıdır.