İNSANIN GİZLİ PENCERELERİNİN ÖYKÜSÜ

ARMAGGAN Art & Design Gallery Tan Taşpolatoğlu ve Nilgün Sabar’ın eserlerine ev sahipliği yapıyor. Nilgün Sabar, kişinin, çevresini olduğundan farklıymış gibi algılamasını sorgularken insanın gizli pencerelerinin öyküsünü anlatıyor.

4 Ocak 2016 Pazartesi 10:26 | Son Güncellenme:
3 dakika okunma süresi

ARMAGGAN Art & Design Gallery yılın son solo sergi serisinin 9.sunda iki başarılı isme yer veriyor. Ressam Tan Taşpolatoğlu ve ressam Nilgün Sabar’ın eserlerini bir araya getiren iki sergi, 16 Ocak 2016 tarihine kadar izleyiciye sunulacak. Sergi, kişinin, çevresini olduğundan farklıymış ve kendisine yabancıymış gibi algılamasını sorgularken insanın gizli pencerelerinin öyküsünü anlatıyor. Tan Taşpolatoğlu, “Derealizasyon” isimli solo sergisinde; kişinin, çevresini olduğundan farklıymış ve kendisine yabancıymış gibi algılaması fikri etrafında dolaşıyor. Zamanın katmanlarının, üst üste adeta yığılırcasına nasıl bulanıklaştığını ve neredeyse görünmez hale gelerek hafızalarda silinircesine boşluğa düştüğü anların bireyleri nasıl bir iç sıkıntısına sürüklediğini sorguluyor.

 

Nilgün Sabar, “Gizli Pencere” isimli sergisinde de, resimlerini, psikolojik, kişisel duyarlılıklarından yola çıkarak yaşama, varoluşa ve ölüme dair hislerinin, gerek kolektif semboller gerekse kendi sembolleriyle plastik bir alanda dışavurumu olarak anlatıyor. Ressam, “Gizli pencere ismi kendi bilinçaltıma ve tüm insanların bilinçaltına açılan kapının kendi personalarından farklı, zamansız, masalsı, durağan ve romantik iz düşümünün ifadesidir. Diptik tualler kendi sembol dünyamda bazen olması gereken veya olan, iç ve dış dünyada farklılıkları ve bazen de korunaklı bir iç dünyanın içindeki ana rahmi konforuna işaret eden, insanın modern hayatın içinde personasıyla natürü arasındaki ikiye bölünmüşlüğünü, karanlık ve aydınlık yüzünü temsil eder. İnce ve kat kat sürülmüş boya alanları, duygusal olarak bilinçaltındaki derinlik arayışının plastik dışavurumudur. Abraxas aydınlığı ve karanlığı içinde barındıran bir tanrıdır, aydınlık ve karanlığı keşfetmeden, kendi gizli penceremizi aralamadan bütün olamayız, tüm ruhsal şifa o bütünlükte gizlidir. Sergi, kendi içimizde gizli olana dairdir.” şeklinde açıklıyor. Sergiye özel olarak hazırlanmış ve galeride düzenlenen iki ayrı salonda sergilenecek eserler, 16 Ocak 2015 tarihine kadar görülebilir. 

 

EN ÇOK OKUNANLAR

Türk ve İngiliz Zarafetinin Yansıması: Lion Diamond

Türk ve İngiliz Zarafetinin Yansıması: Lion Diamond

1 dakika okunma süresi
Kesintisiz Mobilite için Yeni Adım

Kesintisiz Mobilite için Yeni Adım

2 dakika okunma süresi
Cupra City Garage 10. Lokasyonuyla İstanbul'da

Cupra City Garage 10. Lokasyonuyla İstanbul'da

1 dakika okunma süresi
John Galliano Maison Margiela'ya Veda Etti

John Galliano Maison Margiela'ya Veda Etti

5 dakika okunma süresi
Merve Tüfekçi Emre'nin İlk Sergisi

Merve Tüfekçi Emre'nin İlk Sergisi

1 dakika okunma süresi

DAHA FAZLASI

BODRUMDA SERGİ

BODRUMDA SERGİ

DIDIER LUDOTUN ÖZEL KOLEKSİYONUNDAN

DIDIER LUDOTUN ÖZEL KOLEKSİYONUNDAN

10 SANATÇI BİR GALERİDE

10 SANATÇI BİR GALERİDE

MATISSEİN KOLEKSİYONER YÖNÜ

MATISSEİN KOLEKSİYONER YÖNÜ

İNGİLTERE’DE TÜRK LALELERİ

İNGİLTERE’DE TÜRK LALELERİ

AVRUPA TURNESİ'NDEN ÖNCE ZORLU PSM'DE

AVRUPA TURNESİ'NDEN ÖNCE ZORLU PSM'DE

KÜLTÜREL TARİHİN İZLERİ BU SERGİDE

KÜLTÜREL TARİHİN İZLERİ BU SERGİDE

TAKASHI MURAKAMI CHICAGO'DA

TAKASHI MURAKAMI CHICAGO'DA

CHRISTIE’S’DE POSTER MÜZAYEDESİ

CHRISTIE’S’DE POSTER MÜZAYEDESİ

POP ART İKONU MÜNİHTE

POP ART İKONU MÜNİHTE

VAN GOGH’UN “AYÇİÇEKLERİ” CANLI YAYINDA FACEBOOK’TA

VAN GOGH’UN “AYÇİÇEKLERİ” CANLI YAYINDA FACEBOOK’TA

CONTEMPORARY ISTANBUL 2017 BAŞLIYOR

CONTEMPORARY ISTANBUL 2017 BAŞLIYOR