Gözde ‘Mimiko’ Türkkan, öznel belgesel bir yaklaşımla cinsiyet kimlikleri, rolleri ve toplumsal olarak inşa edilmiş kimlikler üzerine odaklanmakla beraber, insan benliğinin en derin bazı güdü, arzu ve korkularına ışık tutmaya çalışan bir sanatçı. Gözde ‘Mimiko’ Türkkan, 25 Aralık’ta Cihangir’deki The Empire Project’te 4. kişisel sergisi Wish Tree’yi (Dilek Ağacı)nı açacak, Türkkan Dilek Ağacı ile bu itkilerini yeni projelerinde toplumun ve insan doğasının farklı belirtilerine dair güncel gözlemlerini ortaya koyuyor. Bu sergideki farklı projelerinin kesişme noktasını şöyle anlatıyor: “Bir yanda dünyanın çeşitli yerlerinden, farklı cinsiyet, yaş, kültür, köken, dil veya inanç sisteminden insanların ortak doğalarını hatırlatan itkiler, duygular, hayal kırıklıkları, umutlar, dilekler…
Diğer yanda insan doğasının zıtlıkları ve arzularıyla varolma mücadelesindeki suretler; öbür yanda kimliği ve varlığını “öteki” tarafından arzu edilerek kabul ettirmek ve ‘var’ olmak isteyenler” … Serginin büyük kısmını oluşturarak ona ismini veren ve pek çok kültürde yer bulan dilek ağaçlarına gönderme yapan Wish Tree serisi, izleyiciyi farklı ülkelerden kültürler, adetler, inançlar ve duruşlarla buluşturuyor. İzleyici tam olarak tanımlayamadığı, fakat çağrışımlar sayesinde tanıdıklık hissi yaratan bu adetlerle, farklılıkların arasından sıyrılan evrensel bakışlarla, benzerlerine sıklıkla şahit yahut özne olduğu sevgi, arzu, öfke, merak, yalnızlık gibi duygularla baş başa kalıyor. Bu bakımdan Gözde Mimiko Türkkan›ın şu ana kadarki en optimist çalışması olan Wish Tree, “hem bireysel hem toplumsal düzeyde farklılıklara karşı anlayışın ve empatinin tükendiği bir dönemde umut verici bir rol üstlenmeye çalışıyor”: Tanınmayana karşı olan ötekileştirme dürtüsünün fark edildiği ve ondan korkma ve dışlama refleksinin devre dışı bırakıldığı bir toplum hayali.