Ayça BARUT TANMAN – ayca.tanman@alem.com.tr
Michael Kors, bu yılın tartışmasız en çok adından söz ettiren tasarımcısı. Geçtiğimiz yıl ayakkabı tutkunlarının favorisi Jimmy Choo’yu satın alan Kors, kısa bir süre önce İtalya’nın moda sahnesindeki önemli temsilcilerinden Versace’yi de bünyesine kattı. Uluslararası markaları bünyesinde bulunduran bir moda imparatorluğunun sahibi olma yönünde emin adımlarla ilerleyen Michael Kors, son hamlesiyle internette en çok aranan isimlerden biri oldu. Kısa bir süre sonra Capri Holdings adını alacak olan şirketiyle Michael Kors, Avrupa’daki lüks moda rekabetine dahil olan ilk Amerikalı oldu. Kors’un karşısındaki Fransız gruplardan Kering’in bünyesinde Gucci, Bottega Veneta, Alexander McQueen ve Saint Laurent; bir diğer Fransız LVMH’de ise Louis Vuitton, Celine, Fendi, Givenchy ve Emilio Pucci gibi güçlü markalar var. Michael Kors’la 2011 yılında İstinyePark’taki butiğinin açılışı için İstanbul’a geldiği zaman bir araya gelmiştik. Yeni projelerini sorduğumuzda “Çin'de, Japonya'da mağazalar açacağız. Ayrıca bir tasarımcı olarak her zaman yeni şeyler yapabilirim diye düşünüyorum” cevabı veren Kors, değişime olan merakını gözler önüne sermişti.
Tasarımcı, Karl Anderson Jr. olan adını beş yaşındayken, annesi ikinci evliliğini yapınca Michael Kors olarak değiştirdi.
Çocukluk yıllarında reklamlarda rol alan Michael Kors, oyuncu olmayı hayal ediyordu.
Fashion Institute of Technology’de tasarım eğitimi alan Michael Kors, 1981 yılında kendi adını taşıyan markasını hayata geçirdi ve 1984’te ilk defilesini düzenledi.
1997’de Céline’in kreatif direktörü olan Michael Kors, 2003 yılında tamamen kendi markasına konsanstre olmak için bu görevi bıraktı.
Kariyeri boyunca genç yeteneklere şans vermeye önem veren Kors, Derek Lam ve Proenza Schouler’in tasarımcılarından Lazaro Hernandez’e kendi yanında staj yapma imkanı tanıdı.
Michael Kors, 1999’da CFDA Yılın Kadın Giyim Tasarımcısı ve 2003’te CFDA Yılın Erkek Giyim Tasarımcısı seçildi. 2010 yılında 50 yaşındayken Geoffrey Yaşam Boyu Başarı Ödülü’ne layık görülen Kors, bu dalda onurlandırılan en genç isim oldu.
Hazır giyim, ayakkabı, çanta, mücevher, aksesuar ve parfüm koleksiyonlarıyla tanınan Michael Kors, en çok satışı aksesuar alanında gerçekleştiriyor.
Dünya genelinde 1000’e yakın butiği bulunan Michael Kors’un 2018 yılında toplam geliri yüzde 26.3 oranında arttı ve 1.20 milyar dolara ulaştı. Bu artışın 172.7 milyon doları 2017’de gruba katılan Jimmy Choo’dan geldi.