1. Dijital pazarlama ile uğraşan kişilerin eski veya yeni ayırt etmeksizin tüm müşterileriyle irtibat halinde olması gerekmektedir. Bunun için ise kısa mesaj, elektronik posta ve reklam araçları tercih edilebilmektedir.
2. Reklam ve tanıtım işlerinin hitap edilen kitleye ve yapılan işe uygun olmasına özen gösterilmesi gerekmektedir.
3. Dijital pazarlama amacıyla yapılan işin büyük kitlelere hitap etmesine dikkat edilmesi gerekmektedir. Aksi halde yeteri sayıda kişinin ilgisi çekilemeyip verilen emekler de boşa gitmektedir.
4. Dijital pazarlama amacıyla kullanılan platformda ve reklam araçlarında mutlaka iletişim bilgilerine yer verilmesi gerekmektedir. Bu bilgilerin yeterli ve anlaşılır olmasına özen gösterilmesi gerekmektedir. Ayrıca verilen bilgiler doğrultusunda irtibat kurmak isteyen kişilere ciddi, ilgili ve çözüm odaklı bir biçimde dönüş yapılması gerekmektedir.
5. Dijital pazarlama işinin bilgisayar dışında telefon ve tablet gibi her daim insanların elinin altında bulunan teknolojik cihazlar ile ulaşılabilecek düzeyde olması gerekmektedir. Çünkü günümüzde bilgisayar ortamında platforma ait özelliklerin tamamı görüntülenebilmektedir. Fakat telefon ya da tablet gibi küçük cihazlarda bu özelliklerin sadece bir kısmının görüntülenmesi durumuyla karşılaşılabilmektedir. Bu durum ise müşteriyi zora sokmakta ve müşterinin platformdan soğumasına sebep olmaktadır.
6. Sosyal meselelerin çözümü sırasında küçük ya da büyük fark etmeksizin elden geldiğince destek olunması gerekmektedir.
7. İşle ilgili sadece kısa süreli planlar yapmaktan kaçınılması ve gerekli analizler yapılarak uzun süreli planların yapılmasına özen gösterilmesi gerekmektedir.
8. Etrafa at gözlüğü ile bakılmaması, hem piyasanın hem de rakiplerin sıkı bir şekilde takip edilmesi gerekmektedir.
9. Gerek çalışma platformu gerekse işle ilgili konularda yapılan tüm şikâyetler dikkate alınarak en uygun çözüm yolunun aranması gerekmektedir.
10. Herkesin yaptığını yapmaya odaklanmak yerine farklı olanı yapmaya odaklanmak gerekmektedir. Ancak farklı olanı yaparken de asıl amaçtan sapılmaması gerekmektedir.