Sadece makalelerin ye aldığı ‘Onedio Yazio’ adlı bir platformla karşımızdasınız. Nereden çıktı bu fikir?
Ayça Özgen: Onedio kullanıcı bazlı bir site. Üyeler sadece kendi girdikleri haberleri değil; herhangi bir haberin içeriğini ve etiketlerini düzenleyebiliyor. Haberleri, profilleri ve konuları takip edebiliyor. Onedio köşe yazarları projesi olarak değerlendirebileceğimiz “Yazio” köşesi özel bir içerik projesi. Popüler bir dille yazılan bilime çok ihtiyaç var. Sansürsüz düşüncelere ihtiyaç var. Aslında düşünceye ihtiyaç var. Onedio, 7’den 77’ye diye ifade edebileceğimiz bir hedef kitleye sahip. Bunu daha netleştirmek istedik. Hedef kitle her geçen gün daha geniş yelpazeye ulaşıyor. Yüzde 54’ü kadın, yüzde 69’u ise genç. Erişimimizde 18-34 yaş grubunun payı yüzde 63. Bu kitlelerin köşe yazarları ile buluşması işte kendini gerçekleştiren kehanet. İçeriği zengin, derinlikli, güncel, sansürsüz yazılar bulmak artık öyle kolay değil. Bu projede bunu sağlamaya çalıştık. Sadece bu hikaye aslında. Basit ve net.
Ne zaman, nasıl şekillendirdiniz projeyi? Fikir ilk kimden çıktı?
Uğur Batı: Ayça ile birlikte uzun uzun konuştuk. Prensipleri oluşturduk. Onedio CEO’su sevgili Kaan Kayabalı’nın hem fikir hem de operasyonel harika katkıları oldu. Sonra diğer ekip arkadaşları… Bu bir ortak yaratım. Ben tüm projenin küratörlüğünü yapıyorum, Ayça Özgen projenin yönetsel tüm sorumluluğuna sahip, Onedio olarak da tüm süreci yönetiyoruz. Bunu da seviyoruz.
Peki, bu işin ucu nasıl bir sosyal sorumluluk projesine bağlanıyor?
U.B.: Şık bir işin, şık bir mekanizması olsun istedik. Projenin temelinde bu nedenle gönüllülük var. Yazıo işi ile topluma katkıda bulunmak istedik. Örgütlü topluma destek olmayı arzuladık. Yazio bu nedenle bir sivil inisiyatif işi bu. Başımıza ne geliyorsa örgütlenememekten hatta var olanı da kaybetmekten ileri geliyor. Değişmeliyiz. Ve modelimizde yazıların ürettiği tüm reklam gelirini Make A Wish ve UNICEF'e bağışlamak var.
Ekip olarak bundan sonraki adımınız ne olacak?
A.Ö.: Yeni kategoriler geliştirmek, yeni konular bulmak, yazı sayısını artırmak, yeni ve ilham verici yazarlar ile kadroyu genişletmek. Video kısmını geliştirmek, röportajlarla içeriği ilerletmek asıl amacımız.