Aslı Özdemir ile Soru-Cevap

Türk modacılarını, tekstilcilerini yurt dışında tanıtmak ve prestijli satış noktalarında varlık göstermelerini sağlamak için Brands & More markasını yaratan girişimci Aslı Özdemir, sosyal sorumluluk projelerine de destek veriyor.

YAZAR: Nazlı Sancaklı
ABONE OL
5 Aralık 2023 Salı 17:57 | Son Güncellenme:
9 dakika okunma süresi
Aslı Özdemir ile Soru-Cevap

Uluslararası ilişkiler üzerine eğitim alan Aslı Özdemir, iki çocuğunun dünyaya gelmesinin ardından kariyerine bir süre ara vermiş. Ardından Brands & More markası ile iş hayatına hızlı bir dönüş yapan Özdemir, şu anda Türk modasının ve tekstilinin en önemli temsilcilerini dünya arenasına taşıyan bir köprü vazifesi görüyor. Brands & More'un Kurucusu Özdemir ile markasının yolculuğuna ortak oluyoruz.

Brands & More yolculuğu nasıl başladı?

Dünyanın birçok ülkesini gezme şansına sahiptim ve adeta bir seyyah gibi gidip görmediğim ülke ve şehir kalmaması için emek verdim. Bu seyahatlerde de dünyaca ünlü modacıların koleksiyonlarını yakından inceleme fırsatı buldum. Aklımda onları hep Türk moda tasarımcıları ile mukayese ediyordum. Mütevazı olmaya gerek yok; Türk moda tasarımcılarının yurt dışındaki dünyaca ünlü moda tasarımcılarından aşağı kalır hiçbir yanı yok. Hatta fazlaları var, eksikleri yok. Ülkemde de çok başarılı ve yetenekli tasarımcılar olduğu konusunda içselleştirdiğim farkındalık; onları dünya arenasına taşıyan bir köprü vazifesi görmek isteğine dönüştü ve bu istekle Brands & More markası doğmuş oldu.

Bu marka çatısı altında ne gibi çalışmalara imza attınız?

Brands & More, kurulduğundan bu yana birçok alışveriş etkinliği tasarladım ve hayata geçirdim. Her bir etkinliğin ardından çok güzel dönüşler aldım. Bu geri bildirimler yalnızca beni onurlandırmakla kalmadı, bu alanda beni daha fazla çalışmaya da teşvik etti. Yaptığım etkinliklerin hepsinin ülke çapında büyük ses getirdiğini söylesem abartmış olmam. Ayrıca bu çalışma modeli, yolumun birçok tekstil üreticisi ile kesişmesini sağladı. Türk tekstilinin başarısı tüm dünyaya yayıldı. Firmaları ve tasarımcıları yakından tanıdıkça, yaptığım işin ülke sınırlarını aşması gerektiğine karar verdim. Öncelikle şu sorunun yanıtını bulmalıydım; "Ben, Türk moda ve tekstilinin önemli temsilcilerinin, dünya çapında bir değer olarak görülmesini nasıl sağlayabilirim?" Böylelikle Brands & More'un önde gelen misyonları arasında; Türk modacılarını ve tekstilcilerini yurt dışında tanıtmak ve fiziksel olarak yurt dışındaki prestijli satış noktalarında varlık göstermelerini sağlamak yer almaya başladı.

Adınızın sık sık sosyal sorumluluk projeleriyle anıldığını biliyoruz. Yaptığınız işleri dinleyebilir miyiz?

Brands & More'un önde gelen bir diğer misyonu ise sosyal sorumluluk projelerine destek vermek. Brands & More tarafından düzenlenen her bir etkinlik, bir sosyal sorumluluk projesine hizmet eder ve etkinlikten elde edilen gelirin bir bölümü, hizmet verilen projeye aktarılır. Destek verdiğimiz sosyal sorumluluk projelerini seçerken ince eler, sık dokuruz. Ayrıca marka olarak önceliğimiz daima, kadın girişimcileri destekleyen ve kadınlara istihdam yaratan projelerdir. Bu şekilde ne kadar çok kişiye dokunursak, hayatlarına katma değer sağlayabilirsek, amacımıza bir kez daha ulaştığımızı söyleyebilirsek; bir sonraki etkinliğimizde ihtiyacı olana daha fazlasını ulaştırmak konusunda bir kez daha motive oluyorum. Benim için yapılmamışı yapmak çok önemli.

Türk modası ve tekstilinin birçok önemli markasının yanı sıra global moda markalarına da hizmet veriyorsunuz. Brands & More'u rakiplerinden ayıran özellikleri neler?

Biz bir markayı yurt dışına yerleştirirken A'dan Z'ye her konuda bütünleşik bir hizmet paketini hayata geçiriyoruz. Markanın kurumsal kimlik kılavuzuna veya marka pusulasına Brands & More farkıyla dokunmakla başlıyoruz işe. Bir sonraki adımımız çok ciddi bir pazar araştırması oluyor. Markanın hangi ürünlerinin hangi pazarlarda satılacağına karar verirken çok titiz davranıyoruz. Her hamlemizin hedefi 12'den vuran birer nokta atışı olmasını istiyoruz. Bunun sonucunda, satın alma konusundaki karar mercileri ile markayı ve ürünlerini çok sağlam temelleri olan bir platformda buluşturuyoruz. Böylelikle de marka ile yol arkadaşlığımız başlamış oluyor.

Türk markalarının uluslararası pazarda yer almasını sağlıyorsunuz. Bu hizmetler hangi ülkeleri kapsıyor?

Elimizin ABD ve Orta Doğu ülkelerinde çok güçlü olduğunu söyleyebilirim ama tabii ki bunlarla sınırlı kalmıyoruz. Dünya çapında istisnalar hariç, neredeyse çalışmadığımız ülke yok.

Kısa vadede planlarınız neler?

Harbiye Hilton'da 9 Şubat'ta gerçekleştirilecek olan Sevgililer Günü temalı alışveriş daveti için hummalı bir çalışma içerisindeyiz. Zira bu etkinlik hem bizim sektörde 10 yılı geride bıraktığımızı sembolize edecek hem de az önce bahsettiğim gibi sosyal sorumluluk anlamında muhteşem bir dokunuş yaratacak. Bu etkinlik kapsamında da 10'uncu yılımız, sık sık dirsek temasında çalıştığımız vakıflardan biri olan TOÇEV'in 35'inci yılı ile bir arada kutlanacak. Bu etkinlikten elde edilen gelirin bir kısmı, daha önceki çalışmalarımızda olduğu gibi bu kez sosyal sorumluluk bilinciyle TOÇEV'e aktarılacak. Bundan daha büyük bir onur kaynağı düşünemiyorum.

Başarılı bir kadın girişimci olarak genç girişimcilere neler tavsiye edersiniz?

Öncelikle kendileri ve start-up markaları için bir hedef belirlemeleri ve atacakları her adımda, projelerine olan inanç duygusundan asla vazgeçmeden bu hedefe odaklanmaları. Her zaman doğru pazar araştırması yapsınlar ve unutmasınlar ki; önemli olan üretmek değildir, ürettiğini satabilmektir.

EN ÇOK OKUNANLAR

İstanbul'un Yeni Lüks Restoran Deneyimi: Bardot
İstanbul'un Yeni Lüks Restoran Deneyimi: Bardot

İstanbul'un Yeni Lüks Restoran Deneyimi: Bardot

4 dakika okunma süresi
Moda Dünyasında Oyuncu Değişiklikleri
Moda Dünyasında Oyuncu Değişiklikleri

Moda Dünyasında Oyuncu Değişiklikleri

6 dakika okunma süresi
Monan Mücevher'den 10. Yılına Özel Sergi
Monan Mücevher'den 10. Yılına Özel Sergi

Monan Mücevher'den 10. Yılına Özel Sergi

1 dakika okunma süresi
Sonbaharın Yeni Trendi: Yeşil
Sonbaharın Yeni Trendi: Yeşil

Sonbaharın Yeni Trendi: Yeşil

1 dakika okunma süresi
Doğu Ekspresi ile Yeni Keşifler
Doğu Ekspresi ile Yeni Keşifler

Doğu Ekspresi ile Yeni Keşifler

4 dakika okunma süresi

DAHA FAZLASI

Kaygı ve Stresle Baş Etmek için Anda Kal. Peki, Nasıl?
Kaygı ve Stresle Baş Etmek için Anda Kal. Peki, Nasıl?

Kaygı ve Stresle Baş Etmek için Anda Kal. Peki, Nasıl?

Ev Bitkileri İçin Pratik Bakım Önerileri
Ev Bitkileri İçin Pratik Bakım Önerileri

Ev Bitkileri İçin Pratik Bakım Önerileri

Bvlgari'den İtalyan Sanatının Işıltısıyla Yeni Yıl Kutlaması
Bvlgari'den İtalyan Sanatının Işıltısıyla Yeni Yıl Kutlaması

Bvlgari'den İtalyan Sanatının Işıltısıyla Yeni Yıl Kutlaması

Kids Fashion Runway Emaar'da
Kids Fashion Runway Emaar'da

Kids Fashion Runway Emaar'da

Levent Yüksel ile The Grand Tarabya'da Unutulmaz Yılbaşı Gecesi
Levent Yüksel ile The Grand Tarabya'da Unutulmaz Yılbaşı Gecesi

Levent Yüksel ile The Grand Tarabya'da Unutulmaz Yılbaşı Gecesi

Zamansız Mücevherler: Panghia
Zamansız Mücevherler: Panghia

Zamansız Mücevherler: Panghia

Affetme Gücü: Geçmişi Bırakıp Özgürleşmek
Affetme Gücü: Geçmişi Bırakıp Özgürleşmek

Affetme Gücü: Geçmişi Bırakıp Özgürleşmek

Lufian'ın 2024-2025 Sonbahar/Kış Koleksiyonu
Lufian'ın 2024-2025 Sonbahar/Kış Koleksiyonu

Lufian'ın 2024-2025 Sonbahar/Kış Koleksiyonu

Jaguar, Miami Art Week'te Sanatla Bütünleşen Yeni Tasarımını Sergiliyor
Jaguar, Miami Art Week'te Sanatla Bütünleşen Yeni Tasarımını Sergiliyor

Jaguar, Miami Art Week'te Sanatla Bütünleşen Yeni Tasarımını Sergiliyor

Çocuklar için Ara Tatil Programları: Eğlenceli Atölyeler
Çocuklar için Ara Tatil Programları: Eğlenceli Atölyeler

Çocuklar için Ara Tatil Programları: Eğlenceli Atölyeler

La Prairie'den Yenilikçi Formülasyon
La Prairie'den Yenilikçi Formülasyon

La Prairie'den Yenilikçi Formülasyon

Peraluna'nın Yeni Sezonu
Peraluna'nın Yeni Sezonu

Peraluna'nın Yeni Sezonu