Peugeot, yeni modeli 408 ile otomobilseverlerin dikkatlerini üzerine çekti. Fransızların otomobil dünyasındaki en önemli üreticisi Peugeot, C segmentindeki modeli yeni Peugeot 408 ile önceki versiyonlarına göre önemli tasarımsal değişiklikler yaptı. Güçlü bir SUV görüntüsü veren otomobil elektrikliye de odaklanılarak verimliliği arttırmış.
Markanın son tasarım diliyle öne çıkan 408'in yenilikçi Fastback yaklaşımı, sezgisel kullanıma odaklanan teknolojiler ile birleştirilmiş.
EMP2 platformu kullanılarak üretilen 408, 4.687mm uzunluğa, 1.859 mm genişliğe ve 2.787 mm dingil mesafesine sahip. Bu da segmentinde ciddi oranda geniş bir otomobil çıkarıyor karşımıza.
En güncel sürüş destek sistemleriyle donatılan otomobilde altı adet kamera ve dokuz adet radar var. Dur&Kalk Fonksiyonlu Adaptif Hız Sabitleme sistemine sahip 408, çarpışma uyarılı otomatik acil durum freni ile 7 km/s'den 140 km/s'ye kadar gece ve gündüz yayaları ve bisikletlileri algılıyor.
Yeni Peugeot 408, Türkiye'ye 3 silindirli 130 HP 1.2 litre PureTech içten yanmalı turbo benzinli motor girdi. 130 HP güç ve 230 Nm maksimum tork üreten motor, 8 ileri vitesli EAT8 otomatik şanzıman ve start&stop teknolojisiyle bir arada.
Bu otomobil 210 km/s maksimum hıza ulaşırken, 0-100 km/s hızlanması 10.4 saniyede tamamlanıyor ve 6.1 lt/100 km ortalama yakıt tüketimine sahip.
Marka Yeni 408'in elektirikli versiyonlarını da yakında satışa sunmaya hazırlanıyor. Model, PLUG-IN HYBRID 225 e-EAT8 ve PLUG-IN HYBRID 180 e-EAT8 isimli iki adet şarj edilebilir hibrit motor ile Türkiye yollarında olacak.
Her iki şarj edilebilir hibrit motor da lityum-iyon bataryaya sahip ve 12,4 kWsa şarj kapasitesine ve 102 kW güce sahip olacak.
Otomobil standart prizde tam şarj süresini yaklaşık 7 saat 30 dakika tamamlarken, 3,7 kW'lik şarj cihazı ile tam şarj yaklaşık 3 saat 50 dakika sürüyor.
Yeni Peugeot 408'in ülkemizdeki liste fiyatı ise 1.186.500 tl.'den başlıyor.