Instagram Canlı Yayın Rozet güncellemesini aralarında Türkiye'nin de bulunduğu birçok ülkedeki 50 bini aşkın içerik üreticisinin beğenisine sundu. İçerik üreticileri Canlı Yayın'da Rozet güncellemeleri sayesinde takipçileriyle daha derin bir etkileşim kurarken gelir elde etme fırsatı da yakalıyor. Rozetler'i kullanıma açan içerik üreticilerinin Canlı Yayın yorumlarının altında bir rozet satın alma butonu yer alıyor. İnsanlar bu butona tıklayarak Rozet seçip ardından Google Play veya Apple Store yönlendirmelerini takip ederek satın alabiliyor. İçerik üreticisinin canlı yayınında Rozet satın alan insanlar, yorumlarda isimlerinin yanında çıkan Rozet ile öne çıkarken aynı zamanda içerik üreticisinin Rozet sahipleri listesinde yer alıp, özel bir kalp ikonu erişimine sahip olabiliyor. Bu dönemde içerik üreticilerine daha fazla destek olabilmek adına Instagram, Kasım ayından itibaren belirli bir süre boyunca içerik üreticilerine Rozetler ile elde ettikleri gelire eşit miktarda destekte bulunma kararı verdi. Instagram, bu özelliğin içerik üreticilerinin Instagram üzerinden daha fazla gelir elde edebilmesi adına yeni araçlar sunma vizyonunun bir parçası olduğunu ve geri bildirimler doğrultusunda Rozetler'in daha fazla içerik üreticisinin kullanımına sunulacağını söyledi. Geçtiğimiz dönemde Reels ile kullanıcılarını ikiye bölen instagram'ın yeni 'Rozet Güncellemesi' bakalım nasıl bir tepki alacak? Reels ile ilgili detaylara da buradan ulaşabilirsiniz.
Instagram’ın Yeni Canlı Yayın Özellikleri
Instagram, yeni Canlı Yayın özelliklerini kullanıcılarıyla paylaştı. Yeni güncellemelerle birlikte kullanıcılar dört saate kadar süren canlı yayınlar yapılabilirken, canlı yayınlar 30 güne kadar da arşivlenebiliyor. Ancak bir saatten uzun süren canlı yayın yapabilmek için hesapların IP veya kural ihlali gerçekleştirmemiş olması gerekiyor. Canlı yayınların daha kolay keşfedilebilmesi için IGTV’ye canlı yayınlara özel bir sekme de geliyor. Böylece canlı yayınlar, yayın sırasında ve sonrasında IGTV’de kolayca görülebiliyor.
Instagram Guides Nedir? Nasıl Kullanılır?
Instagram, yeni özelliği "Guides"ı dünya genelinde kullanıcılarının beğenisine sundu. Guides ile içerik üreticileri dahil tüm kullanıcılar en sevdikleri yerleri, ürünleri ve gönderileri Instagram’da takipçilerine öneri olarak paylaşabiliyorlar. İçerik üreticilerinin Instagram topluluğu için çok önemli bir ilham kaynağı olduğunu vurgulayan Instagram, Guides ile içerik üreticilerine destek olmayı amaçlıyor. Guides ile insanlar hem kendi rehberlerini hazırlayabilecek hem de en sevdikleri hesapların önerilerini keşfedebilecek ve onlardan ilham alabilecek. Guides içerikleri profilde özel bir sekmede yer alırken aynı zamanda Stories ve direkt mesajlar aracılığıyla da paylaşılabiliyor. Ürün rehberleri ayrıca Instagram Shop sekmesinde yer alabiliyor ve böylece kullanıcılar farklı insanlar tarafından keşfedilme fırsatına sahip oluyor.