Brown-Forman Marka Elçiliği ve Eğitim Müdürü Ece Erdoğmuş Becer ile markanın vizyonunu, sektördeki yerini, çalışmalarını ve hedeflerini konuştuk.
Sizi kısaca tanıyabilir miyiz?
Tüketici elektroniği sektöründeki pazarlama kariyeri iş hayatımın ilk altı senesine şekil verdi. Bu alanda önde gelen çok uluslu bir şirketteki deneyimimin ardından 2012'nin başından beri çalışmaktan gurur duyduğum Brown-Forman'dayım. Sektöre girdikten sonra başka bir sektörde çalışmayı hiç düşünmedim. Burada dünyanın en önde gelen markalarının marka yöneticiliğini yaparken 2020'den beri marka elçiliği ve eğitim departmanını yönetiyorum.
Brown-Forman Türkiye'deki mevcut rolünüz nedir?
Mevcut rolüm, sektör içindeki tüm hizmet profesyonellerinin eğitim stratejisi ve planlaması üzerine. Bunun yanında içeceklerin eğitmenliği rolünü de yerine getiriyorum. Ek olarak son üç yıldır 'Çeşitlilik ve Kapsayıcılık Komitesi' Türkiye lideri ve çok uzun süredir içecek sektörü çalışanı olarak Sorumlu Tüketim Komitesi'nde aktif olarak çalışıyorum. Her gün daha iyi olmak ve bireyler, ekipler ve liderler olarak daha iyisini yapmak için çalışıyoruz. Çeşitliliğin bir güç olduğu ve başarıyla sonuçlanacağı bilinciyle kapsayıcı bir yaklaşım benimseyerek hareket ediyoruz. Çeşitli becerilere, kültürlere ve deneyimlere sahip yüksek performanslı ekipler geliştirirken, şirketimizde çeşitliliği ve kapsayıcı liderliği de yansıtıyoruz. Görsel sanatları takip etmek çok beslendiğim bir alan diyebilirim. Yaratıcılık adına inanılmaz verimli bir coğrafyada yaşıyoruz. Sanatın açtığı kapılar o anlamda çok fazla. Hatta geçmişte bir dönem seramikle uğraştım. Doğada olmak, sağlıklı yemekler çoğu zaman dengemi bulmama yardımcı olur.
Bir kadın yönetici olarak yıllardır erkek egemen bir sektördesiniz, kurumsal girişimlerinizi dinlemeden önce kendi deneyimlerinizi de bizlerle paylaşır mısınız?
Brown-Forman Türkiye'de kıdemli pozisyonlardaki kadın liderlerimizin oranı çok yüksek. Genel müdürümüz de dahil olmak üzere yönetim ekibinin çoğunluğu kadın yöneticilerden oluşmuş̧ durumda. Global olarak da kıdemli pozisyonlardaki kadın liderlik seviyesinde kadın istihdamını arttırmak hedefimiz çok net. Bu anlamda 2030 için globalde yüzde 40 hedefi belirlendi. Ancak 2030'u beklemeden yüzde 40'lara ulaştık. Bu bizler için çok anlamlı bir başarı. Bu bağlamda kendi deneyimim oldukça pozitif. Sektörde bir kadın eğitmen olmaktan son derece memnunum. Çünkü bu ancak sizi destekleyen eşitlikçi ve kapsayıcı bir kurumla mümkün. Bununla birlikte kabul etmek gerekir ki çeşitlilik ve kapsayıcılık sadece kadın ve erkek ekseninden yaklaşılacak bir olgu olamaz. Bu noktada ırk, etnisite ve benzer temaları da kapsamalı. İşte Brown-Forman'ın globalde ve Türkiye'deki farkı tam olarak buradan kaynaklanıyor. Çeşitlilik ve kapsayıcılığı 1990'lı yıllardan beri kendi kimliği haline getirmiş, kurumsal dönüşümünü samimiyetle bu kavram üzerinde yapılandırmış bir şirket söz konusu.
Çeşitlilik ve kapsayıcılık vizyonu bir şirkete neler katıyor?
Farklı coğrafyalarda çeşitli sektörlerde yapılmış çoğu araştırma aynı sonucu veriyor. Çeşitlilik ve kapsayıcılık yaratıcı fikirlere ortam sağlar ve hızlı problem çözmeyi destekler. Elbette günün sonunda iş sonuçlarına artı anlamda etki etmesi anlamına geliyor. Nitelikli adaylar, kapsayıcı bir kültüre sahip şirketlere daha çok ilgi duyar ve çalışanlar arasında güven oluşturur. Tüm bu söylediklerim yapılan araştırmalarla desteklenen şeyler. Ayrıca, kapsayıcılığa önem veren şirketlerin ciddi anlamda pazar paylarını arttırdığını da söylemek hiç yanlış olmaz.
Brown-Forman dünyasında kapsayıcılık ve çeşitliliğin tanımı nedir sizden dinleyebilir miyiz?
Biz bir aile şirketiyiz ve ailemizin derin kökleri çalışanlarımıza olan bağlılığımıza da ilham veriyor. Tüm bireylerin en temel şu üç ihtiyacının karşılık bulması gerektiğine inanıyoruz; aidiyet hissi, seslerini duyurabilme ve birey olarak sayılma. Bizim felsefemiz şudur: "Her kim olursan ol, nereden olursan ol, kimi seviyor olursan ol, Brown-Forman'da bir yerin var." Biz çeşitlilik ve kapsayıcılığın daha iyi, daha güçlü ve daha başarılı ekipler yarattığına inanıyoruz. Her bireyin Brown-Forman'a getirdiği katkıyı çok değerli buluyoruz ve önemsiyoruz. "Tüm insanların adilce, kıymet görerek ve saygıyla karşılandığı açık ve kapsayıcı bir kültürü destekliyoruz." Brown-Forman'ın tüzüğünde de bu söylem yer alır.
Bu tüzüğü nasıl uyguluyorsunuz?
"Birçok Farklı Ruh, Tek Brown-Forman" yaklaşımımız bizi çok iyi tanımlıyor. Global bir organizasyon olarak 42 ülkede çalışanlarımız bulunuyor, markalarımız dünya çapında 170'ten fazla ülkedeki pazarlarda yer alıyor. Bu çeşitlilik, çalışanlarımızın ve tüketicilerimizin Brown-Forman ürünlerini sayısız yollarla deneyimleyebileceği anlamına geliyor. Çeşitlilik ve katılımcılığın Brown-Forman'ın geleceği açısından taşıdığı önem çok derin ve geniş. Çeşitlilik ve katılımcılık odaklı çalışan 10 tane konseyimiz var ve bu konseylerin gündelik işlerimize entegre olmasını sağladık. Tüm konseylerdeki bilgi düzeyimizi arttırmak ve "Birçok Farklı Ruh, Tek Brown-Forman" söylemimizi desteklemek için çalışan bir liderlik komitesi kurduk.
Brown-Forman Türkiye olarak mevcut girişimlerinizi ve gelecek hedeflerinizi paylaşır mısınız?
Her gün daha iyi olmak ve bireyler, ekipler ve liderler olarak daha iyisini yapmak için çalışıyoruz. Çeşitliliğin bir güç olduğu ve başarıyla sonuçlanacağı bilinciyle kapsayıcı bir yaklaşım benimseyerek hareket ediyoruz. Çeşitli becerilere, kültürlere ve deneyimlere sahip yüksek performanslı ekipler geliştirirken, şirketimizde çeşitliliği ve kapsayıcı liderliği de yansıtıyoruz.