Parayla satın alınamaz bir deneyim olmalı bugünün lüks kavramı. Londra'nın vazgeçilmezi 'Members only' kulüp ve kuruluşların uzantısı, her benzer maddi güce sahip kişinin istediği anda 'Member' üyelik sahibi olamadığı bu yöntem, 'Sadece para' ile arzu edilen lükse sahip olunamayacağının ilk örneklerindendi.
Hermes'in Birkin ve Kelly'lerine sahip olmak için banka detaylarının önem taşımaması gibi. Patek Philippe'in Nautilus'una sahip olmak ya da sekiz yıllık listelerin en üstünde yer almak için sadece varlıklı olmanın yetmemesi gibi. Elbette bu örnekler çoğaltılabilir ve gün geçtikçe de çoğalacağa benziyor.
Ayrışmak... Özel hissetmek, dünyevi hayatta sadece maddiyatla ulaşılamayan; içinde X Faktörü barındıran 21. yüzyılın lüks kavramı. Ağustos 2021'de "Supernova" lakaplı Natalia Vodianova'nın kurucu başkanı olduğu Naked Heart Foundation'ın yardım gecesinde, uluslararası dilde lüksün hangi noktada olduğunu bir kez daha deneyimleme şansım oldu. Müzayedeye çıkan lot'lar arasında, bugün sadece maddi kuvvetle ulaşılamayacak deneyimlerin gördüğü ilgi, lüks kavramının X Faktörü'nü yeniden doğruluyordu.
Chopard Eş Başkanı ve Kreatif Direktörü Caroline Scheufele ve Chopard'ın Türkiye temsilcisi Tektaş Başkanı Shelly Ovadia'nın ev sahipliğinde gerçekleşen yardım gecesinde, öylesi deneyimler sahneye taşındı ki bir başka anda onlarla karşılaşmak mümkün olmayacak. Simon de Pury ile sahneyi paylaştığımız o gecede, beni de çok heyecanlandıran lot'lar bunlardı.
Lüks, bugün mücevherin, saatin, arabanın, içkinin, çantanın, kozmetiğin çok daha üzerinde olan o parçanın aurasında gizli deneyimle özdeşleşiyor... Öyle "TAM" oluyor. O duygu, o his... Özel hissetmenin sonucu lüksü ifade etmeye yetiyor.
Dünyevi hayatta en pahalı deneyimler, sadece parayla satın alınamayanlar diye taşlara yazılıyor 21. yüzyılda. Lüks kelimesi çoğu zaman gösteriş yapmayı da çağrıştırıyor. Dolayısıyla kavramı daha iyi anlatabilmek için LVMH kurucusu ve başkanı Bernard Arnault'dan bir alıntı yapmak isterim, "Lüks kelimesini sevmiyorum, lüks kelimesinin karşılığı kalite ve yaratıcılık olmalı."